Sain työpaikalla vihat niskaan kun kuulivat, että kohdistan hyväntekeväisyyteni eläimiin
En nyt halua tarkemmin kertoa, mitä teen. Mutta sain kuulla, että on ihmisiäkin autettavana ja mun palkkaakin kuulemma voisi vähän pienentää, kun riittää aikaa ja rahaa tuollaiseen turhaan. Nää eläimet, joita autan, on itse syyttömiä tilanteeseensa, ihmiset sen ovat aiheuttaneet. Mielestäni terveen ihmisen on yritettävä ensin itse. Autan kyllä ihmisiäkin, mutta mulla on autettavia lähipiirissä, joten en jaksa enempää, kun ihmisille ei mikään riitä kuitenkaan. Eläimille riittää pienikin. Esimies on pahin..vihaa eläimiä.
Kommentit (22)
Eläinsuojelu on ainoa hyväntekeväisyys johon haluan rahaa lahjoittaa.
Aivan naurettavaa! Teet aivan oikein <3
Mietipä miten paljon kärsiviä ihmisiä maailmassa on ja sit sä autat eläimiä. Nyt oikeesti järki käteen!
Vierailija kirjoitti:
Mietipä miten paljon kärsiviä ihmisiä maailmassa on ja sit sä autat eläimiä. Nyt oikeesti järki käteen!
Oletan viestisi perusteella, että koet ihmisen eläintä arvokkaammaksi.
Millä perusteella?
Jaahas, nappasit tän aiheen siitä yhdestä parin päivän takaisesta keskustelusta? No, ihan sama: 0/5.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, nappasit tän aiheen siitä yhdestä parin päivän takaisesta keskustelusta? No, ihan sama: 0/5.
???Olen ollut töissä enkä ole ehtinyt lukea aiempia keskusteluja. Aloitin loman vasta tänään. Esimieheni avustaa sosiaalitapauksia, tiedän kyllä. Itse käyn siivoamassa yhdelle eläkeläiselle ja autan omia opiskelijoitani. En jaksa olla enempää ihmisten kanssa tekemisissä. Rahat ihmisille menevät usein johonkin muuhun kuin on tarkoitettu. Mutta käyn auttamassa eläimiä tekemällä töitä niiden hyväksi. Ihmiset ovat hankalia ja vaativia. Rahallisesti autan vain pelastusarmeijaa, jonka toimintaan luotan ja sitten noita lähipiirin ihmisiä, vaikka heillä meneekin rahaa sellaiseen turhaan, mitä en itse hanki juuri koskaan. Esimerkiksi yksi ylipainoinen ajaa autolla kaikki lyhyetkin matkat ja sitten valittaa bensakuluja ja sairauksia tulee, kun ei liiku.
Oikeesti, kuka on niin juntti, että kehtaa ääneen arvostella kenenkään tekemää hyväntekeväisyystyötä?? 😂 Mäkin teen pääasiassa kaikki lahjotukset eläinsuojeluyhdistykselle ja aikaisemmin tein paljon vapaaehtoistyötä samassa yhdistyksessä. Autan myös yhtä vähävaraista tuttavaperhettä, jossa paljon lapsia. Miksi näin? No koska tiedän, että näin apu menee oikeasti perille!
Hienoa AP! Nuo ihmettelijät eivät varmaan lahjoita penniäkään hyväntekeväisyyteen, joten ole välittämättä. Ihanaa, että haluat auttaa eläimiä. Unelmoin viikoittain, että voittaisin jonkun sairaan ison summan Eurojackpotissa, jotta voisin lahjoittaa sen eläimille. Parilla kymmenellä miljoonalla, sais jo vaikka mitä hyvää aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö jo, miten he auttavat muita ihmisiä ja paljonko lahjoittavat rahaa kuukaudessa heille?
Yleensä he, jotka ovat kovaäänisimpiä moralisoijia ovat samalla heitä, jotka eivät laita tikkua ristiin ihmiskunnan hyväksi. Kunhan pitää vaan päästä pätemään ja leikkimään parempaa ihmistä. Vanhuskortin ("Niin mutta ajattele vaipoissaan makaavia vanhuksia!") esiin vetäiseminen on aina pop ja tuo ylimääräisiä pyhimyspisteitä.
Oletkohan entisessä työpaikassani töissä? Käsittämätön vihamielinen reaktio tuli kahvipöydässä, kun avustuskohteeni eläinten ja luonnonsuojelun parissa tuli ilmi. Suurin osa kauhistelijoista ei kyllä auttanut mitenkään muutenkaan, kaikki oli epäluotettavaa ja rahat menivät järjestäjien taskuun tai vääränlaisille ihmisille. Ja noinhan se monesti on, kyllä minä silti raaskin vanhat vaatteeni pelastusarmeijalle, vaikka avun voikin saada joku vastenmielinen juoppo eikä suurisilmäinen syöpälapsi. Nämä närkästyjät siis jopa heittivät vanhat tavaransa roskiin, ettei vaan kukaan pääse niistä hyötymään.
Tuo on kyllä jännä asia, että kun auttaa "väärää" kohdetta, saa aina enemmän tuomitsemista kuin ne, jotka eivät auta ikinä yhtään ketään.
Kaikki auttaminen on plussaa niin kauan kuin siitä on hyötyä enemmän kuin haittaa verrattuna siihen, jos ei auttaisi ollenkaan.
Tiedän tämän ihmistyypin. Olen kasvissyöjä ja jos se tulee ilmi, kuulen yllättävän usein juuri työpaikan ruokalassa kauhistelua tyyliin:
"Ai sun mielestä eläimet on siis tärkeempiä kuin nälkäänäkevät lapset tai vaipoissa makaavat vanhukset, ne ei oo susta varmaan yhtä söpöjä kun eläimet". Siksi en kerro enää kasvissyönnistäni (se tosin usein tulee ruokavalinnoissa ilmi) enkä siitä, että lahjoitan eläinsuojeluyhdistykselle. "Siis kun ne on VAAN eläimiä, etkö ollenkaan välitä NÄLKÄÄNÄKEVISTÄ LAPSISTA"?
Sillä että olen kasvissyöjä ja lahjoitan Hesylle, yllättävän monet ihmiset vaativat minulta monessa asiassa ylimaallisen korkeaa moraalia.
Vanhemmiten olen huomannut, että työpaikalla ei edes kannattaisi kertoa itsestään mitään erityistä. Parhaiten pärjäisi.kun hymistelisi vaan enemmistön mukana. No se on liian myöhäistä mun kohdaltani eikä mun luonteellani edes onnistu. Mutta itse kohdistan myös vähäisen hyväntekeväisyyteni enimmäkseen eläimiin. Lapsettomana olen myös ajatellut testamentata omaisuuteni johonkin eläinten hyväksi menevään.
Niistä elämistä on iloa myös yksinäisille ihmisille, kun hylättyjä eläimiä hoidetaan ja luovutetaan eteenpäin, joten välillisesti se joka tapauksessa on ihmistenkin auttamista. Samoin kun hylättyjä kissoja ja koiria otetaan talteen kuljeksimasta, hyödyttää se myös ihmisiä, kun ei ole kulkukissat nurkkaan pissimässä. No joidenkin mielestä ne vain pitäisi ampua, mutta sitten eläinrakkaat ihmiset eivät ilmiota niistä ja populaatiot lisääntyy, erityisesti villikissa populaatiot. Kun ihmiset tietävät paikkoja, mihin kulkukissoista ja -koirista voi ilmoittaa, he ilmoittavat herkemmin kuin jollekin, joka tulee pyssyn kanssa.
(Koti)eläin ei voi valita kohtaloaan.
Joka ainut hyväntekeväisyyssentti on minulta aina mennyt eläimille ja menee edelleenkin.
Tuttu virsi. Eläinten auttaminen on lapsellista, tyhmää ja itsekästä, kun on kärsiviä ihmisiäkin. Kehitysmaissa asuvia ei pidä auttaa, se vain pahentaa väestökatastrofia, rahat menevät korruptioon ja avustusjärjestöille, autettavat passivoituvat. Oikea kohde on siis Suomessa asuvat. Ei turvapaikanhakijat tietenkään, he saavat jo kaiken hopealautasella. Apu pitää kohdistaa jalolle suomalaiselle köyhälle. Köyhyys ei saa johtua laiskuudesta, tyhmyydestä, päihteistä, velkaantumisesta tai holtittomasta lisääntymisestä. Sairaita ja työttömiä sponssataan jo verovaroilla tarpeeksi ja jos ei, nämä asiathan pitää sivistysvaltiossa yhteiskunnan hoitaa.
Hyvä Ihminen siis panostaa muiden ihmisten auttamiseen, sopivaa autettavaa ei vain vielä ole löytynyt.
Ap tässä vielä. En oikeastaan siis mainostanut asiaa, vaan se tuli puolivahingossa esille, kun sanoin, etten voi jäädä päivänä X ylitöihin, mulla on muuta menoa. Kun kysyivät mitä menoa, niin olin rehellinen ja heille selvisi, että olen aktiivinen. Minut miellettiin kettutyttömummoksi - en ole ihan nuori enää - vaikka ihan hylättyihin kissoihin ja koiriin olen "erikoistunut".
Sama se varmaan, mitä muutakaan tekisi. Jos antaisin kirkon ulkomaan avulle (no panen kolehtiin muutaman euron sen kerran parissa vuodessa kun jossain rippijuhlissa tms. käyn) niin saisin kuulla, että kotimaassakin on autettavia. Jos menisin auttamaan Hurstia, saisin kuulla, ettei ne juopot mitään tarvitse, oma vika. Jos auttaisin kehitysvammaisia saisin kuulla, että he saavat jo yhteiskunnalta paljon avustuksia - tosiasiassa tämäkin on mulle tapahtunut. Olen vähän auttanut kehitysvammaisia kun äitini oli vammaistyössä eläissään ja saanut tämänkin kuulla. Eli jatkan entiseen malliin, mikään ei ole hyvä.
19, luin viestisi huonosti, sihän kirjoititkin jo samasta asiasta! 20 eli ap.
Tästäkin ketjusta on näköjään jo joku viesti lähtenyt, mitä lie siinä ollut, en ole nähnyt.
Kysyitkö jo, miten he auttavat muita ihmisiä ja paljonko lahjoittavat rahaa kuukaudessa heille?