Mitä tavalliset edullisimmat pöytätietokoneet maksavat?
Kommentit (9)
Riippuu tarkoituksesta. Riittääkö netin selaus vai pitääkö jaksaa pyörittää pelejä?
Osta käytettynä. 50 eurolla saa ihan pätevän nettikäyttöä ajatellen. 100-150 eurolla saa lapselle pelikoneen. 300 eurolla saa teinille/aikuiselle pelikoneen.
En ostaisi uutena alle 400 euron konetta. Ei se halpuus paljon lohduta, jos kone ei riitä ja/tai hajoaa vuoden sisään.
Vierailija kirjoitti:
Osta käytettynä. 50 eurolla saa ihan pätevän nettikäyttöä ajatellen. 100-150 eurolla saa lapselle pelikoneen. 300 eurolla saa teinille/aikuiselle pelikoneen.
Olen luullut, että nimenomaan pelikoneissa pitää olla vääntöä ja voimaa ihan kauheasti, mikä tarkoittaa myös kovaa, yli 1000 euron hintaa.
Ostin pojalle käytetyn koneen tori.fi:stä 250 eurolla ja siihen uuden näytönohjaimen 180 eurolla. Viime vuonna siihen vaihdettiin tehokkaampi prosessori, sekin maksoi käytettynä 50 euroa. Hyvin on toiminut ja pelit pyörivät.
Tässä keskisen atk-puolen tarjontaa. Aika hyvä jaottelu että mitä minkäkin tasoisessa tietsikalla voi tehdä.
Pelaamiseen riittää i3 prosessori ja näytönohjain n. 150 e luokkaa.
Itellä on kovaanpelikäyttöön 1000e kone (itse kasattu). Uutena en lähtisi ostamaan halpaa konetta kaupasta, ne on tehty hajoamaan, ja paljon ilmaa hinnoissa. Itse kasaamalla saa hinta-laatu suhteeltaan paremman koneen. Ei ole rakettitiedettä, siinä menee maksimissaan tunti.
https://www.jimms.fi/
Katso esim. tuolta. Itse komponenteista koottuna tulee halvemmaksi, jos ruuvimeisseli pysyy kädessä.