Mies jatkuvasti haukkuu ja koko ajan uhkailee "vittu tekisi mieli lyödä sua!!"
Jatkuvasti uhkailee tolla ja 7 vuotias lapsikin oppii pelkää isää. Lapselle puhuu välillä normaalisti mutta yhtä äkkiä saattaa alkaa huutaa ihan helvetisti. Pelottaa olla kotona. Kun ei voi koskaa tietää koska ärähtää tai milloin oikeasti lyö.
Oon puhunu tuttaville mutta kukaan ei halua usko puolisostani mitään tollaista. Kaikki vaan olettaa automaatisesti että mitään sellaista ei tapahdu. Anteeksi sekava kirjoitus.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies jo joskus lyönyt sinua tai lasta?
Ei sillä ole mitään väliä onko jo lyönyt vai ei. Ei tuossa ole muuta ratkaisua kuin lähteä pois.
Ei niin siihen mitä apn täytyy tehdä mutta heräsi uteliaisuus onko uhkailu vielä uhkailua vai onko tuota jo tapahtunut.
t. kysyjä
Ja miksi ihmeessä olet vielä siinä suhteessa? Onko niin jännää? Ihan järjetöntä. Lähde heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauhoita kommentit - ja lähde. Soita kommentit jollekin ulkopuoliselle, niin he uskovat sinua.
Ikävää, että lapsi ja sinä pelkäätte miestä.
Mitä merkityst sillä on uskovatko ulkopuoliset tuttavat ja onko jotain nauhoituksia vai ei. Eivät he voi tilannetta ratkaista. Ainoastaan ap itse voi, lähtemällä heti tuollaisesta sairaasta kodista joka on tikittävä perheväkivalta-aikapommi.
Kyllä sillä on merkitystä siinä vaiheessa, kun tilanne on edennyt jo noin pitkälle. Uhattu uskoo usein jo ihan mitä vain, vaikkapa sen että on itse aiheuttanut tai kuvitellut kaiken. On hyvä saada tukea ulkopuolelta
Ei sinua auta kukaan muu kuin sinä itse. Miksi sinä et tee itsesi ja lapsesi hyväksi mitään?
Mietipä sitä nyt oikein tosissasi hetki! Aivan varmasti sinä tiedät turvakotien, aikuissosiaalityön, rikosuhripäivystyksen. Mikä on se syy, jonka vuoksi et ota yhteyttä mihinkään niistä vaan ruikutat av-palstalla.
Apua sinä kyllä saat, kun itse sitä lähdet etsimään. Turha toivo, että unelmiesi prinssi ryntää valkoisella ratsullaan pelastamaan sinua.
Ystävät ovat yleensä kantapään kautta oppineet, että ei kannata sekaantua. Siinä vaan käy niin, että sinä katkaiset ystävyytesi, koska palaat takaisin uhkailevan miehen luo sen jälkeen, kun ovat väellä ja voimalla hakeneet sinut ja tavarasi sen miehen luota pois. Montako kertaa näin on jo tapahtunut, kun lapsi on 7-vuotias olettaen, että miehesi on lapsen isä. Jos ei ole, niin pelasta se lapsi!
Että sellasen kultakimpaleen olet onnistunut löytämään itsellesi etkä nyt millään malta päästää tuosta aarteesta irti.. muutenhan olisit jo hakenut apua itsellesi mm. sossu, turvakoti jne. kaikki mahdollinen että olisit päässyt sieltä pois etkä itkisi odottaen että muut pelastavat ja auttavat..
Vierailija kirjoitti:
Onneksi täällä ymmärretään edes jotenkin. Tuntuu ettei mies edes rakasta jos haluaa vaan lyödä ja huutaa. Välillä tuntuu että ihan kun se olisi sen miestä aivan normaalia uhkailla omaa perhettä.
Kyllä täällä ymmärretään. Vaikeampi on ymmärtää sinua, miksi et tee mitään edes lapsen vuoksi, vaikka itse kuvittelisit ansainneesi tuon.
Turvakodit tarjoavat apua ja turvaa, jos läheisesi on väkivaltainen tai uhkaava. Turvakodit ovat avoinna ympäri vuorokauden ja tarkoitettu sekä naisille että miehille ja heidän kanssaan tuleville lapsille.
Ei tuossa ole mitään mietittävää. Ero. Nuo eivät parane, vain pahenevat. Ja teot raaistuvat.
Ei ole oikeutta puhua tuolla tavalla .
Kuka puhuu tuolla tavalla omalle perheelleen? Älä ole tuollaisen kanssa päivääkään, hyi helkkkari mikä raukkis mies.
Sellainen jännämies. Ole nyt onnellinen kun sen valitsit
Ap, sinulle on kerrottu: lähde!
Minä lähdin kolmannen "lyönkö prkkle"-kysymyksen jälkeen. Olisi pitänyt lähteä jo ensimmäisen uhkauksen jälkeen. Syyt uhkauksiin: olin ruokarajoitteinen, kun en syönyt kokolihaa enkä lehmän mahaa, enkä pitänyt hänen ylimielisestä lapsestaan.
Kerran otin silmälasit pois ja sanoin että lyö sitten. Hän ei koskaan lyö naista... uhkailla kyllä sopi.
Vaikka olisi provokin, niin näitä tapauksia on vaan esim poliisin ja sosiaalipalvelujen arkipäivässä ihan liikaa. Siksi jos kuka tahansa apua tarvitseva lukee tätäkin palstaa , niin täällä olevia turvakoti.fi linkkejä kannattaa hyödyntää. Yksin ja nujerrettuna ja vielä lapsen kanssa on usein niin peloissaan ettei uskalla lähteä, mutta pitää lähteä silloin kun aggressiivinen yksilö on poissa näkyviltä. Tavaroista viis, kunhan sinä ja lapsesi pääsette turvaan. Muuten on suuri riski että päätyy taas kerran iltalehtien lääppien murheelliselle puolelle. Nuo tuollaiset eivät muutu, pahenee vaan, usko jo, niin monta surullista kohtaloa on jo nähty.
Henkistä väkivaltaa. Pahaa sellaista jo. Tällaisen lapsuudenko haluat lapsellesi antaa? Tällaisen parisuhdemallinko haluat lapsellesi antaa? Nyt on sinulla todellinen paikka päättää ja tehdä lapsellesi parhaat ratkaisut.
Onpahan taas kaivettu 7 vuotta vanha juttu, tuskin tilanne on edelleen sama..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies jo joskus lyönyt sinua tai lasta?
Ei sillä ole mitään väliä onko jo lyönyt vai ei. Ei tuossa ole muuta ratkaisua kuin lähteä pois.
Tilanne on vakavampi, jos on jo aiemmin lyönyt.
Turvakodissa työskennellessäni (yli 10 vuotta) moni asiakas sanoi, että kukaan ei uskoisi miten puoliso käyttäytyy minua kohtaan kotona, koska puoliso on mitä mukavin kodin ulkopuolella kaikille. Tämä oli myös se syy miksi he eivät olleet vuosien aikana uskaltaneet tulla turvakotiin/hakea apua. Asiakkaat olivat pelänneet, että viranomaisetkaan ei usko.
Ystävät ovat lähes aina puolueellisia. Usein ihmiset toimivat niin että mikä on heille itselleen mukavinta.