Sain lähetteen verikokeisiin ja jo pelkät verikokeet kustantavat n. 500e
Sain lääkäriltä lähetteen verikokeisiin. Mehiläisessä hintaa tulisi n. 500e. Viisaudenhampaidenpoistosta saa ensin pulittaa pitkälle yli tonnin, nyt verikokeisiin n. 500e ja tutkimuksiin pari tuhatta. Mistä verikokeet saisi vähän halvemmalla kuin Mehiläisestä?
Kommentit (13)
Kilpailuta ehdottomasti. Mä oon joskus käynyt Vitassa verikokeissa kun tehtiin paljon tutkimuksia, taisivat lähettää ne ulkomaille, saksaan? tutkittavaksi. Mutta tästä on jo useampi vuosi aikaa ja en tiedä mikä on paras vaihtoehto tänään. Selvitä se kannattaa.
Joskus oli juttu mangneettikuvien hintaeroista,samankokoisilla viipaleilla oli hintaeroa kaksin-kolminkertaisesti.
Cityterveydestä?
Julkinen ei välttämättä tee yksityissektorin lähetteen mukaisia tutkimuksia.
Sen sijaan lääkäri voi tehdä lähetteen sinne kunnalliselle puolelle, siellä arvioidaan sitten mitä kokeita tehdään.
Mitä nuo verikokeet pitävät sisällään? Siinä missä tuolla olisi maksanut pari kilpirauhastestiä noin 150 euroa, maksoin Cityterveydessä niistä 40 euroa
Jos asut lähellä Helsinkiä, voit mennä ainakin Myllypuron labraan ja johonkin toiseenkin Husin labraan, olikohan Haartmanin labraan myös yksityisen lääkärin lähetteellä. Pyydät Mehiläisestä sen lähetteesi paperiversiona.
Eikä siis maksa mitään.
Rahalla saa esim fimlabissa. Sama lähete (paperinen) käy mutta pitää olla mukana.
Mulla maksoi viisurin poisto 80 e.. Nimenomaan mehiläisessä. Oudon hinnan on sulle lykännyt.
Tässä vielä linkki tietoon, että voit käydä Husin labrassa: (kolmas kysymys), ja olen siis itse käynyt useita kertoja. Ei ollutkaan Haartmanin, mutta tuosta näet, missä kaikissa labroissa voit käydä yksityislääkärin lähetteellä.
http://www.hus.fi/sairaanhoito/laboratoriot/usein-kysytyt-kysymykset/Si…
Vierailija kirjoitti:
Mulla maksoi viisurin poisto 80 e.. Nimenomaan mehiläisessä. Oudon hinnan on sulle lykännyt.
Niitä on erilaisia, joillakin vain vedetään pois, joillakin oikeasti leikataan.
Nimerkillä 7 tikkiä.
Itselläni hampaan poisto ja verikokeet 45€. Kunnallisella.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vielä linkki tietoon, että voit käydä Husin labrassa: (kolmas kysymys), ja olen siis itse käynyt useita kertoja. Ei ollutkaan Haartmanin, mutta tuosta näet, missä kaikissa labroissa voit käydä yksityislääkärin lähetteellä.
Kiitos linkistä. Nettisivujen mukaan näytteenotto ja tutkimukset kuitenkin maksullisia yksityisellä lähetteellä. No varmasti halvempia kuin Mehiläinen...
Voit mennä yksityisen lääkärin lähetteellä ainakin Tikkurilan ja Myyrmäen labroihin ns. itse maksavana asiakkaana. Ilmaista se ei silloinkaan ole, mutta hyvin paljon halvempaa kuin yksityisellä. Lasku tulee sulle kotiin ja vastaukset sekä sinulle että lääkärille. Jos ihan ilmaiseksi haluat selvitä, joudut suostuttelemaan terveyskeskuksen tms. julkisen puolen hoitoyksikön tilaamaan nuo tutkimukset omaan piikkiinsä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä on erilaisia, joillakin vain vedetään pois, joillakin oikeasti leikataan.
Nimerkillä 7 tikkiä.
Tosiaan joo ei sitä kait leikattu. Ikenen alla oli, muttei mitään tikkejä laitettu.
t. 80 euroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos linkistä. Nettisivujen mukaan näytteenotto ja tutkimukset kuitenkin maksullisia yksityisellä lähetteellä. No varmasti halvempia kuin Mehiläinen...
Anteeksi, miten muistelen, että ei olisi maksanut mitään, kun viimeksi kävin.. on siitä kyllä useampi vuosi. Mutta joo, toivottavasti olisi ainakin edullisempi, kuin yksityiset. Kysy vaikka jostain Husin labrasta hinnat puhelimitse.
Kunnalliselta? Eikös yksityinenkin voi tehdä lähetteen kunnalliselle puolelle?