Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vetäytynyt ien, kauhea piina!

Vierailija
07.06.2017 |

Onko kellään kokemuksia vetäytyneen ikenen korjausleikkauksesta?
Huomasin ensimmäisen kerran 4 vuotta sitten että toisen etuhampaan ienraja oli noussut hieman. Kun kävin suuhygienistillä, huomautin asiasta, hän mittasi eron toiseen hampaaseen mutta ei oikein kommentoinut mitään. Asia jäi vuodeksi. Sitten olin taas hammaskiven putsauksessa kunnallisella ja yritin kysellä hoitajalta neuvoa tuohon ienrajaan, hän vaan sanoi että korjausleikkauksia tehdään jossain. Eikä taas mitään apua.

Olen kassalla töissä ja yksi päivä asiakas kysyi, onko sinua vedetty turpaan kun hampaat on oudon näköiset :( Kotona sitten tutkailin tilannetta, toisen etuhampaan ien vetäytynyt toiseen verrattuna 4 mm! Otin kuvan ja näyttää todella kauhealta, peilistä ei itse niin huomaa... No selvitin että noita korjausleikkauksia tehdään vissiin vain yksityisillä ja maksaa varmaan jonkun tonnin? Onko kellään kokemusta miten saisi korjauksen kunnallisella puolella? Ei todellakaan olisi varaa maksaa noin paljon, kun palkasta jää käteen 600 € vuokrien jälkeen + 1 lapsi... En tiedä miksi ien on vetäytynyt, en ole lyönyt sitä mihinkään, en polta yms.. Lisäksi etuhammasta vihloo välillä inhottavasti, tämä on alkanu n. vuoden sisällä :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on liian kova hammasharja käytössä?

Vierailija
2/5 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi kans noin, vetäytynyt ien takahampaassa. Noh, nyt juurten välissä on tästä syystä tulehdus, jota ei voida hoitaa, ja edessä hampaan poisto. Pitäisi kai implanttia miettiä tilalle, mutta ne vasta maksaakin... opiskelijana ei kauheasti tuota ylimääräistä rahaa ole.

N22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea näkemättä sanoa. Jospa vain tilaisit ajan hammaslääkärille. Ja vaihda extra soft hammasharjaan.

Vierailija
4/5 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on turhan raivokkaan harjaamisen seurauksena ien vetäytynyt 3-5 etuhampaasta ja jos paljastunutta aluetta sörkkii niin vihlonta kestää pahimmillaan viikkoja. Elmex-hammastahna auttaa parhaiten ja pehmeä hammasharja, kokeile noita alkuun ettei vihlonta pahene.

Vierailija
5/5 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasharjan vaihdoin heti kun ensimmäiset oireet huomasin lasten extra soft -versioon. Haluaisin niin korjauttaa tuon, en voi enää nauraa tai puhua miettimättä, näkyykö vetäytymä :(