Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.
Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!
Kommentit (2500)
Vierailija kirjoitti:
Pellekin voi muuttua mutta ei normaaliksi.
Pelle voi yllättävää kyllä radikalisoitua. Sitä ei uskoisi ennen kuin se tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ketju on aloitettu viisi vuotta sitten. Eikö todellakaan löytynyt mitään tuoreempaa keskustelunaihetta?
Sinähän nokkelana, viisaana ja älykkäänä voisit laittaa säkenöivän empatiasi peliin ja kehittää sellaisen?
Mun mies on aikalailla tuollainen myös. Ei täsmälleen samoja mitä aloituksessa, mutta kuitenkin paljon ja liikaa aivan surkeeta ja ärsyttävää pelleilyä. Välillä jos on oltu liikaa kahdestaan olen alkanut miettiä, että se on jonkinlainen autisti... sosiaalisesti mies on kuitenkin ihan taitava eli ei se sitä ole. Isommassa porukassa siis ja erityisesti työyhteisöissä ym, tosi podetty miesten ja naisten keskuudessa. Osaa olla siis heittämättä läskiksi kaikkea, mutta läheisissä suhteissa toi on..ONGELMA. Keittiöpsykologin diagnoosini on epävarmuus, miestä on kiusattu paljon lapsena ja vanhempiensa liitto oli aivan järkyttävä ja säälittävä kulissiviritelmä, jossa helliä tunteita ja läheisyyttä ei ollut luontevasti puolisoita eikä lapsia kohtaan. Se korttitalo sitten sortuikin, mutta sellaista puujalkahuumoria ja tosi tyylittömille jutuille junttina hekottelua miehen ja vanhempiensa välit ovat edelleen. Mies osaa olla parisuhteessa kyllä luontevasti yleensä, mut ei kyllä aina. Eipä kukaan ole täydellinen ja ei toi junttihuumori musta niin vastenmielistä ole kun tavallaan näen sen läpi ja mikä on tunne taustalla. Mut on se jotenkin karmeaa mitä tollanen kulissihomma voi tehdä lapselle, hyvin kieroutunut suhde appivanhemmilla, suoraan sanoen hyväksikäyttäjä ja toisella joku tukholma-syndrooma ja yritetään olla kuin kaikki olisi hienosti..,
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan antanut pellen maistaa omaalääkettään?
Aika harva haluaa alentua samalle tasolle. Siinähän siis pitäisi tehdä jotain sellaista mitä tietää toisen inhoavan ja vielä toistaa sitä samaa uudestaan ja uudestaan. Ei itsestäni ainakaan ole sellaiseen enkä halua olla sellainen. Lisäksi ne jäynät pitäisi tavallaan muistaa aina. Itseltäni unohtuisi ne kuitenkin. Kun en ole luontainen pelle niin en muista olla aina keppostelut mielessä.
Puukkohippaa pellen kans, kannattaa juosta ennen sitä.
Jaksan ihmetellä kuinka typeriä monet ovat puolisoa valitessaan, Mokataan kunnolla ja sitten valitetaan kun ei osata korjata erehdystä.
Seurustelin parikymppisenä kundin kanssa joka oli tuollainen pelle. Oltiin puistossa pussikaljalla kaveriporukalla ja heitti minut yhtäkkiä suihkulähteeseen, sain käteeni haavan siellä olleista lasinsiruista ja meikit levinneenä, läpimärkänä kävelin ystäväni kanssa läheisen sairaalan päivystyspolille. Muu porukka oli tällä välin jatkanut baariin ja ilmoittanut pellelle kylmästi että saa painua h""iin. Sain jälkeenpäin kuulla, miten nipoja ja tosikkoja ystäviä minulla on millainen nipo itsekin olen. Sehän oli vain vettä ! Mitäs tikeistä.. Omia kavereita kundilla ei ollut yhtään enkä ihmettele miksi! Koetti kovasti myös saada minut takaisin, jätin nimittäin kundin mielessäni sillä sekunnilla kun siellä suihkulähteessä räpiköin ja virallisesti seuraavana aamuna (oli lankapuhelimet, en voinut laittaa tekstaria).
Olen ollut mieheni kanssa 43 vuotta.
Ei pahemmin jekuttele, MUTTA ne samat vitsit !!
Hävis niin ku anna-liisa lontoon sumuun ym. Sekä sata hävytönä sanamuunnosta.
Kauanko vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten taustalla ei ole mitään traumaa, jotkut vaan on huumoriltaan tollasia. Sairaan ärsyttävää. En vois kuvitellakaan eläväni moisen kanssa. Naamallepiereskelijän kanssa sen sijaan voisin. Niin me ollaan erilaisia
Mitä ihmeen merkitystä sillä on, missä sinulla menee raja. Jokaisen raja menee tai pitäisi mennä siinä, että ei tee tai anna tehdä itselleen sitä, mikä tuntuu pahalta. Vaikka se olisi vain kahvin kaataminen kuppiin valmiiksi mistä toinen hermostuu, sitä ei tehdä jos toinen on pytänyt monesti että ei tee niin. Aivan sama, miten mitätön asia se jonkun random tyypin mielestä on. Jos se on syystä tai toisesta ongelma, kumppanin on sitä kunnioitettava.
nii mut eihän toi ketään haukkunu eikä vähätelly oikeestaan...kertoi vain mistä itse tykkää vaik ei se niin alkuperästä aihetta ollutkaan...itse tykkään siitä kun vaimo pieree mun naamalle...mekin oomme erikoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, te loukkaatte pellejä. Pellet on niitä, jotka itse astuu banaaninkuoreen, putoaa pyllylleen lasten uima-altaaseen, niiltä, joilta putoaa housut nilkkoihin tai housut repeää peffasta kumartaessa jne. Tuo on pelkkää kiusaamista.
Hyvä huomio. Pellet ovat hauskoja, kiusaajat yksinomaan naurettavia.
Pelle Miljoona ei oo hauska...tai se on yhtä hauska ku papin saarna, vaik ei ne biisit ehkä hauskaks oo tarkotettukaan...parissa biisissä on vitsejä esim:laulu Koskisen masasta jne mutta se on ikävä
Onks tääl ketää semmosta kuka on ottanu eron siitä syystä että mies/nainen oli niin ikävä...empaattinen, väkivallaton ja muuten ok mut vitsit(nekään ei koskaan loukkaavia), niin kuivia ja ikäviä tai niin huono huumorintaju kaiken kaikkiaan ettei jaksanu enää?
Vierailija kirjoitti:
Onks tääl ketää semmosta kuka on ottanu eron siitä syystä että mies/nainen oli niin ikävä...empaattinen, väkivallaton ja muuten ok mut vitsit(nekään ei koskaan loukkaavia), niin kuivia ja ikäviä tai niin huono huumorintaju kaiken kaikkiaan ettei jaksanu enää?
Monikin. Liika mihin suuntaan vaan on liikaa.
Täytyy tunnustaa, että itsessäni on jonkun verran noita samoja piirteitä mitkä kyllä ärsytti puolisoa.
Yritin sitten jossain vaiheessa ihan tietoisesti ryhtyä välttämään sellaisia juttuja minkä tiesin ärsyttävän toista, mutta kuten tuossa yllä joku totesi niin myös mulla tuo malli tulee lapsuudesta. Isäni oli tuollainen nälvijä/pelleilijä kotona ja iän myötä kyllä vähän jopa kiihtynyt hänellä tuo käytösmalli.
Yrittänyt sitten vaan aina tarpeen tullen vakavoitua ajattelemalla, ettei keskustelusta tule mitään jos toinen osapuoli ei ota sanomaani tosissaan ja kyllä siitä on pikkuhiljaa päässyt ainakin parempaan suuntaan.
Tosin, en ihan yhtä kova juntteilija ole kuin mm. ap:n tai parin muun tänne kirjoittaneen miehet on olleet, mutta sellaista pikku "jäynää" välillä kuitenkin tuli tehtyä mistä puoliso kyllä huomautti :D
Eikö se koskaan ojenna sulle sormea ja sano vedä tosta ja kun vedät niin se pieraisee?
Minun vaimo tekee tuota koko ajan ja joka kerta menen samaan halpaan.
Vaimoni ja miehesi tulisivat hyvin keskenään toimeen, mutta mitä sinä ja minä sitten tekisimme, pelaatko Kimbleä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuten kerroin, myös poikaystävä härnäsi minua mutta otin sen huumorilla. Tietenkin liika on liikaa. Missään kohdassa en sanonut poikaystävän kärsineen takiani enkä missään vaiheessa sanonut härnääväni jatkuvasti, PÄINVASTOIN :DD Mutta pitäähän se varmuuden vuoksi mielensä pahoittaa edes kerran päivässä tuntemattoman puolesta.
ps. Nyt pierettää. Minulla on yliherkkä vatsa.
Ps. Tuo ei oikeasti ole hauskaa millään lailla vaan myötähäpeää aiheuttavaa. Ketään ei lisäksi kiinnosta sun vatsan toiminta paitsi lääkäriä. Mutta jatka kaikin mokomin, ehkä ymmärrät aikuistuessasi lopettaa.
ootko varma?... minä tykkäsin kun sano että pierettää ja se kun aiemmassa sanoi pyyhin perseeni...tuskin on pyllyssä vikaa..terv.Lääkäri
Typhoon kirjoitti:
Ihan hemmetin hauskan oloinen tyyppi! :D
Kyllä huomaa kuinka tiukkapipoista motkottajaa tältä palstalta löytyy.
Ottaisitte välillä rennosti, niin tarttis olla aina kaikille kateellinen ja joka asiasta.
No tyhmä on vaan tyhmä ei se mies vähemmän tyhmäksi valehtelemalla muutu.
Jos nuin käyttäytyy, niin sehän on jo selvää ettei sinun kanssa halua olla.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin miesten kanssa tapaamisen ja seksisuhteet, kun en jaksanut enää eri temppuja heidän kanssaan. Olisi pitänyt järjestää kotiin seksitemppurata heille ja harrastaa seksiä aina missä milloinkin asennossa he halusivat, tai itse ehdotin. Mulla lopahti kiinnostus miehiin totaalisesti. Useimmat haukkuivat ilkeillä nimityksillä joko suoraan tai jälkikäteen. Myös kesämekon käyttäminen oli heille kauhistus, huoraamista.
Myös naisille olin outo tai kauhistus, en säästynyt myöskään homomiehen haukkumiselta.. Olin kauhistus myös monen kristityn mielessä, osoittivat sen suoraan minua kohti, väärämielinen.Nyt olen elänyt ilman kirkkoa jo monta vuotta, eikä tuttaviin kuulu enää homot tms ihmiset mitä näitä nyt on tänä päivänä. Saan elää yksin juuri sellaista elämää kun haluan, ainoa asia että sinkkuuttani ihmetellään edelleen, pyöritellään silmiä edessä päin, ja kysellään miltä tuntuu olla yksin. Mitä se kelleen enää kuuluu, miten minä elän. Pitäkää huoli omista asioista.
Eivätkö yläpeukuttajat huomaa, että tällä selvästi vippaa päästä?
Vierailija kirjoitti:
vakavammin tätä analysoiden, todennäköisesti AP ja vastaavissa tilanteessa olevat muut naiset jotka täälä kommentoineet ovat ajan myötä muuttuneet tylsiksi ja ahdistuneiksi, todennäköisesti mentyään työelämään (usein naisille ahdistuksen paikka). Sen seurauksena mies on onneton ja koittaa epätoivoisesti löytää edes jotain hauskaa arjestaan, vaikka oikeasti haluaisi vain paeta tylsäksi ja ahdistavaksi muuttunutta kumppania. Miehet ovat kuitenkin turhan lojaaleja tällasissa tilanteissa.
Ero olisi varmasti paras, tuollaisessa parisuhteessa elävä mies olisi varmasti onnellisempi jonkun elinvoimaisemman naisen kanssa. Tosiasiassa juuri se on yksi syy vaihtaa nuorempaan.
Kyllä, sehän se piristää parisuhdetta että mies murtaa häntäluusi (tuolin alta vetäminen) ja aiheuttaa sinulle tinnituksen (pillillä puhallus täysillä korvaan) hyvänä vitsinä. Ja sitten kun teet vastaavaa, olet hul lu äm mä.
Ihan hemmetin hauskan oloinen tyyppi! :D
Kyllä huomaa kuinka tiukkapipoista motkottajaa tältä palstalta löytyy.
Ottaisitte välillä rennosti, niin tarttis olla aina kaikille kateellinen ja joka asiasta.