Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.
Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!
Kommentit (2500)
Miksi mä repeän joka kerta kun näen tämän otsikon?
Minua myös tympii ja jopa joskus nolottaa eräs naisoletuttu kaverini joka jaksaa nauraa ja katsoa ihailevasti vaikka joku miesoletettu kertoo kuinka tyhmiä juttuja ja kun miesoletettu hekottelee itse niille. Ja näitä naisoletettutyyppejä on paljon.
Nolottaa toisen ja omasta puolesta, harmittaa jos tuo mieoletettu luulee kaikkien naisoletettujen olevan yhtä ihastuneita häneen ja juttuihinsa.
Toinen asia joka aina vaan jaksaa ihmetyttää on, kun ollaan ensin naisoletettuporukassa ja jutellaan niitä näitä suhteellisen normaalisti.
Mutta annas olla jos siihen sattuu tulemaan edes yksikin miesoletettu niin mikä kiherryksen ja keimailun määrä alkaakaan.
Oli se miesoletettu ihan minkälainen tahansa, poislukien ehkä nyt kovin vanhat papat. Keskustelun sävy ja eleet vaihtuu täysin, ainakin useilla naisoletetuilla.
Itse joskus sanonkin tylsästi, että mitäs jos nyt vaan keskusteltaisi ihan niinkuin ennenkin.
Varsinkin kun olen sanonut jälkeenpäin, että huomaatteko itse lainkaan tätä omaa käytöstänne, monet niin naisoletetut vaan pyörittävät silmiään ettei me vaan mitään huomattu eikä mitään muutettu.
Tämä siis ehkä osin selittää "pellemiesoletettujen" vahvan edustuksen aviomiesoletettuna.
Vierailija kirjoitti:
Munkin raivohullu-pelle ex on savolainen. En tiennyt, että siellä päin tällainen älytön käytös on yleistä. Jotain vamnaisgeenejä ilmeisesti. VAROKAA SAVOLAISPELLEJÄ!
VAROKAA MYÖS KARJALAISPELLEJÄ.
VAROKAA ERITYISESTI EVAKKOKARJALAISPELLEJÄ.
Pellen ex-vaimo tässä hei. Joku kyseli tuossa, että miksi menny pellen kanssa naimisiin. No, itse ihan nuoruuden tyhmyyttä ja kypsymättömyyttä. Ei vain niin nuorena osannut arvioida kunnolla. Ei se sen kummempaa. Pelle-eksässäni oli kai jotain hyviäkin puolia. En muista enää. Oli valtava huojennus, kun lopulta ero tuli. Olin muutaman vuoden yksin, kävin jopa terapiassakin, kun olin ihan sekaisin lopulta kun kaikki kommunikointi oli ihan vääristynyttä ja hulluksi olin jo siinä tulossa loppuvaiheissa.
Kohtasin sittemmin normaalisti kommunikoivan miehen - niin ihanaa! Kun normaalisti kysyy jotain ja saa normaalin vastauksen ilman sitä iänikuista vääntöä. Ja niin monta kertaa sain minäkin kuulla olevani huumorintajuton. En nykyisessä suhteessani kertaakaan - oltu tässä jo 8 v yhdessä.
Elämästä pellen kanssa on yli 10 v aikaa, mutta kyllä nousi kylmä hiki pintaan tämän ketjun viestejä lukiessa - siis pellejen puolisoiden. Alkoi heti korvissa soida kommentit : ”vitsi vitsi!” ”Läpällä!!” Ja ”****tu sä olet huumorintajuton!”
Taivaan kiitos - ei ikinä elää elämässäni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon aloituksen kun luin, niin ajattelin: "Apua, tuo huumori on just niinku mun ja mun miehen!" Mutta meillä on tällaista huumoria vain kahdestaan, eikä muut siitä joudu kärsimään eivätkä ikinä uskoisi, miten lapsellisia me voidaan kahdestaan olla. Mutta se huumori on liima, joka pitää meitä yhdessä. Tottakai, jos tuollaista huumoria on vain toisella, niin ymmärrän, ettei naurata. Aloin huolestumaan, kun tässä ketjussa rinnastetaan pieruhuumori vallan väärinkäyttöön ja suoranaiseen pahoinpitelyyn. Siis siitä huolestuin, että olemmeko me mieheni kanssa hirveitä ihmisiä toisillemme. Mutta pohdittuani asiaa, olemme kaikki erilaisella huumorilla varustettuja, ja mulla ja mun miehellä vain nyt on tällainen "juttu". Ja olihan täällä vähän synkkiäkin kuvailuja "jekutuksista", kuten toi että ei päästetä toista autoon. Meidän jekutukset on vain hyväntahtoisia ja niillä nauretaan yhdessä meidän molempien hölmöydelle.
En myöskään ihan suoraan analysoisi, että jollakin on ollut onneton lapsuus, jos huumorintaju on leikkisä tai lapsellinen. Soisi vain, että kaikki saisivat kohdata juuri sen kumppanin, jonka kanssa myös huumorintajut soljuvat yhteen - vältyttäisiin myöhemmiltä ongelmilta. Toista ei voi koskaan täysin muuttaa, ja jos yrittää tukahduttaa kumppanin todellista luonnetta, ei voi syntyä aitoa onnea. Tsemppiä kaikille, jotka kipuilevat erilaisen huumorintajun kanssa parisuhteessa. Ja ne, joita suhteessa aidosti kiusataan: kannattaa varmaan lähteä sellaisesta suhteesta.
Oliko tuo nyt ihan tarpeellista kirjoittaa? Ihmisillä on täällä ihan oikeita ongelmia eikä tähän liity mitenkään se, että tykkäät miehesi kanssa lapsellisesta ja typerästä huumorista.
Kylläpä on taas elämä synkkää ja murheellista. Tämäkin ketju menee jo tahattoman huumorin puolelle. Koittakaas vähän levätä raskaiden juhlapyhien jälkeen, niin huomenna on jo paljon parempi olo.
Rakkaat kanssasisaret jotka olette joutuneet pellen uhriksi kuten minäkin. kiitos kivasta ketjusta.
rupesi kiinnostamaan että mitä muita ominaisuuksia liittyy ihmisiin jotka tekevät tätä lapsellista pelleilyä. Mä voin aloittaa listaamalla oman tapauksen I muita piirteitä:
-perseaukisuus
-saamattomuus
-hitaus, tuntuu että saa kauppareissulle kin vetää perässään eli ihan sama kun olisi etanan kanssa kaupassa
-Epäsiisteys. Yli vuosi täysin peseytymättä. Asiaa ei auta että minä laitan saunan valmiiksi ja kannan vedet.
-tykkää haistella vieraiden naisten alushousuja. Ostaa niitä netistä.
-mammanpoika
-juoruämmä, vaikka sukupuoleltaan mies onkin
Joskus entinen kaveri oli tuollainen, ja kun joskus keksin vastata samalla mitalla takaisin, niin hämmentyi ja lopulta suuttui.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaat kanssasisaret jotka olette joutuneet pellen uhriksi kuten minäkin. kiitos kivasta ketjusta.
rupesi kiinnostamaan että mitä muita ominaisuuksia liittyy ihmisiin jotka tekevät tätä lapsellista pelleilyä. Mä voin aloittaa listaamalla oman tapauksen I muita piirteitä:-perseaukisuus
-saamattomuus
-hitaus, tuntuu että saa kauppareissulle kin vetää perässään eli ihan sama kun olisi etanan kanssa kaupassa
-Epäsiisteys. Yli vuosi täysin peseytymättä. Asiaa ei auta että minä laitan saunan valmiiksi ja kannan vedet.
-mammanpoika
Miten tämä oli sinun tapauksesi?
Vierailija kirjoitti:
Minua myös tympii ja jopa joskus nolottaa eräs naisoletuttu kaverini joka jaksaa nauraa ja katsoa ihailevasti vaikka joku miesoletettu kertoo kuinka tyhmiä juttuja ja kun miesoletettu hekottelee itse niille. Ja näitä naisoletettutyyppejä on paljon.
Nolottaa toisen ja omasta puolesta, harmittaa jos tuo mieoletettu luulee kaikkien naisoletettujen olevan yhtä ihastuneita häneen ja juttuihinsa.Toinen asia joka aina vaan jaksaa ihmetyttää on, kun ollaan ensin naisoletettuporukassa ja jutellaan niitä näitä suhteellisen normaalisti.
Mutta annas olla jos siihen sattuu tulemaan edes yksikin miesoletettu niin mikä kiherryksen ja keimailun määrä alkaakaan.
Oli se miesoletettu ihan minkälainen tahansa, poislukien ehkä nyt kovin vanhat papat. Keskustelun sävy ja eleet vaihtuu täysin, ainakin useilla naisoletetuilla.
Itse joskus sanonkin tylsästi, että mitäs jos nyt vaan keskusteltaisi ihan niinkuin ennenkin.
Varsinkin kun olen sanonut jälkeenpäin, että huomaatteko itse lainkaan tätä omaa käytöstänne, monet niin naisoletetut vaan pyörittävät silmiään ettei me vaan mitään huomattu eikä mitään muutettu.Tämä siis ehkä osin selittää "pellemiesoletettujen" vahvan edustuksen aviomiesoletettuna.
Minua taas tympii, että jotkut kuvittelevat tuollaisen -oletettu-terminologian olevan edelleen joku juttu. Tuo juna meni jo viisi vuotta sitten.
Tyhmälle on iloksi ilkityön teko, mutta ymmärtäväiselle miehelle viisaus.
Sananlaskut 10:23
Vierailija kirjoitti:
rupesi kiinnostamaan että mitä muita ominaisuuksia liittyy ihmisiin jotka tekevät tätä lapsellista pelleilyä. Mä voin aloittaa listaamalla oman tapauksen I muita piirteitä:-perseaukisuus
-saamattomuus
-mammanpoika
Jos tämä on totta, niin miehessä on niin paljon muutakin vikaa kuin vain pelleys.
Ei muuta kuin yksi kysymys: miksi olet tämän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon aloituksen kun luin, niin ajattelin: "Apua, tuo huumori on just niinku mun ja mun miehen!" Mutta meillä on tällaista huumoria vain kahdestaan, eikä muut siitä joudu kärsimään eivätkä ikinä uskoisi, miten lapsellisia me voidaan kahdestaan olla. Mutta se huumori on liima, joka pitää meitä yhdessä. Tottakai, jos tuollaista huumoria on vain toisella, niin ymmärrän, ettei naurata. Aloin huolestumaan, kun tässä ketjussa rinnastetaan pieruhuumori vallan väärinkäyttöön ja suoranaiseen pahoinpitelyyn. Siis siitä huolestuin, että olemmeko me mieheni kanssa hirveitä ihmisiä toisillemme. Mutta pohdittuani asiaa, olemme kaikki erilaisella huumorilla varustettuja, ja mulla ja mun miehellä vain nyt on tällainen "juttu". Ja olihan täällä vähän synkkiäkin kuvailuja "jekutuksista", kuten toi että ei päästetä toista autoon. Meidän jekutukset on vain hyväntahtoisia ja niillä nauretaan yhdessä meidän molempien hölmöydelle.
En myöskään ihan suoraan analysoisi, että jollakin on ollut onneton lapsuus, jos huumorintaju on leikkisä tai lapsellinen. Soisi vain, että kaikki saisivat kohdata juuri sen kumppanin, jonka kanssa myös huumorintajut soljuvat yhteen - vältyttäisiin myöhemmiltä ongelmilta. Toista ei voi koskaan täysin muuttaa, ja jos yrittää tukahduttaa kumppanin todellista luonnetta, ei voi syntyä aitoa onnea. Tsemppiä kaikille, jotka kipuilevat erilaisen huumorintajun kanssa parisuhteessa. Ja ne, joita suhteessa aidosti kiusataan: kannattaa varmaan lähteä sellaisesta suhteesta.
Oliko tuo nyt ihan tarpeellista kirjoittaa? Ihmisillä on täällä ihan oikeita ongelmia eikä tähän liity mitenkään se, että tykkäät miehesi kanssa lapsellisesta ja typerästä huumorista.
Kuka sinusta teki palstapoliisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolottaa toisen ja omasta puolesta, harmittaa jos tuo mieoletettu luulee kaikkien naisoletettujen olevan yhtä ihastuneita häneen ja juttuihinsa.Toinen asia joka aina vaan jaksaa ihmetyttää on, kun ollaan ensin naisoletettuporukassa ja jutellaan niitä näitä suhteellisen normaalisti.
Varsinkin kun olen sanonut jälkeenpäin, että huomaatteko itse lainkaan tätä omaa käytöstänne, monet niin naisoletetut vaan pyörittävät silmiään ettei me vaan mitään huomattu eikä mitään muutettu.Tämä siis ehkä osin selittää "pellemiesoletettujen" vahvan edustuksen aviomiesoletettuna.
Minua taas tympii, että jotkut kuvittelevat tuollaisen -oletettu-terminologian olevan edelleen joku juttu. Tuo juna meni jo viisi vuotta sitten.
No kun se oli vitsi, vitsi, et nyt ymmärtänyt hehhehhee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkin raivohullu-pelle ex on savolainen. En tiennyt, että siellä päin tällainen älytön käytös on yleistä. Jotain vamnaisgeenejä ilmeisesti. VAROKAA SAVOLAISPELLEJÄ!
Savolaisissa on 80% N1c- taustaista siperianmongoloidia isälinjaa, muualla maassa n. 40%. Nämä "rikastukset" poljettiin väkisin Suomeen isovihan invaasion aikaan. Missään muinaisdna-tutkimuksessa ei ole tavattu N1c:tä Suomessa, Virossa tai Karjalassa vielä rautakaudellakaan. Suomen alkuperäinen väki oli ja on yksinomaan euripidista ja nämä N1c:t ovat täällä geneettistä isolaattia, ts. poikkeavat täysin kantisväestöstä perimänsä puolesta.
On ihan tutkittua, että kyseisissä siperianlinjaisissa on agressiivisuutta, alkoholismia, mielenhäiriöitä jne. aiheuttavia geenejä, joita ei ole kantisväestössä.
Media sensuroi niin muinaisdna- tutkimusten tuloksia kuin myös näitä kehitysmaalaisten geenivirheitä.
Yksi neuvo: Älkää kantissuomalaiset vaan lisääntykö tämän linjan miesten kanssa. Mieluummin vaikka spermat skandinaavisesta spermapankista. Jokainen, joka on lukenut tätä ketjua tai uutisia teinisurmista, naisiin kohdistuvasta väkivallasta, heikkolahjaisista jne. ymmärtää varmaan minkä vuoksi.
Tätäkin tosiasiaa savolaisjurpot on ihan kiimoissaan alapeukuttaneet.
Vierailija kirjoitti:
-saamattomuus
-mammanpoika
Ei yhtään mikään noista, ei mikään.
Sen sijaan ketjussa on aiemmin nostettu esiin pellen turvaton lapsuus ja vaikeat suhteet omaan lapsuudenperheeseen sekä traumat. Näitä oli minun pelle-exälläni.
Vierailija kirjoitti:
Odotan näiltä pellemiesten vaimoiksi päätyneiltä vastausta siihen, miksi alun perin olette tämän pellemiehen kanssa parisuhteeseen ryhtyneet.
Itseäni on ärsyttänyt nuoresta asti ne oman sukupuoleni edustajat (siis naiset, tai kuten nykyään vissiin pitää sanoa, naisoletetut), jotka hekottaa mies(oletettujen)puolisten joka typerälle, kömpelölle ja hölmöyttä paistavalle vitsille. Älykäs ystävättäreni, jonka mielestä varmasti joku mauton juttu ei varmasti ole oikeasti mikään hauska, hymyilee ja naurahtaa kohteliaasti seurassa kun pellemies innostuu vetämään showtaan. Miksi näille idiooteille pitää naureskella, onko kyseessä sääli tyhmäparkaa kohtaan vai naisen tarve miellyttää ketä tahansa miestä?
Nainen tekee valintoja ja on ihan itse niistä vastuussa. Turha sitä on syyttää elämänkumppania idioottimaisuuksista, jos itse on ensin ollut niin idiootti, että on mokoman kanssa lyönyt hynttyynsä yhteen, ehkä vieläpä tehnyt lapsiakin.
Pelle-eksäni oli muuten oikein mukavaa seuraa. En todellakaan kuvitellut, että sillä jäisi vuosiksi levy päälle. Oma pelleni ei kertonut mitään pieruvitsejä, vaan sillä oli ihan omat vitsinsä. Lopulta ongelmana ei ollut ne jutut, vaan miten hän täysin ohitti pyyntöni lopettaa jos minulle jo riitti. Hermot lyhenivät vuosien aikana. Erosimme muiden syiden takia, ja se, että toinen ei osannut kunnioittaa ei:tä oli vaan yksi muiden ongelmien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti tuollaista kun tässä kuvataan? Pierette toistenne naamoille kaiket päivät ja se on teille ihan ok elämää?
Nykyään monet ovat sitä mieltä, että on ihan ookoo jos samaa sukupuolta olevat menevät keskenään naimisiin. He ajattelevat, että se mitä kaksi aikuista keskenään tekevät, ei kuulu muille kunhan he eivät sillä vahingota ketään.
Jos tuo on ookoo, niin eiköhän sitten keskinäinen piereskelykin. Mitä sitä äimistelet, jos et naimahomojakaan äimistele?
Jossain laulussa lauletaan, että "se on ihan höpö löpö, joka leikistä suuttuu", karmea laulu
En kyllä haukkuisi ketään tyhmäksi sillä perusteella, että on sattunut valitsemaan mieheksi pellen. Kaikki piirteet eivät tule ihmisestä heti esille.
En ole pelleasiantuntija mutta veikkaisin, että osalla näistä tyypeistä pelleys pahenee tai korostuu iän myötä. Moni pelle oireilee keski-iän kriisiä tai jotain muuta. Eihän puoliso voi aavistaa tätä etukäteen.
Siinä olet kyllä oikeassa, että pelleyttä ei pitäisi rohkaista millään tavalla.