Puollustus, naivi, niimpä, kuullostaa...
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo naivi on käsittämätön. Sitä näkee jopa muuten oikein kirjoitetuissa pätkissä.
Kuulepa, mitenkään käsittämätön se ei ole. Naiivi ei ole edes kovin yleinen sana eikä kaksi i-kirjainta peräkkäin ole tavallista suomessa. Lisäksi on olemassa adjektiivi naivistinen.
Niin siis viitsitkö riipustaa, mille murrealueelle kaksoisiittömyys on yleistä? Ei varmaankaan Iijokilaakson.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kera x:n on myös kammottava.
Se että se on sinusta kammottava ei tee siitä huonoa suomea.
Kyllä tuo sanajärjestys tekee siitä valitettavasti aika huonoa.
Sara Sieppi kirjoittaa aina esim. se on hienompi entä, parempi entä. Mikä ihmeen entä? Ei tuollaista ihmistä voi ottaa edes tosissaan, olkoonkin vaikka murresana.
Yksi tuttuni väittää kivenkovaan että se väri on oranssiNEN, että mulla pää hajoo...
Pari päivää sitten tölläsin jotain MTV:n laatusarjaa, kun tekstityksestä pomppasi silmiin sana "kotoota". Kauhea kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOPETTAKAA!
Ällös huuda.
Ihastuttavaa kielenkäyttöä, sain yllätysnaurut, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Jauhenliha ei ole mikään kirjoitusvirhe vaan se on lihaa joka on tehty jauhenista.
Eikö se eläin ole jauhi, eikä jauhen? Kaiken järjen mukaan taipuu samoin kuin hirvi-hirven.
Vierailija kirjoitti:
Pari päivää sitten tölläsin jotain MTV:n laatusarjaa, kun tekstityksestä pomppasi silmiin sana "kotoota". Kauhea kokemus.
Niimpä! Sen ois pitänyt olla "kotoonta"
Vierailija kirjoitti:
LOPETTAKAA!
Niimpä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niimpä! Sen ois pitänyt olla "kotoonta"
Siis voi luoja :D Mulla on yksi kaveri, joka opiskelee lääkiksessä eli on muuten ihan fiksu tyyppi, mutta vissiin kaikkea ei vaan voi osata, koska hän käyttää sekä puhuessa, että kirjoittaessa noita ihan ihmeellisiksi väännettyjä sanoja, kuten just jauhenliha, kotoonta, sänpylä, enään, piirrustus, puollustus ym :D
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttuni väittää kivenkovaan että se väri on oranssiNEN, että mulla pää hajoo...
Ehdit näköjään ensin, olin tulossa kirjoittamaan ihan samaa. Onneksi tämä minun tuttu näyttäisi viimein luopuneen tuon sanan käytöstä, tai ainakaan en ole sitä hetkeen hänen suusta kuullut.
Kesämökkipaikkakunnalla oli paikallisessa sekatavarakaupassa hyllyllä naisten uima-asuja, kolmessa eri laatikossa kolmella eri tavalla kirjoitettuna: biginit, pikinit ja piginit. Ilmeisesti kauppias ei ollut varma miten sana kirjoitetaan ja se oikea versio lopulta puuttui kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä kun kuvittelin traumatisoituneeni pahasti, kun suomennetussa romaanissa esiintyi sana "kyynerpää". Nyt ei enää tunnu missään, tuo oli niin paljon pahempi!
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä, kun on ryhmä, jossa kaikki muut kirjoittavat normaalisti. Sitten siellä on yksi, joka kirjoittaa yhdyssanavirhein ja muutenkin miten sattuu. Silti aikuisen ikäinen. Voiko sellaista mielestänne katsoa aikuiseksi? Minusta ei.
Mikä ryhmä?
Huomaa, että äikänopet on laitumilla.
Mammoilla muoto korvaa sisällön. Kuten tunnettua, vaikka toisin vänkäävät.
Menisitte töihin kirjoittelemaan kirjakieltänne!
Tahalteen, tärkeätä, samaistua, erinlainen, erillainen, sydämmellä, sevännäkijä, voimannosataja, elämänkerta,