Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisivuotias melkein hukkui uimahallissa

Vierailija
07.06.2017 |

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/video-viisivuotias-kamppail…

Mikä uimahalli tuo on kun ei missään kerrota eikä sitä tunnistakaan tuosta videosta?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä järkytyin tosta todella pahasti. En ymmärrä miten ihmiset ei kiinnitä huomiota toisiinsa. Se poika oli niin pitkään sen naisen vieressä, ennen kuin tajusi ettei poika ole tajuissaan. Toivottavasti kaikki asianomaiset on nähnyt tämän ja käsittänyt sen miten ovat käyttäytyneet.

Koska sä ET NÄE veteen kun olet itsekin vedessä samalla lailla kuin mitä korkealle ylös kiinnitetty valvontakamera näkee.

Optiikka 101.

Seli seli. Jos ei kerran näe veteen kun itse on vedessä, niin miten siellä lasta pystyisi edes vahtimaan!

No se jonka tehtävä on lastaan vahtia näkee onko lapsi veden PINNALLA.

Ahaa ja muut eivät tähän kykene? Sepäs erikoista.

Ymmärräthän että ulkopuolinen ei tosiaan välttämättä ole tietoinen että lapsi ees on altaassa? Ei ole ulkopuolisten tehtävä pitää silmällä kaikkia pikkulapsia, vaan se on sen tehtävä joka sen pikkulapsen altaaseen tuo. Ulkopuolinen ei voi pitää lukua että onko altaassa lapsia 10 vai 5 ja onko he kaikki pinnalla vai eivät.

Juuri siksi esimerkiksi rannoille ei koskaan kannata päästää uimaan lasta yksin vaan aikuisen tulee mennä mukaan, eikä olettaa että onhan se porukkaa täynnä, kyllä joku siellä silmällä pitää - ei pidä, kun eivät he ees tiiä että paikalle on saapunut valvomaton lapsi. 

Vierailija
22/29 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no eihän se voinut olla tavallinen suomalainen äiti. Se on selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkikö ottamaan pukkariin kuvia perseestään instaa varten? kyllä on suomalaisesta naisesta tullut vitsi iso VITSI!

Vierailija
24/29 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä järkytyin tosta todella pahasti. En ymmärrä miten ihmiset ei kiinnitä huomiota toisiinsa. Se poika oli niin pitkään sen naisen vieressä, ennen kuin tajusi ettei poika ole tajuissaan. Toivottavasti kaikki asianomaiset on nähnyt tämän ja käsittänyt sen miten ovat käyttäytyneet.

Koska sä ET NÄE veteen kun olet itsekin vedessä samalla lailla kuin mitä korkealle ylös kiinnitetty valvontakamera näkee.

Optiikka 101.

Seli seli. Jos ei kerran näe veteen kun itse on vedessä, niin miten siellä lasta pystyisi edes vahtimaan!

Kyllä sinne veden alle näkee, veden taittuminen vain vääristää kuvan niin, että veden alla oleva asia näyttää olevan eri kohdassa kuin se oikeasti on.

Lisäksi lapsi TÖRMÄÄ useampaan uijaan, aiheuttaako vesi tuntopuutoksenkin?

Vierailija
25/29 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkikö ottamaan pukkariin kuvia perseestään instaa varten? kyllä on suomalaisesta naisesta tullut vitsi iso VITSI!

Tää äiti on kyllä virolainen.

Vierailija
26/29 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Optiikka 101.

Muiden velvollisuus ei ole seurailla toisten kakaroita.

Jokaisen velvollisuus on auttaa pulassa olevaa ”kakaraa” (kuten halventavasti ilmaiset), mikäli hädän huomaa, ja moni noista, etenkin se joka vei huomattuaan lapsensa pois altaasta, kyllä huomasi.

Vierailija
27/29 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Optiikka 101.

Kyllä sinne veden alle näkee, veden taittuminen vain vääristää kuvan niin, että veden alla oleva asia näyttää olevan eri kohdassa kuin se oikeasti on.

Lisäksi lapsi TÖRMÄÄ useampaan uijaan, aiheuttaako vesi tuntopuutoksenkin?

Etkö ole koskaanollut hallilla uimassa? Lapset sukeltelee jatkuvasti ja moni tarrailee aikuisia ja toisia lapsia jaloista ihan kiinnikkin, leikillään. vahingossa voi osua vieraaseenkin aikuiseen. Siksi nuo ei varmaan videolla osaa reagoida - on totuttu että lapsia nyt vaan sukeltelee siellä seassa ja joku joskus törmää. Jos törmääjä osoittautuisi tyypillisemmin hukkuvaksi eikä leikkiväksi lapseksi, siihen varmasti reagoitaisiinkin. Mutta ihminen on tapojensa orja, ja jos tottuu johonkin niin ei aina osata ajatella muita vaihtoehtoja, kuten hukkuvaa.

Vierailija
28/29 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot havainnoivat vain sitä mihin ovat keskittyneet. Siksi kaikki sivulliset eivät välttämättä havainnoi hukkuvaa vaan tekevät oletuksia tai yksinkertaisesti jättävät huomiotta. Avoilla on uskomaton kyky keskittyä tiettyyn asiaan. Vertaavat havaintoja opittuun, esim. televisiossa hukkuva huutaa ja räpiköi näkyvästi (ei vastaa todellisuutta) Siksi en yhtään ihmettele vaikka sivulliset eivät reagoi hukkuvaan.

Apina illuusio

Vierailija
29/29 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Optiikka 101.

Muiden velvollisuus ei ole seurailla toisten kakaroita.

Jokaisen velvollisuus on auttaa pulassa olevaa ”kakaraa” (kuten halventavasti ilmaiset), mikäli hädän huomaa, ja moni noista, etenkin se joka vei huomattuaan lapsensa pois altaasta, kyllä huomasi.

Jos siell joku huomasi hädän eikä reagoinut, niin miksi se ei ole saanut sakkoa? Johan on lakiin kirjattu auttamisvelvollisuus. Ehkä poliisi on kuitenkin todennut tutkimuksissaan ettei lasta huomattu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi