Viisivuotias melkein hukkui uimahallissa
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/video-viisivuotias-kamppail…
Mikä uimahalli tuo on kun ei missään kerrota eikä sitä tunnistakaan tuosta videosta?
Kommentit (29)
Ei voi olla totta. Kuka voi olla noin tyhmä? Toivottavasti lapsi otettiin huostaan myös.
En tiedä mutta minua häiritsee yksi nainen tuossa videolla joka tulee kuvaan, selvästi huomaa hukkuneen pojan ja vain ottaa oman lapsensa mukaan ja häipyy paikalta.
Itseasiassa se häipyy ensin kuvasta mutta tulee vielä takaisin vain pälyilemään hukkuvaan lapseen päin. Pälyilee vaikka kuinka kauan eikä tee mitään. Järkytyin tosta myös.
En ymmärrä miten hän muka oli "hukkumassa" poikahan sai altaan reunan kaiteesta kiinni miten hän ei pystynyt muka pitämään siitä kiinni ja jotain kuperkeikkojakin teki
Ihmettelen kirjoitti:
En ymmärrä miten hän muka oli "hukkumassa" poikahan sai altaan reunan kaiteesta kiinni miten hän ei pystynyt muka pitämään siitä kiinni ja jotain kuperkeikkojakin teki
Poika ei huomannut miten äkkiä allas syveni, kun jalat eivät enää ylettäneet pohjaan yritti räpiköidä minkä vuoksi meni kuperkeikkaa, sitten iskee jo paniikki ja yrittää vain pysyä pinnalla. Lopulta väsyy ja taju menee.
Mutta mitenkäs tämä altaanreunan kaide?
Yllättäen Vuosaari. Siksi myös henkilöllisyydet tiukasti vaiettu. Päätelköön itse kukin miksi.
Onks tää se juttu mitä puitiin jo kuukausia sitten? Jossa äiti virolainen? Kerrottiin ihan lehdissä silloin tämä tieto, niin ylläpidon ei tarvii poistaa tätä viestiä.
Sama juttu, nyt tuli vaan uudestaan uutisiin kun juttu oli edennyt hovioikeuteen.
Ihmeen pieni tuomio tämä hovioikeudenkin antama 10kk. Poika pääsi melkein hengestään.
Tosin silloin kun suomalaiset ovat törttöilleet lapsensa hengiltä (mm. se mökillä vaunuissa järveen vierinyt ja hukkunut vauva), mitään syytteitä ei edes nosteta, koska "vanhemmat ovat kärsineet jo tarpeeksi". Jotenkin ei mene oikeudentajuuni, että oman lapsen kuoleman aiheuttamisesta ei ole mitään rikosoikeudellisia seuraamuksia.
Mä järkytyin tosta todella pahasti. En ymmärrä miten ihmiset ei kiinnitä huomiota toisiinsa. Se poika oli niin pitkään sen naisen vieressä, ennen kuin tajusi ettei poika ole tajuissaan. Toivottavasti kaikki asianomaiset on nähnyt tämän ja käsittänyt sen miten ovat käyttäytyneet.
Itse olen myös meinannut hukkua ala-aste iässä juurikin noin. Olin hyvä uimaan, mutta päädyin vesisuihkujen luokse, jolloin ne nappasi mukaani ja jouduin pohjaan. Osuin ihmisiin monta kertaa, mutta kukaan ei kiinnittänyt huomiota. Pääsin onneksi uimaritaustani vuoksi pinnalle, juuri ja juuri ennen kuin menetin tajuntani.. Ihan kamala fiilis, eikä kukaan välitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä järkytyin tosta todella pahasti. En ymmärrä miten ihmiset ei kiinnitä huomiota toisiinsa. Se poika oli niin pitkään sen naisen vieressä, ennen kuin tajusi ettei poika ole tajuissaan. Toivottavasti kaikki asianomaiset on nähnyt tämän ja käsittänyt sen miten ovat käyttäytyneet.
Koska sä ET NÄE veteen kun olet itsekin vedessä samalla lailla kuin mitä korkealle ylös kiinnitetty valvontakamera näkee.
Optiikka 101.
Se miksi ihmiset ei reagoi tossa johtuu ihmisten tietämättämyydestä.
Tosi moni luulee että hukkuminen tapahtuu kuin leffoissa; hillitöntä huutoa ja räpiköintiä ja pomppimista pinnalle ennekuin kuollaan.
Videossa sen sijaan huomaa kuinka vaivihkaa asia käy. Sivulliselle uimarille joka ei tarkkaile tilannetta vaan ohimennen havaitsee ohi menevän lähes tajuttoman/tajuttoman, tilanne on vain " leikkivä lapsi, ei mitään huomiota herättävää räpiköintiä tai kiljuntaa". Jatkuvasti altaissa lapset sukeltelee, joten ohi menevä jalkoja hipaiseva lapsi ei ehkä herätä huomiota siinä määrin kuin toivoisi. Ja jos joku huomaakin niin saattaa epävarmana katsella sivusta että uiko se lapsi siellä vai mitä se tekee, puutunko vai enkö, ent jos lapsen vanhemmatkin suuttuu jos turhaan menen, jos se vain ui....
Ihmiset on yksinkertaisesti ajattelemattomia ja lisäksi leffojen luomassa harhassa evätkä ole tietoisia että hukkuminen käy useimmiten hyvin hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sä ET NÄE veteen kun olet itsekin vedessä samalla lailla kuin mitä korkealle ylös kiinnitetty valvontakamera näkee.
Optiikka 101.
Seli seli. Jos ei kerran näe veteen kun itse on vedessä, niin miten siellä lasta pystyisi edes vahtimaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Optiikka 101.
Seli seli. Jos ei kerran näe veteen kun itse on vedessä, niin miten siellä lasta pystyisi edes vahtimaan!
No se jonka tehtävä on lastaan vahtia näkee onko lapsi veden PINNALLA.
Arvasin, että täapahtu suomessa. Tunteeton ugri kääntää vain katseensa pois tai sitten tuijottaa suu auki kun joku on hädässä. Sama juttu oli lipputarkastajan kanssa joka hakattiin ja kuristettiin, ei löytynyt niitä leijonia ratikasta ne oli kaikki korkeasaaressa nokosilla. Muistakaa pitää kovaa metakkaa taas ensi jääkiekon mm kisoissa, että tunnette kerran vuodessa olevanne speciäl ahh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Optiikka 101.
Ahaa ja muut eivät tähän kykene? Sepäs erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Optiikka 101.
Ahaa ja muut eivät tähän kykene? Sepäs erikoista.
Muiden velvollisuus ei ole seurailla toisten kakaroita.
Kyllä suomalainen nainen on tehnyt monta virhettä viime aikoina. Porvoo ja nyt tämä.
Minkälainenkohan mutsi tuokin oli...en kehtaisi naamaani enää näyttää...
Poika raukka.
Varmasti joku Helsingin kaupungin ylläpitämä uimahalli, kun siellä ei valvonta pelaa ollenkaan