Miksei mies osaa ostaa muuta kun leipää??
Ihan oikeesti. Kaupassa on satoja tuotteita, miehen tämän päivän saldo;
Kaksi vehnäpatonkia
Paketti paahtoleipää
Pussillinen ruispaloja
Ciabatta
Aamupalajuusto
Majoneesi
Kurkku
Joo joo, menen itse huomenna kauppaan mut mietin vaan, onko tolla joku kromosomihäiriö kun muuta syötävää ei ikinä keksi kun leipä.
Saatana.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on sanonut, että kaupassa käyminen on niin ahdistavaa, ettei jotenkin osaa ajatella järkevästi. Kauppaan mennessä tietää kyllä mitä pitäisi ostaa, mutta kaupassa menee vähän paniikkiin ja haluaa vaan äkkiä ulos. Ollaan sovittu, että yksin hän hakee vain sellaiset "banaaneita ja purkkaa"-tyyliset ostokset.
Mitä jos mies asuisi yksin? Kuolisiko hän nälkään, kun kaupassakäynti ei onnistu?
Kyllä minuakin ahdistaa käydä kaupassa, kun kärsin pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta. Teen kauppalistan ja katson siitä mitä pitää ostaa, koska kaupassa on vaikea ajatella. Miten tämä ei miehiltä onnistu?
Ei kuolisi, söisi sitten niitä juttuja mitä osti tai kävisi usein kaupassa. Ja tietenkin hänellä on lista mukana.
Mutta yhdessä kun eletään, niin voi vähän jakaa hommia kykyjensä mukaan. Vikansa kullakin, en minäkään rottakammoisena ole kahdeksaan vuoteen vienyt roskia kun mies tekee sen joka kerta.
Ap, anna sen syödä leipää ja osta itse omat raaka-aineet, joista valmistat itsellesi maistuvaa ruokaa. Kun mies pyrkii osille, käske sen syödä sitä leipäänsä. Toista kunnes menee perille.
Kyllä se oppii jossain vaiheessa. Jos ei opi, menköön vaihtoon.
Hyvinhän tuo meni jos kuitenkin toi syötävää taloon :)
Minä kun pyysin miestäni (nyk ex) käymään ruokakaupassa, hän palasi 4h päästä tyhjin käsin :D
Mun mieshän on oikea helmi näköjään kun osaa itse käydä kaupassa. Kauppalista toki mietitään yleensä yhdessä kun minä hoidan ruuanlaittohommat.
Meillä mies myöntänyt ihan, että ei osaa käydä kaupassa :D silloin kyllä ostaa, kun erikseen sanon, että osta huomenna maito tai voi jne. Silloinkin yleensä tulee vielä se puhelu, että mitäs maitoa mä nyt otan ja voi jopa laittaa kuvan, että katson ja kerron onko oikea vai ei..
Tää on muuten jännä, mun mies käy hyvin kaupassa ja ostaa kyllä ainekset jos ne hänelle listaa tai sanoo mitä ruokaa teen silloin kun ainekset on tutut. Mutta ei sitten millään muka ikinä osaa keksiä mitä syötäisiin. Kehtasi kerran jopa valittaa siitäkin kun "sä haluaisit aina kokata, ja mä vaan haluan syödä". Hänellä ei mitään halua syödä monipuolisesti tai vaihtelevasti.
Edellisessä työpaikassaan söi vuoden ajan joka päivä saman salaatin lounaaksi. Nyt joka päivä sama wrappi. En ymmärrä. Tykkää kyllä kun kokkaan uusia ruokia ja kehuu aina mutta ei itse viitsi miettiä mitä haluaisi syödä. Ruvennu vähän menee hermot koko touhuun ku aina vastaus "mitäs ruokaa tänään?" on "emmä tiiä, valitse sä".
Kokkaa kyllä tarvittaessa jos olen poissa tai en ehdi/jaksa. Tai no hankkii ruuan. Aika tasaisesti tulos on yksi seuraavista: MacDonald's, salaatti, chili con carne, bolognaisepasta, pakastepizza.
Me mietitään yhdessä mitä pitää ostaa, joko ennen kauppaanmenoa tai sitten mies soittaa kaupasta. Mietitään mitä halutaan syödä, mitä tarvikkeita on valmiiksi ja mitä puuttuu. Mies on paremmin kärryillä leivän ja päällisten tilaanteesta, koska niitä enemmän syö.
Yleensä meillä on aina uunijuures- ja salaattitarvikkeet, eli jos kävisi niin ettei oltaisi ennalta sovittu, eikä pystyttäisi puhelimessa sopimaan mitä ostaa, niin mies muistelisi puuttuuko noista jotain, ja sitten ostaisi niille kaveriksi jotain lihaa/kanaa/kalaa. Että olisi ainakin johonkin ateriaan tarvikkeet. Lisäksi sitten tarvittaessa leipätarvikkeet, raejuustoa, mehukeittoa, ja jos on ollut puhetta että tarvii jotain muuta esim. saippuaa tms.
Varmaan tuossa nimenomaisessa mies-yksilössä joku valuvika. Omalle olen ulkoistanut ruokahuollon kokonaan ja hyvin toimii. Leipää ostaa harvemmin koska leipoo sämpylät ja patongit itse.
Yhden kerran mies on laittanut ruokaa. Tai siis "laittanut". Se oli silloin kun tulin synnytyslaitokselta kotiin ja kaipasin monen päivän valvomisen ja huonosti syömisen jälkeen hyvää ruokaa.
Mies sitten panosti: lämmitti mikrossa minulle kaksi (valmis)kasvispihviä ja keitti perunan siihen lisukkeeksi. Ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatana toihan miäs muutakin kuin leipää, viddu mikä avaus taas.
Eiköhän noi loput ole tarkoitettu leipien päälle, neropatti. Vai veteletkö sulatejuustoviipaleita sellaisenaan?
Luitkohan otsikon
Vierailija kirjoitti:
Näiden tämänkaltaisten mammafoorumien yksi vakiokeskustelunaiheista on miesten taitamattomuus elintarvikeostoksissa. Aihe on suosittu, koska se tarjoaa heikkoitsetuntoisimmille ja vähä-älyisimmillekin naisille kerrankin mahdollisuuden yrittää päteä ja tuntea itsensä paremmaksi kuin edes joku muu. Toinen vastaava aihe on pyykinpesutaidot.
Mies voi tienata perheelle elannon,rakentaa talot, korjata autot ja tiesmitöä, mutta jos kaupasta tarttuu vääränvärinen maitopurkki tai leipäpussi matkaan, niin puukkoa tulee selkään mammapalstalla.
Ihan helvetin pateettista ja huvittavaa. Jatkakaa.
Tämä.
Minä en osaa ostaa muuta, kuin leipää ja siihen liittyvät jutut.
No joskus saatan ostaa pari banaania.
t.Mies
on sitä semmosiakin jotka ei osaa tuoda kaupasta muuta kuin tupakkaa ja kaljaa
😯
Eilen leivät oli liian makeita ja tänään mies ei osaa ostaa muuta...Miksi te edes syötte jotain niin turhaa kuin leipää?