Miksi laihdutat tai olet laihduttanut? Oletko tyytyväinen tulokseen?
Kommentit (21)
Olen laihduttanut, mutta en laihtunut. Kyllästyin ja päätin olla onnellinen vähän ylipainoisenakin.
Olen laihduttanut 136kg ->94kg, enkä ole vielä onnistunut tavoitteessani, joten en ole täysin tyytyväinen. Iloinen olen ja toki tyytyväinen, kun olen pystynyt itsekurin pitämään, mutta ponnistelen normaalipainoiseksi.
Diabetes ja muut sairaudet pelottaa, joten juoksen kilpaa kuoleman kanssa. Ja onhan se mukavaa näyttää ihan oikealta ihmiseltä. Kyllä tämä vielä tästä, toivon. Tsemput laihtujille :)
Vierailija kirjoitti:
Olen laihduttanut 136kg ->94kg, enkä ole vielä onnistunut tavoitteessani, joten en ole täysin tyytyväinen. Iloinen olen ja toki tyytyväinen, kun olen pystynyt itsekurin pitämään, mutta ponnistelen normaalipainoiseksi.
Diabetes ja muut sairaudet pelottaa, joten juoksen kilpaa kuoleman kanssa. Ja onhan se mukavaa näyttää ihan oikealta ihmiseltä. Kyllä tämä vielä tästä, toivon. Tsemput laihtujille :)
Diabetekseen vaikuttaa syöty ruoka, ei ylipaino.
Olen laihduttanut 80kg -> 70kg. Ylipainoa on vielä ainakin toiset 10 kiloa, joten siksi jatkan laihduttamista. Tähän mennessä olen tyytyväinen siihen mitä olen jo saavuttanut, mutta oman terveyteni, hyvinvointini ja onnellisuuteni takia toivon, että matka jatkuu oikeaan suuntaan.
68 kilosta 54 kiloon. Pituutta 164 ja ihan että olisin itseeni tyytyväinen :)
Mitkä ovat parhaat vinkkinne? Mitä kannattaa tehdä ja mitä EI kannata tehdä?
78>62 kg. Pätkäpaastolla 5:2. Oli helppoa ja tulokset pysyneet jo 2,5 v.
Naisten saannin takia. Ei ollut vaikutusta, joten mieluummin oon oma pullukka itteni
Olen saanut ensimmäisen kerran sapiskaa painosta neuvolassa. Olen laihduttanut siitä saakka koko elämäni. Olen nyt vajaa 40 v. Olen ajatellut, että seuraavat 40 v. voisi olla laihdutusvapaata, koska laihdutuksesta ei ole ollut mitään hyötyä, vain haittaa. Olen laihduttanut muiden ihmisten puututtua painooni. En ole tyytyväinen tulokseen.
Joo kerran 10kg puoleen vuoteen. Tuli vatsalihakset näkyviin. Tykkäsin. Nyt tullut 2kg takaisin ja vatsalihakset ei juurikaan selvästi erotu enää.
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle sopisii se oma, mutta itse söin säännöllisesti 3-4 tunnin välein ja 5-6 kertaa päivässä puhdasta ruokaa.
6
Laihdutin 20kg. Tein pienen elämäntaparemontin ruokavaliooni, liikuntaa lisäsin niin vähäisessä määrin että sillä tuskin olisi edes yhden omenan kaloreita polttanut.
Laihduttamisesta on nyt noin kolme vuotta (ja kaksi raskautta lapsineen) enkä ole ikinä ollut näin tyytymätön ulkonäkööni. En tiedä johtuneeko vain siitä, etten millään löydä vuorokaudessa riittävästi aikaa ollakseni muutakin kuin kuolan ja hiekan kuorruttama äiti vai saiko laihduttaminen suhtautumaan itseensä, ulkonäköönsä ja -muotoonsa paljon enemmän huomiota. Niin tai näin, toivottavasti opin tykkäämään pienemmästä minästäni yhtälailla kuin siitä isommastakin.
Vierailija kirjoitti:
Kasviksia niin että napa rutisee! Esim. wokkivihanneksista pyöräyttää nopeasti mättöä.
Itse söin kaikkea mitä halusin ja kuinka paljon halusin, laskin kalorit ja lisäsin vuorokautista liikuntaa syödyn määrän mukaan. Yleensä 500kcal miinusvajetta päivään. Välillä tuli kalorivajetta -800kcal jos teki esim reippaan 15km lenkin fyysisen työpäivän päätteeksi. Vuoden pysynyt kilot poissa vaikka en enää sen jälkeen ole kaloreita laskenut.
En ole laihduttanut, mutta olen laihtunut. Tein täyskäännöksen elämässäni seitsemän vuotta sitten. Olin silloin aivan romukunnossa. Laitoin syömingit aivan uusiksi ja toivoin uuden ruokavalion palauttavan minut elävienkirjoihin tai ainakin terveiden. Olen tyytyväinen tulokseen. Laihtuminen oli siinä kaikessa ilahduttava bonus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasviksia niin että napa rutisee! Esim. wokkivihanneksista pyöräyttää nopeasti mättöä.
Wokkivihanneksista tulee hirveitä mahakramppeja ja turvotusta. Aivan kuin raskaana olisi.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kokemuksella: höttöhiilarit pois, annoskokoja reilusti pienemmiksi, ja salaattia/kasviksia saa syödä niin paljon kuin napa vetää, ja samoin vettä saa juoda niin paljon kuin kykenee. Herkut tietenkin pois, jos ne ovat isompi ongelma. Itse jätin pitkäksi toviksi alkoholin ja sipsit kokonaan pois, koska sipsit olivat paheeni ja alkoholin kanssa tuli mässäiltyä aina enemmän kuin mitä oli tarvis. Ja herkut kannattaa korvata jollain hyvällä mutta terveellisemmällä. Esim. itsellä puolet sipsien ilosta oli dippikastike, joten aloin dippailla vihanneksia. Tämä vähentää todennäköisyyttä epäonnistua, kun ei vaan paahda hampaat irvessä kieltäen kaiken hyvän itseltään vaan välillä nauttiikin, kunhan tekee sen järkevästi.
Kannattaa tähdätä elämäntavan pieniin muutoksiin enemmän kuin erityiseen dieettiin jolla on selkeä alku ja loppu, koska tiukan dieetin kanssa kilot tulevat myöhemmin helposti takaisin kun palaa vanhaan, ja lisäksi mahdolliset lipsahdukset tuntuvat paljon isommilta pettymyksiltä. Kun sekin tosiaan on normaalia, että sortuu välillä. Kunhan muistaa sen karkkipussin tai heseaterian jälkeen, että sen jälkeen vain palataan ruotuun. Notkahdus ei ole syy heittää hyvää alkua kankkulan kaivoon, vaan voi olla itselleen sen verran armelias, että toteaa, että se meni nyt näin, mutta siitä voi palata siihen järkevään syömiseen.
Liikunta on kiva bonus ja ajanviete, mutta ruokavalio on ehdottomasti se tärkein.
-Nro 5
74kg->58kg karppaamalla ja liikunnalla. Paino pysynyt nyt viimeiset n.6 vuotta 57-60kg välillä. Olen tyytyväinen tähän, pituutta minulla on 164cm ja nykyään löytyy lihastakin kivasti. Olen saanut tässä 4 vuoden sisään 2 lastakin, raskausaikana toki paino oli molemmilla kerroilla n.9kg enemmän mutta tuo kaikki paino jäi laitokselle. Edelleen syön hiilaritietoisesti koska sillä ruokavaliolla voin hyvin. Elämäntapamuutos siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diabetekseen vaikuttaa syöty ruoka, ei ylipaino.
Eikö runsas ylipaino olekaan diabetesriski? Ja ne muut sairaudet...
Yhden kerran olen laihduttanut ja olen tyytyväinen.