Järkyttävä tutkimus julki: Liki jokainen kissa haluaisi tappaa omistajansa
Törmäsin tällaiseen tietoon, kun googletin tietoa kissan saalistusvietistä. Mitä sanotte?
"Edinburghin yliopiston tutkimuksen mukaan kotikissat tappaisivat ihmisiä, mikäli ne olisivat isompia ja voimakkaampia.
Skotlantilaisessa tutkimuksessa selvitettiin tavallisen kotikissan ja suurempien kissaeläinten luonteenpiirteitä.
Tutkimuksesta uutisoineen Orlando Sentinelin mukaan tutkijat havaitsivat kotikissojen ja suurempien kissaeläinten luonteenpiirteissä on useita yhtymäkohtia.
Tutkijat huomasivat, että kotikissoilla esiintyy impulsiivisuutta, neuroottisuutta ja voimakasta halua alistaa samoin kuin esimerkiksi leijonilla, lumileopardeilla, puutiikereillä ja villikissoilla.
Näiden luonteenpiirteiden lisäksi kotikissojen havaittiin olevan ahdistuneita, epäluuloisia ja pelkäävän ihmisiä.
Tutkimuksen mukaan kotikissoilla olisikin luontainen halu tappaa ihmisiä ja todennäköisesti tekisivät näin, mikäli ne olisivat isompia ja vahvempia."
Kommentit (18)
Eivät ole isompia tai vahvempia. End of story.
Kyllä koiratkin mutta isomman koon ja voiman lisäksi he tarvitsivat myös enemmän järkeä
Juu ei ole mikään uutinen kissalliselle! Ei auta kuin olla tottelevainen ja nöyrä palvelija, keittiömestari ja rapsutusautomaatti, että saisin pitää henkeni. Onneksi koirani sentään uskoo minun olevan jumala, kissani taas uskoo olevansa itse jumala.
No niin, lietsokaa sitä kissavihaa vaan lisää. Ihan kuin tässä maassa ei olis muutenkin tarpeeks niitä vihaajia.
Vierailija kirjoitti:
No niin, lietsokaa sitä kissavihaa vaan lisää. Ihan kuin tässä maassa ei olis muutenkin tarpeeks niitä vihaajia.
Tai maailmassa.
Niin ja mitä tekisikään hyttynen, jos olisi helikopterin kokoinen?!? Täriskää!
Mä olen epäillyt jo vuosia,että kissani suunnittelevat murhaamistani,sen verran holtittomasti molemmat syöksähtelevät jalkoihin,että joskus vielä taitan niskani.kun kompastun kissaan 😵
Tämä ei ole mikään uutinen. Kissa on lemmikki vain siitä syystä, että se on niin pienikokoinen. Vastaavasti leijonaa tai tiikeriä ei voi pitää lemmikkinä, koska se olisi hengenvaarallista.
Se näkyy jo siinäkin, että kissasta ei ole tullut, eikä tule koiran tyylistä tiimipelaajaa ihmislaumaan.
Itselläni on kaksi kissaa ja koira. Kaikki tulemme kyllä hyvin toimeen keskenämme, sekä yhdessä että erikseen.
Siltikin tämä tutkimustulos on minulle itsestäänselvyys. Kissat olisivat täysin kestämättömiä kavereina, mikäli ne olisivat edes ison koiran kokoisia.
M40
Empiiriset tutkimukseni kissaihmisenä tukevat tätä järkyttävää tutkimustulosta.
Vierailija kirjoitti:
En oo kyllä kuullu ns hyttysihmisistä
Vierailija kirjoitti:
Yllättääkö tuo ketään kissanomistajaa... :)
Ei todellakaan :´D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä olisi vaaraa, on joskus laskettu, että jos kärpänen olisi auton kokoinen, niin sen jalat ei kestäisi sen painoa, hyttysellä taitaa olla vielä hennommat jalat. Sätkyttelisivät avuttomina kuin se Kafkan koppakuoriainen tai mikä se nyt olikaan.
Ei yllätä yhtään. Meidän kissa on jopa niin fiksu että käyttää pientä kokoaan ja nopeuttaan hyväksi. Ampaisee kulman takaa suoraan jalkoihin ja koittaa kampittaa, pari kertaa on lähes onnistunut yrityksessä mutta pystyssä oon pysyny. Kun kissaa toruu pelleilyistään se kiroaa takaisin. Aivan ihana se on ja illalla saa aina rapsutuksia vaikka kuinka yrittää tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa jossittelua voi soveltaa mihin tahansa eläimeen.Hyttysen pisto vain ärsyttäää,mutta JOS hyttynen olisi helikopterin kokoinen,se imisi ihmisen kuiviin,järkyttävää!😅
Toi on joku koira ihmisten tekemä tutkimus, taas.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei ole mikään uutinen kissalliselle! Ei auta kuin olla tottelevainen ja nöyrä palvelija, keittiömestari ja rapsutusautomaatti, että saisin pitää henkeni. Onneksi koirani sentään uskoo minun olevan jumala, kissani taas uskoo olevansa itse jumala.
Mutta, jos koirasi olisi norsun kokoinen niin lauman johtajuus mitattaisiin uudelleen.
Yllättääkö tuo ketään kissanomistajaa... :)