Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko teistä vanhemman/vanhempien tukea lapsensa itsenäistymistä

Vierailija
06.06.2017 |

niin rahallisesti kuin muutenkin? Vai ajatteletteko enemminkin, että lainkaan mukaan hän ei ole enää huollettava, joten tehtävänne on tehty?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vanhemman työstä pitää olla tehty ennen kuin lapsi muuttaa pois kotoa. Lapsia tuetaan kaikin mahdollisin tavoin siihen asti, että koulut on käyty loppuun ja ammatti saatu. Tarkoitus on tehdä itsemme tarpeettomiksi ja olla lähinnä tukiverkkona, ettei käy huonosti. Meidän suunnitelma on toiminut hyvin toistaiseksi.

Vierailija
2/4 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vanhempien olisi hyvä tukea nuorta siinä itsenäistymisen alkuvaiheilla ja hiljalleen päästää irti sitä mukaa kuin huomaa lapsensa osaavan asiat itse. Se kun yhtäkkiä muuttaa omilleen eikä saa mitään apua vanhemmilta, voi olla pieni shokki.

Olisin kaivannut enemmän tukea (ei rahallista), kun muutin pois kotoa, välillä nykyäänkin voisin tarvita apua johonkin, vaikka olenkin "jo" 26, mutta äitini alkoholisoitui suunnilleen niihin aikoihin, kun muutin kotoa, joten häneen ei voi tukeutua. En koe osaavani tarpeeksi hyvin erilaisia elämässä tarvittavia taitoja. Olisi hyvä, jos olisi joku helppo kontakti, jolta voisi kysyä neuvoja ja apua tarvittaessa. Oloni on vähän turvaton, kun äitinikin on enemmän lapsi kuin minä, hän ei tunnu vanhemmalta.

Vaikka saisin apua muilta vierailta ihmisiltä, sitä on vaikea pyytää, koska olen tosi ujo ja mun on vaikea pyytää apua asioihin, jotka pitäisi osta tehdä itse, esim. muuttamisessa. Olisi mahtavaa, jos äiti ei olisi alkoholisti tai muuten päästään sekaisin, koska häneltä olisi silloin helppo pyytää apua ja neuvoja, koska häneen on helpompi ottaa yhteyttä kuin vieraaseen tai puolituttuun. En olisi koko ajan vaatimassa apua, vaan sellaisina neuvottomuuden hetkinä, joita joskus tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan vastuullinen vanhempi koskaan lakkaa tukemasta omaa lastaan. Eihän se mikään taakka ole mistä pitäisi irti päästä.

Omituista ajatella että joku kokee vanhemmuuden suorituksena josta pitäisi vapautua.

Vierailija
4/4 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan vastuullinen vanhempi koskaan lakkaa tukemasta omaa lastaan. Eihän se mikään taakka ole mistä pitäisi irti päästä.

Omituista ajatella että joku kokee vanhemmuuden suorituksena josta pitäisi vapautua.

Samoin ajattelen. Tuen ja autan myös kaikkia muitakin mulle rakkaita ihmisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän