Onko kukaan löytänyt lähes 5-kymppisenä uutta, kunnollista miestä?
Mut jätettiin parinkymmenen vuoden jälkeen ja nyt olen ollut jo vuosia yksin. En haluaisi olla yksin, mutta mistä voisi löytää kunnollisen ja vapaan miehen tässä iässä? Baareista ei taida löytyä kuin alkoholin ongelmakäyttäjiä, vai?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnollisia ei ole vapaina, tai ehkä lesken voit löytää. Vapaat viiskymppiset ovat kiertoon laitettuja eli jotenkin epäkelpoja parisuhteeseen.
---
Tyypillinen uusfeministinen menttaliteetti että kelvottomat miehet "laitetaan kiertoon". Aika helvetin moni eronnut, vapaa yli nelikymppinen nainen on itse ongelmajätettä joka on joko laitettu kiertoon tai useimmiten tarkoituksella käyttäydytty niin, että nainen on ymmärtänyt lähteä suhteesta. Nämä jälkimmäiset ovat usein niitä katkeria haahkoja jotka jeesustelevat näillä foorumeilla kunnollisten miesten puutteesta ja kannustavat kanssasiskojaan laittamaan kelvottomat miehensä kiertoon.
Mikään ei ole niin surullinen tapaus, kuin vanheneva ja katkeroituva nainen.
Tai mies. ;-)
Yllä ei tarkkaan ottaen väitetä, että vain miehet pistetään kiertoon; siinä puhutaan viiskymppisistä kiertoon laitetuista, joita on tosiaankin yhtälailla naisissa.
Elämään voi suhtautua positiivisesti tai sitten nähdä piruja ja salaliittoja kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
/OTTässä olisi ikähaarukkaan sopiva sinkkumies. Takana pitkä ja eroon päättynyt suhde.
Mutta uutta en enää ota, sillä säilytän mieluiten mielenrauhani.
Niinpä suunnistan mökille Juhannuksesta yksin kalastelemaan ja viettämään hyvinanasaittuja lepopäiviä erämaajärven rannalla.
Saan tehdä hommani niinkuin tykkään ilman jokapäiväistä kitinää ja vatvomista./OT
T. Kiantajärven erämies.
Niin ymmärrän kyllä suakin, jos elämäsi on ollut sellaista suhteessa ja oikeasti haluat elää yksin. Itse en ollut naputtavaa ja nalkuttavaa sorttia ollenkaan ja ihan nättikin kuulemma. Mies vaan halusi sitten kokeilla muitakin ja se oli suhteen loppu. Itsellä lapset jo aikuisia ja menisin itsekin jonnekin mökille, jos sellainen olisi. ap.
Poistin juuri elämästäni 46-vuotisen hyvännäköisen miehen. Siitä saa joku nainen värikästä sisältöä elämäänsä. Tekee osuutensa kotitöistä, seksi hoituu hyvin, mutta on mustasukkainen, valehteleva, pa. Tämä paljastui alun ihanuuden jälkeen muutamassa kuukaudessa.
Mun ystävä löysi hyvän miehen sun iässä, olivat molemmat kokeneet saman kohtalon: puoliso löysi toisen ja jätti perheen. Kumpikin oli ollut pitkään yksin. Kesäiseltä tanssilavalla kohtasivat ja nyt ovat olleet jo pari vuotta naimisissa.
Toinen ystäväni löysi uuden miehen kansalaisopiston harrastepiiristä, mies oli siellä opettajana ja nainen oppilaana, ovat olleet yhdessä kymmenisen vuotta. Molemmilla ero takana. Mies on oikein hyvä, ainoa ikävä asia, että nyt kun alkaa olla kuusikymppinen, niin terveys reistalee terveistä elintavoista huolimatta. Mutta minkäpä sille mahtaa.
Kolmas on sua vähän vanhempi ja löysi itseään reippaasti nuoremman eronneen miehen, eronnut siis itsekin. Seurustelivat monta vuotta ja nyt muuttivat yhteen kun miehen nuorinkin lapsi lähti opiskelemaan. He tapasivat Lapissa, molemmat olivat siellä patikoimassa ja sattuivat vierekkäisiin kämppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon miehet on varattuja, joista vaimot pitää kiinni. Jos löydät kunnollisen, hän on varmaan varattu, mut kenties etsii uutta naista itselleen ennenkuin eroaa.
Sellainen olisi varmaan sattuman kautta löydetty kultakimpale.
Missä takuu etteikö katselisi uutta ennen kuin eroaa seuraavan kerran?
Ei semmoista takuuta ole. Eikä ole sitäkään takuuta, ettei eroa ensimmäistä kertaa. Ja kun eri tilastojen mukaan noin puolessa parisuhteista ilmenee pettämistä, niin ei ole siitäkään takuuta, ettei niin kävisi.
Kaikkia näitä voi ehkäistä. Moni eroaa ensimmäisestä suhteestaan, kun ei ole osannut panostaa suhteeseen eikä tehdä kompromisseja. Jos sitten toisella kierroksella jo vähän osaisi, etenkin jos suhde ei ole luutunut vahingollisten käyttäytymismallien takia.
Vierailija kirjoitti:
Kunnollisia ei ole vapaina, tai ehkä lesken voit löytää. Vapaat viiskymppiset ovat kiertoon laitettuja eli jotenkin epäkelpoja parisuhteeseen.
Tätä jankataan kaiken aikaa. Kyllä niitä kunnollisiakin on. Kuvitteletteko, että jokaisesta viiskymppisinä eronneesta parista mies on parisuhteeseen epäkelpo ja nainen aina valioyksilö? Tai että kaikki viisikymppisenä vapaana olevat ovat aina jotenkin viallisia sukupuolesta riippumatta?
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne miehet, jotka vaimo on vaihtanut parempaan, vaikka mies olisikin ihan ok? Onko heitä netissä? Netti taitaa tänä päivänä olla ainut kanava tavata monille kuitenkin?
Voisin ottaa uskovaisenkin miehen. Olen itsekin kiinnostunut uskon asioista kyllä ja elän kristillisiä arvoja kunnioittaen. varattuihin en koskisi, koska olen tosiaan itse sen nähnyt ja todennut, kuinka se sattuu kun mies löytää toisen. ap.
On kyllä netissä. Ja minusta on turha ajatella, että eronneet miehet olisivat yhtään sen huonompia kuin eronneet naisetkaan. Luonteiden yhteensopimattomuuksiin ne liitot kariutuvat, tietenkin alko- väkivalta- ja mielenterveysongelmat on erikseen. Monesti eronnut voi olla uudessa suhteessa paljon parempi kuin ensimmäisessä jos osaa miettiä oman osuutensa parisuhteesta ja oppia siitä eikä sorru syyttämään kaikesta toista osapuolta. Itse löysin netistä hyvän miehen, molemmilla takana pitkä liitto jossa luonteet ja tarpeet kolahti kumppanin kanssa, nyt samanlaisina onnellisia yhdessä.
Varmasti on kunnollisiakin miehiä. Mitään takuuta ja vannottelua yhteisestä loppuelämästä ei kukaan tervehenkinen ihminen edes ajattele. Elämä muuttuu ja iän myötä ei siedä kaikkea, mitä joskus parikymppisenä sulatti.
Luonteitten yhteensopivuus, samanlainen arvomaailma ja kyky hoitaa raha-asiat ja koti, toisen menneisyyden hyväksyminen. Siinäpä olisi ne tärkeimmät avut. Harrastukset saa olla omat, samoin musiikkimaku ja muu pinnallisuus. Niillä ei loppupeleissä ole merkitystä suhteen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Onko Tampereella muuten mitään Mummotunnelia vastaavaa paikkaa? Mikä se Mummotunneli muuten on? Kertokaa siitä? En mihinkään humpparavintolaan lähtisi kuitenkaan, en ole sitä sukupolvea enkä osaa tanssia. ap
Mummotunneli on Helsingissä Pohjoisespan ja Aleksin välinen Vanha Pasaasi, jossa ennen oli pieniä kauppoja ja nyt ravintoloita. Niiden terassit ovat sisäpihalla, eli siinä "tunnelissa". En tiedä onko Tampereella vastaavaa enkä tiedä sitäkään onko Mummotunnelissa varsinaisia tanssipaikkoja. Mummotunneli ei ole halventava nimitys, vaan huumorintajuinen ja itseironinen. Ainakin takavuosina sitä suosivat kauniit ja viisaat, keski-ikäiset naiset.
Elämä ja onni voivat kääntyä missä ja milloin vain. Yleisen käsityksen mukaan baareista ei löydy kunnollista seuraa. Mutta niinpä vain muuan työkumppanini, silloin liki 6-kymppinen nainen, tutustui nyk. mieheensä kivassa stadilaisraflassa (ei Mummotunnelissa) kaatumalla miehen syliin! Joo, alkoholilla oli osuutta tapahtumiin, mutta ei ratkaisevassa määrin. Molemmat olivat silloin eronneita. He muuttivat maalle ja ovat edelleen yhdessä, jotain 10 vuotta on tuosta kaatumisesta nyt.
Ketjussa on monilla kommentoijilla aika karu ja julmakin ihmiskuva, mutta älä välitä siitä, ap.
OT,
mutta takavuosina oli ihan tilastotietoa siitä, että miehet solmivat hyvin nopeasti uuden suhteen edellisen päätyttyä, riippumatta siitä oliko vaimo kuollut vai liitto päättynyt eroon. Samassa tilanteessa naiset taas elivät vuosikausia yksikseen (vapaudesta nauttien?). Yksi syy tuohon oli varmasti vanhan polven miesten kokemattomuus arjen pyörittämisessä.
5
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Tampereella muuten mitään Mummotunnelia vastaavaa paikkaa? Mikä se Mummotunneli muuten on? Kertokaa siitä? En mihinkään humpparavintolaan lähtisi kuitenkaan, en ole sitä sukupolvea enkä osaa tanssia. ap
Mummotunneli on Helsingissä Pohjoisespan ja Aleksin välinen Vanha Pasaasi, jossa ennen oli pieniä kauppoja ja nyt ravintoloita. Niiden terassit ovat sisäpihalla, eli siinä "tunnelissa". En tiedä onko Tampereella vastaavaa enkä tiedä sitäkään onko Mummotunnelissa varsinaisia tanssipaikkoja. Mummotunneli ei ole halventava nimitys, vaan huumorintajuinen ja itseironinen. Ainakin takavuosina sitä suosivat kauniit ja viisaat, keski-ikäiset naiset.
Elämä ja onni voivat kääntyä missä ja milloin vain. Yleisen käsityksen mukaan baareista ei löydy kunnollista seuraa. Mutta niinpä vain muuan työkumppanini, silloin liki 6-kymppinen nainen, tutustui nyk. mieheensä kivassa stadilaisraflassa (ei Mummotunnelissa) kaatumalla miehen syliin! Joo, alkoholilla oli osuutta tapahtumiin, mutta ei ratkaisevassa määrin. Molemmat olivat silloin eronneita. He muuttivat maalle ja ovat edelleen yhdessä, jotain 10 vuotta on tuosta kaatumisesta nyt.
Ketjussa on monilla kommentoijilla aika karu ja julmakin ihmiskuva, mutta älä välitä siitä, ap.
OT,
mutta takavuosina oli ihan tilastotietoa siitä, että miehet solmivat hyvin nopeasti uuden suhteen edellisen päätyttyä, riippumatta siitä oliko vaimo kuollut vai liitto päättynyt eroon. Samassa tilanteessa naiset taas elivät vuosikausia yksikseen (vapaudesta nauttien?). Yksi syy tuohon oli varmasti vanhan polven miesten kokemattomuus arjen pyörittämisessä.
5
Siis tämä https://fi.wikipedia.org/wiki/Wreden_pasaasi ?
Hauskoja nämä epäviralliset nimet.
Eli mummotunneli ei ole lihatiski? ;-)
Voiko muuten vegaani olla lihatiskillä? Siinäpä pulma.
En etsi täydellistä, en ole itsekään sellainen. Vakavat mielenterveys-, päihde- ja väkivaltaongelmat sen sijaan ovat este tottakai. Ehkäpä joskus löydän jonkun, jos Luoja suo sitten. Tosin en ole etsinytkään ja nettimaailma on kokonaan kokematta. ap.
Löysin netistä viisikymppisen miehen, itseäni pari vuotta vanhemman. On virka, talot ja tavarat, ihan tunnollinen ja luotettava. Poikamies kaiken huipuksi, joten voin oikeasti onnitella itseäni. Itse olen kuitenkin suuren perheen eronnut yh.
On niitä miehiä, mutta kannattaa hiukan nähdä vaivaa ja antaa mahdollisuus. Itsekin yllätyin, kuinka paljon tuota vientiä loppujen lopuksi olisi ollut.
Löysin netin deittipalstalta kunnollisen miehen, minä olin 47 ja hän 54. Kumpikaan ei olla oikein baarissa viihtyjiä, joten netti oli meille kai ainoa vaihtoehto. Minä kävin kyllä tanssimassa, hän on opetellut tanssimaan nyt minun kanssani.
Hyvä ja raitis, tekevä ja huolenpitävä eronnut mies.
Kyllä se nyt vaan kannattaa nettiin tehdä profiili, vaikka jonnekin eliittikumppaneihin. Edustava, hymyilevä kuva, pyydä kaveria ottamaan tai ota jostain lomakuvasta. Mutta tuore kuva pitää olla! Eikä mitään aurinkolaseja.
Profiilissa pitää sit lukee muutakin kuin nainen 46v.
Varmasti löytyy. Itselläni on vaan toiveet sellaisia, ettei sopivaa löydy. En halua alkoholin käyttäjää/tupakoivaa/ epäluotettavaa/kyttääjää.
Olen siis yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin netistä viisikymppisen miehen, itseäni pari vuotta vanhemman. On virka, talot ja tavarat, ihan tunnollinen ja luotettava. Poikamies kaiken huipuksi, joten voin oikeasti onnitella itseäni. Itse olen kuitenkin suuren perheen eronnut yh.
On niitä miehiä, mutta kannattaa hiukan nähdä vaivaa ja antaa mahdollisuus. Itsekin yllätyin, kuinka paljon tuota vientiä loppujen lopuksi olisi ollut.
Ai että oikein virka, talot ja tavarat? Eli sellainen suomalaiselle vanhenevalle naiselle passeli setti josta etenkin suuren perheen yh saa ah niin helpottavan ja maksimaalisen taloudellisen hyödyn?
Hyi helvata. Toivottavasti mies tajuaa tilanteen ja kaasuttaa tuollaisesta suhteesta kohti auringonlaskua taakseen katsomatta.
En ole tuo mitä lainasit, mutta kun itsellänikin on virka, talot ja tavarat, niin en mieheksikään halua mitään luottohäiriöistä tai pitkäaikaistyötöntä.
Ketjuun iski katkeroitunut laasukka. Trolli.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nyt vaan kannattaa nettiin tehdä profiili, vaikka jonnekin eliittikumppaneihin. Edustava, hymyilevä kuva, pyydä kaveria ottamaan tai ota jostain lomakuvasta. Mutta tuore kuva pitää olla! Eikä mitään aurinkolaseja.
Profiilissa pitää sit lukee muutakin kuin nainen 46v.
Itselläni ei ollut julkista profiilikuvaa ollenkaan, laitoin kuvan muutamalle jotka oli aidosti tykänny mun profiilista ja joilla arvot ja luonne vaikutti testien ja kirjoitusten mukaan olevan samanlainen. Tekstiin panostin, se oli omantyylistäni, ei liian vakavaa mutta kuitenkin itseäni ja luonnettani kuvaavaa. Mulla tuo toimi, niistä muutamasta sopivasta yksi osoittautui oikeaksi ja elämme tosi onnellisina yhdessä. Ja kuvaa en laittanut koska olisin pelännyt sen karkottavan, perussievänä ihmisenä pelkäsin sen innostavan saalistajia joita netissä näyttää myös liikkuvan ilman tarkoitustakaan pitkäaikaisesta parisuhteesta.
Hyi helvetti mitä paskaa. Kovin on yksipuolinen kuva miehistä teillä. Pitää olla just tietyn tyyppinen tai muuten jotain ongelma jätettä.