Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 170cm/ 62 kg teini ja vanhempani haukkuvat minua liahvaksi..

Vierailija
05.06.2017 |

Olen 17v poika ja mittani ovat (siis170cm/62kg)
En liiku juurikaan ja elän epäterveellisesti. Lähes kaikki paino koostuu vatsan ympärillä olevasta läskistä. Vatsa on aika pömpöttävä.

Vanhempana sanovat, että näytän nykyään lihavalta, että alkaisin liikkumaan.

Isäni on muutenkin kova kontrolloimaan ja on alkanut terrorisoida keittiötä..

Heti, kun menen sinne niin pää kääntyy olohuoneesta.

Eivät kiellä syömistä, mutta syön kuulemma liikaa. Esim iltapalalla 2-4 leipää ja jogurtti.

Minua on ruvennut ahdistamaan keittiöön meno tai olen alkanut olemaan varuillaan aivan kuin olisin pahan teossa enkä välttämättä kehtaa hakea enää lisää iltapalaa..

Vanhempani ovat itse laihoja äiti 164cm/55kg ja isä 175cm 63kg.
En ole aikeissa alkaa laihduttamaan enkä edes välitä heidän puheistaan..

Haluan vain tietää tekevätkö vanhempani teistä väärin?
Mutta se mikä on varma en ole sairastumassa syömishäiriöön. Lähinnä vituttaa tuo käytös..
Haluan mielummin olla vaikka vähän lihavakin kuin että olisin tikkulaiha..

Tiedän, että ole kyllä normaalipainoinen..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät saisi sanoa lapselleen noin.

Vierailija
2/13 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkäpä he haluaisivat, että elät terveellisesti. Ei tarvitse laihduttaa mutta ei sekään ole välttämättä terveellistä jos painosi on pelkä epäterveellistä läskiä, vaikka olisitkin indeksin mukaan normaalipainoinen.

Kiinnostaisiko sinua ap esimerkiksi salilla käynti ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täysin normaalipainoinen. Sinulla on oikeus syödä vapaasti ja rauhassa.

Vierailija
4/13 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin vanhempasi tekevät väärin. Anteeksi ilmaukseni, mutta aika tolloja ovat näin lievästi ilmaistuna. Onneksi olet itse tyytyväinen kehoosi. Painoa sinulla ei ole tippaakaan liikaa. Tsemppiä.

Vierailija
5/13 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
6/13 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vatsarengas itseäsi häiritsee, niin vähennä voileivän syöntiä.

Vierailija
7/13 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkäpä he haluaisivat, että elät terveellisesti. Ei tarvitse laihduttaa mutta ei sekään ole välttämättä terveellistä jos painosi on pelkä epäterveellistä läskiä, vaikka olisitkin indeksin mukaan normaalipainoinen.

Ap : n kertomuksen mukaan ei kyllä vaikuta siltä..

Vierailija
8/13 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap : n kertomuksen mukaan ei kyllä vaikuta siltä..

Vierailija
9/13 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinillä vatsan ympärillä läskiä... Kai tajuat itsekin, että se ei ole normaalia? Omalla teinipojallani on sixpack, koska hän on harrastanut yleisurheilua lapsesta saakka ja syö pääasiassa terveellisesti. Tietysti välillä voi herkutella.

Vierailija
10/13 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi ovat julmia. Muuta pois heti kun on mahdollista, oman terveytesi takia. Et oo ansainnut tuollaista kohtelua. Oot hyvä just tuollaisena. Tekisi mieli sanoa, että älä välitä, mutta totta kai sitä välittää siitä, mitä omat läheiset suustaan päästään. Mä olen nainen, ja jo lähes kolmekymppinen. Mulle oli selvää jo pienenä, millainen esim. Mun isän naisihanne oli: pikkuruinen. Ihmettelen kyllä suuresti, miksi mun olis pitänyt kasvaa samaan muottiin. Molemmat vanhemmat tarkkailivat mun puolesta mun kiloja olin mä sitten 166/47 tai 166/62. Joko piti varoa etten syö liikaa tai liho, tai sitten "oon tainnut _vähän_ lihoa sitten viime näkemän"... Liikkumaan juu myös yritettiin saada lapsesta saakka sillä verukkeellä, että silleen saisi kiloja pois ja saisin pojat tykkäämään musta. Ylläri, en alkanut liikkumaan silkasta halveksunnasta, ja oon nyt naimisissa naisen kanssa :D Loistavat motivaattorit! Ei mutta, kyllä tekis hyvää aloittaa joku liikuntaharrastus terveyden takia. Sunkin, sitten kun on oikea hetki ja fiilis.

Mulla ei ollut mahiksia muuttaa myrkyllisistä oloista kunnes olin 20v, ja sitä satoa niitetään yhä. Ihme etten sairastunut anoreksiaan. Oon 57-kilonen, ja suorastaan hysteerinen siitä, etten liho. Elämä on joskus silkkaa kalorien kyttäämistä, enkä nauti tästä lainkaan. Tulipas avautuminen. Pointtini: oot hyvä just noin. Älä anna kenenkään väittää toisin! Voimia, toivottavasti pääsi pysyy kasassa.

Vierailija
11/13 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä vittua?Lihava? Jos ap olisi tuosta laihempi niin alkaisi mennä jo syömishäiriöisen näköiseksi :0

Taitaa vika olla nyt jossain muualla, kuin ap:n vatsassa.

Vierailija
12/13 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole lihava, vanhempasi ovat vinksahtaneita.

Itse kasvoin ympäristössä jossa sain alati kuulla painostani, olin mm. äitini ja setäni mielestä liian iso. Vasta aikuisena, vanhoja valokuvia katsoessani minulle kirkastui että olen ollut aivan tavallinen, normaalipainoinen lapsi. Kysyin joskus äidiltäni syytä tähän mutta hän nauroi ja vastasi jotain höpöä.

Aikuisten tulisi todella miettiä mitä ja miten lapsille ja nuorille puhutaan ulkonäköasioista. Ja muustakin tietysti.

Vierailija
13/13 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon rumasti,kannattaisiko alkaa liikkumaan.

Teininä olin 181cm/65kg ,armeijassa -95 181cm/68kg cooperissa juoksin 3000 jotain,enkä ikinä harrastanut varsinaisesti liikuntaa,mutta silloin pentuna pelattiin pihalla aina jotain,liikuttiin paljon.

Ei ollut nettejä tai älyluureja,meidän patterilla armeijassa oli yhdellä tyypillä gsm puhelin.