Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietyllä tavalla mokasin lapseni kanssa. Mutta en tiedä onko edes mahdollista pyytää anteeksi.

Vierailija
05.06.2017 |

Tyttö 13 v olisi halunut katsoa eilen sen konsertin, mutta annoin katsoa vain reiluun kymmeneen, kun sen pystyi nauhoittamaan. Tyttö eilen yritti perustella, että kun on kesäloma. No en antanut periksi. Mutta nyt sitten sanoi, että minä en ikinä hänen anna. Ei ole kyllä kysynytkään, ei ole varmaan ollut tilanteita. Mutta tajusin, että olen isoveljensä, vaikka kuinka monesti antanut valvoa tavallista pidempään.

Perusteluina itselläni oli töihin meno, lapsi olisi voinut katsoa kuulema omasta huoneesta kännykällä. Voinko vain mennä pyytämään anteeksi ja sanoa huono harkintakyky tms.?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti menet juttelemaan. Mikset voisi?

Vierailija
2/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi pilkkuvirheet, olen varmaan tyhmä kun en osaa kirjoittaakaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan.

Vierailija
4/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit pyytää anteeksi, uskon, että varmasti arvostaisi ja ihan kasvatusmielessäkin hyvä, että aikuinenkin pyytää anteeksi.

Vierailija
5/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voit. Sanot, että oli oikeassa. Ja siis miksi telkkaria ei voi katsoa, jos äiti menee nukkumaan? Mä menen nyt nukkumaso, mutta 13vee katselee jotain telkkarista tai Netflixistä.

Vierailija
6/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisit anteeksi sitä, että aikuisena asetat lapselle rajoja? Onnea vaan.

Vierailija
7/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäisit anteeksi sitä, että aikuisena asetat lapselle rajoja? Onnea vaan.

Rajoja kyllä, mutta silloin tällöin on saanut velikin valvoa vähän pidempään ja nyt on kesäloma.

Rajoitan kyllä, mutta nyt tajusin että olisi voinut toimia vähän toisin.

Ap

Vierailija
8/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voit. Sanot, että oli oikeassa. Ja siis miksi telkkaria ei voi katsoa, jos äiti menee nukkumaan? Mä menen nyt nukkumaso, mutta 13vee katselee jotain telkkarista tai Netflixistä.

itse en antais joka päivä katsoa pitkään edes kesälomalla, mutta ei ole tosiaan paljon pyytänyt.

Ap

Vierailija
9/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset sai valvoa (1 ja 3 luokkalaiset) ja katsoa 2011 lätkän vaikka oli vielä kouluaamu edessä. Ja kyllä kannatti. Sanoinkin silloin vaimolle että näin harvinaista herkkua ei ole tarjolla usein.

Vierailija
10/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihmeessä pyytämässä anteeksi, että arvioit tilanteen huonosti. Tyttö varmana oppii kunnioittamaan sinua vielä enemmän (nytkin näyttää kunnioittavan kun kerran pyytää luvan eikä vain katso salaa) ja samalla näytät hyvää esimerkkiä.

Monet vanhemmat pitävät itseään niin pirun tärkeänä ja vähättelevät lapsiaan. Näytä sinä lapsellesi, että vaikka sinä olet hänen vanhempansa ja sinulla on valtaa, niin sinä kunnioitat lastasi ja osaat myöntää jos olet kohdellut häntä väärin.

Vierailija
11/11 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei antanut anteeksi. Sanoi vaan että kyllä se joskus unohtuu.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän