Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten marsut jaetaan avoerossa? Ei provo vaikka kuulostaa.

Vierailija
05.06.2017 |

Meillä on 3 marsua. 2 urosta ja yksi naaras. Mies osti jo vuonna 1996 näiden kahden kantaisän ja minä olen ostanut yhden marsun myöhemmin. Olemme kasvattaneet marsuja enempi tai vähempi yhdessä ja kulut ja voitot puolitettu. Ei verolle. Nyt mies haluaa urokset mutta minä uroksen ja naaraan. Toinen arvokas uros jäisi miehelle. Toisaalta voisin luopua naaraasta mutta mies ei halua sitä. Omaisuutena näitä ei voi jakaa. Miten tekisitte tilanteessani?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsuja ei voi jakaa kyseisellä tavalla kun ne menee aina omistajansa luo.

Vierailija
42/49 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin iloinen kun ongelmamme on nyt saatu ratkaistua. Ostimme aamupäivällä toisen naarasmarsun miehen kanssa puoliksi. Nyt vain jaamme marsut tasan ja kumpikin saa yhden uroksen ja nartun. Minä saan arvokkaamman nartun ja hän arvokkaamman uroksen. Mies myös löysi asunnon jonne kuukauden päästä voi muuttaa marsujen kanssa. Asiat selviävät kun vähän pähkäilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko te pidätte naaraan ja uroksen samassa häkissä jatkuvasti?

Vierailija
44/49 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kyseessä olikin avoero? Luulin ensin, että avioero.

Jos teillä oli vain avoliitto, niin juridisesti se menee niin, että omaisuus on sen, joka sen on hankkinut. Ja omaisuuden tuotto on sen, jonka hankkimasta omaisuudesta se tuotto on peräisin. 

Mies on siis ostanut marsujen kantaisän. Näin ollen mies omistaa kaikki ne marsut, jotka ovat hänen hankkimiaan tai hänelle syntyneitä ennen kuin tapasitte. 

Sinä omistat sinun hankkiman marsun.

Jos joku marsuista on miehen ostaman uroksen ja sinun ostaman naaraan yhteinen jälkeläinen, niin sen omistatte puoliksi. Jos joku marsuista on miehen hankkiman ja jonkun muun henkilön hankkiman (kuin sinun hankkiman) marsun jälkeläinen, niin mies omistaa senkin. 

Sillä ei ole mitään merkitystä, että kuka on maksanut marsujen kuluja tai miten voitot on jaettu. Ainostaan sillä on merkitystä, että kuka on marsun hankkija eli omistaja. Ja poikasen osalta omistaja on se joka omistaa emän ja isän. Jos toinen omistaa emän ja toinen isän, niin poikanen omistetaan puoliksi.

Eli jos minä haluan kissan, jolle hankin tarvikkeet, ruoat ja rokotteet, mutta jäänkin pois yhteiseltä vartin kestävältä kissanhakureissulta kiireisen työasian takia... niin kissan omistaja onkin sitten mies?

Vierailija
45/49 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkittäin jakaminen on paras tapa niin ei tarvii riidellä siitä kumpi saa etupään ja kumpi takapään.

Kyllä, näinhän jo kuningas Salomon aikoinaan sovitteli alamaistensa riidat ;D

Oikeasti, naurahdin tahtomattani tuolle otsikolle - kyllä on ihmisillä ongelmat...

Aivan, kolmas marsu pitää tuomita halkaistavaksi kahtia, jolloin kumpikin saa puolikkaan. Se kumpi keskeyttää toimenpiteen ja suostuu mieluummin luopumaan omasta puolikkaasta, on marsun todellinen äiti / isä. Jos molemmat keskeyttävät toimenpiteen, marsusta heitetään arpaa. Jos kumpikaan ei keskeytä toimenpidettä, marsu pitää toimittaa löytöeläinkotiin (ja myös ne kaksi muuta marsua).

Vierailija
46/49 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy juristilta?

Vierailija
47/49 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa paperimarsu? Onko se jokin paperista leikattu leikkimarsu?

Se on paperinukkemarsu.

Vierailija
48/49 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Pidättekö niitä häkissä? Meidän toimistolla marsut kirmaavat valtoimenaan sovituissa työtiloissa sukupuoleen katsomatta ja jokaisella on esteetön kulku juoma-automaatille.

Tilanteessa jossa liiketoimintaa ollaan jakamassa kahteen itsenäiseen liiketoimintayksikköön, suosittelen lämmöllä YT-menettelyä, kuten liikkeen luovutuksen yhteydessä on tapana. Kiinnittäisin huomiota myös mahdollisimman avoimeen sisäiseen dialogiin jokaisen markkinointisuunnittelijan kohdalla.

Vierailija
49/49 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsukavereita ei eroteta!