Miten marsut jaetaan avoerossa? Ei provo vaikka kuulostaa.
Meillä on 3 marsua. 2 urosta ja yksi naaras. Mies osti jo vuonna 1996 näiden kahden kantaisän ja minä olen ostanut yhden marsun myöhemmin. Olemme kasvattaneet marsuja enempi tai vähempi yhdessä ja kulut ja voitot puolitettu. Ei verolle. Nyt mies haluaa urokset mutta minä uroksen ja naaraan. Toinen arvokas uros jäisi miehelle. Toisaalta voisin luopua naaraasta mutta mies ei halua sitä. Omaisuutena näitä ei voi jakaa. Miten tekisitte tilanteessani?
Kommentit (49)
Mitä tarkoittaa paperimarsu? Onko se jokin paperista leikattu leikkimarsu?
Vuoroviikota kuten lapsillakin, eli kuukausi yhdellä, kuukausi toisella tms.
Jos mies ottaa molemmat urokset, niin maksaa sulle toisen arvosta puolet. Siis siitä, minkä sinä ottaisit naaraan kaveriksi. Jos uros jää sulle, niin maksat miehelle puolet sen arvosta. Sitä en tiedä, miten niitten arvo lasketaan, mutta sen tiedätte toivottavasti itse! Eli kiista kai siis koskee vain tätä yhtä urosta.
Marsuja ei pidetä häkissä niin että ne tahattomasti lisääntyy. Naaras tehnyt yhden poikueen jonka tuotto on miehellä. Mies siis omistaa naaraan ja uroksen paperilla mutta haluaa molemmat urokset.
Paperimarsut, eli jälkipolvi tiedossa. Näitä ei ravintolaan myydä vaan näyttely ja lemmikkieläimeksi. Harmittaa vain jos saan naaraan enkä tuottoa uroksista. Miehelle en ala maksamaan mitään. Yhtä marsua ei voi pitää marsun itsensä takia.
Muut tavarat saatiin jaettua vain näistä on riita. Jos olisimme yritys ja verottajalle kerrottu olisi asia eri. Nyt me ollaan pussistamme maksaneet ja saaneet.
Se pitää marsut, kumpi on valmis maksamaan niistä enemmän.
No onko se toinen uros sinun omistama? Jos, niin se kuuluu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Marsuja ei pidetä häkissä niin että ne tahattomasti lisääntyy. Naaras tehnyt yhden poikueen jonka tuotto on miehellä. Mies siis omistaa naaraan ja uroksen paperilla mutta haluaa molemmat urokset.
Paperimarsut, eli jälkipolvi tiedossa. Näitä ei ravintolaan myydä vaan näyttely ja lemmikkieläimeksi. Harmittaa vain jos saan naaraan enkä tuottoa uroksista. Miehelle en ala maksamaan mitään. Yhtä marsua ei voi pitää marsun itsensä takia.
Muut tavarat saatiin jaettua vain näistä on riita. Jos olisimme yritys ja verottajalle kerrottu olisi asia eri. Nyt me ollaan pussistamme maksaneet ja saaneet.
Selitäs nyt vielä.
Mies omistaa yhden uroksen ja yhden naaraan.
Sinä omistat yhden uroksen.
??
Sitten jako menee juuri noin. Sinun ehkä kannattaa hankkia sille uroksellesi uusi naaras kaveriksi, jos marsut on jotenkin laumaeläimiä tms.
Nykynuoret ne hankkivat marsuja lähes joka vastaantulijan kanssa niin näinhän siinä sitten aina käy!
Mulla ja exällä oli samantapainen ongelma eron aikana, joskin kissojen suhteen. Kissoja oli kolme, joskaan eivät millään tapaa rahallisesti arvokkaita vaan perus maatiaisia. Teimme ratkaisun sillä perusteella, mikä olisi kissoille parasta. Narttukissamme oli todella kiintynyt toiseen urokseemme, joten oli jotenkin luonnollista, että ne jäisivät samaan paikkaan ja toinen uros jäisi yksin. Tämä yksin jäävä uros puolestaan oli paljon kiintyneenpi minuun kuin exään, joten minä otin sen mukaani ja nämä kaksi kissaa jäivät exän hoiviin ja tämä on ollut erittäin sopiva ratkaisu kaikille.
Nyt on pakko sanoa tähän väliin, että on kyllä yksi parhaimmista aloituksista pitkään aikaan. Kiitos ap tästä.
Edellisessä ajateltu ihanasti eläinten hyvinvointia eikä vain rahaa. Ap vaikuttaa ahneelta.
Vierailija kirjoitti:
Menette huoneen erinurkkiin ja marsut vapaaksi keskelle huonetta. Katsotte sitten vain kumman luokse kukin marsu menee.
Tämä on rehellisin vaihtoehto. Mutta toteutettava niin että yksi kerrallaan, tai eri järjestyksessä, jolloin aiemman valinta vaikuttaa/ei vaikuta seuraavaan. Testit 3 kertaa, jolloin 2/3:sta voittaa.
Eroissa voi tapahtua niin kummallisia asioita, että yllämainittu on suht normaalia.
Jotenkin tähän tekisi mieli kehittää systeemi, jossa ne marsut voisivat itse äänestää kelle haluavat jäädä. Vähän niinkuin yli 12-vuotiaat lapset kuullaan eron yhteydessä että haluavatko asua jatkossa äidin vai isän luona. Voisiko olla joku miten marsu vaikka painaa nappia ja sillä kertoo kumman valitsee? Tai kääntyy sokkelossa oikealle tai vasemmalle?
Vierailija kirjoitti:
Menette huoneen erinurkkiin ja marsut vapaaksi keskelle huonetta. Katsotte sitten vain kumman luokse kukin marsu menee.
Ehdottomasti paras! Marsut valitsevat itse.
En voi lähteä ulos kun pitää jäädä tänne odottamaan ratkaisua tähän marsucaseen. Päivän mielenkiintoisin aloitus.
Jos ne marsut vaan listitään,jossainhan marsuja syödään.
Jotta menisi vaikeaksi onkin nyt selvinnyt ettei mies saa viedä uuteen asuntoon eläimiä. Soitti juuri. Vuokraisäntä oli häkeistä kysellyt ja kieltänyt ehdottomasti että mitään rottia!!!! ri saa tuoda asuntoon. Melkeem loukkaannuin niin että meinasin lähteä paikalle. Kaikkia kolmea marsua taas en voi pitää jos teetän vielä poikueita.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten marsut lähtee eritteille siis eriteille... Jäätte sinne nurkkiin ihmettelemään.
Aloituksesi on hämäävä. Avoerossa ei nimittäin oikeastaan jaeta mitään omaisuutta. Vaan molemmat pitää itse hankkimansa omaisuuden. Jos jokin asia (esine/marsu) on ostettu puoliksi, niin toinen joko lunastaa siitä toisen rahalla ulos, tai kyseinen esine/marsu jää yhteisomistajuuteen.