Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomessa mahdollista synnyttää yksityisessä sairaalassa? Jos on, niin missä ja mitä maksaa? ev

Vierailija
28.03.2006 |

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae tuolta synnytyspuolelta sanalla " eml*" ja vuoden ajalta viestejä. Mehiläisessä ei voi synnyttää

Vierailija
2/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn yksityisessä neuvolassa ja minulla on yksityinen synnytyslääkäri. Menen synnyttämään ihan julkiseen sairaalaan ja synnytyslääkäri tulee mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ainakin molemmat synnytyssairaalat on hyviä. Niin kättäri kuin naikkarikin.

Vierailija
4/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei ole ollut tarpeeksi kysyntää. Jos useampi yksityistä synnytystä toivova ottaisi yhteyttä yksityissairaaloihin, niin eiköhän se pikku hiljaa onnistuisi.

Vierailija
5/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Helsingissä ainakin molemmat synnytyssairaalat on hyviä. Niin kättäri kuin naikkarikin.

Ei kukaan ole sanonut, että Kättäri tai Naikkari olisi huonoja. Jotkut vain haluavat hoitaa terveyteensä ja sairauteensa liittyvät asiat yksityisesti. Synnytykset menisivät mukavasti myös yksityisellä. Kyllä ihmisillä pitää olla vaihtoehtoja.

Vierailija
6/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne poistuvat lääkärien poistuman vuoksi, niin yksityispotilaana ei voi olla julkisessa sairaalassa. Eiköhän sitten ala tulla synnytykset yksityiselle puolellekin.

Vierailija
7/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma synnytin ulkomailla, mutta pitkalti Suomea vastaavassa maassa. Ensin olisin halunnut yksityiselle puolelle ja ainakin oman laakarin synnytykseen, mut lopulta paadyin normaalisysteemiin kun yksityisen kayttaminen olis ollu niin vaikeeta.

Eika kaduta. Hyvin hoitui. Olis varmaan oma laakari sitapaitsi ollut ihan turha siina hommassa. Katilolla kuitenkin on enemman kokemusta synnyttamisesta. Mulla vahan vaikeempi synnytys. Lopulta paikalla kaksikin synnytyslaakaria ja kaksi tai kolme katiloa ja lastenlaakari. Mut katilo se oli joka kaiken teki.

Vierailija
8/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löydät tietoa niin käy sitten kertomassa täälläkin, jooko? Olisin myös kiinnostunut ja olin itse aikeissa kysyä aivan samaa!!

Itselleni jäi suoraan sanottuna paskan maku suuhun viimeksi synnytyksestä ja haluaisin edes ihmisarvoista kohtelua, ja olen todellakin valmis maksamaan mitä vaan saadakseni sitä!

Vierailija
9/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin rummutin asiaa Mehiläisessä.

Vierailija
10/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan laadukasta ja yksilöllistä palvelua myös synnytyksen aikana.

Vierailija
11/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten. Synnytyssairaalan ylläpito vaatii kuitenkin niin paljon henkilökuntaa ja laitteistoa, että yksityissairaalan ei kannata hoitaa synnytyksiä, ellei synnyttäjiä ole monta päivässä.

Suomessa on varmasti aika vähän äitejä, jotka haluavat maksaa tuhansia euroja yksityisestä synnytyksestä, kun yleensä asia hoituu yhtä hyvin julkisella puolella.

Vierailija
12/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itselleni jäi suoraan sanottuna paskan maku suuhun viimeksi synnytyksestä ja haluaisin edes ihmisarvoista kohtelua, ja olen todellakin valmis maksamaan mitä vaan saadakseni sitä!

Samat lääkärit ne ovat sekä yksityissairaaloissa että julkisella puolella.

Vierailija
13/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa myös huomioida, että jos vauvalla ei olekaan kaikki hyvin, lastentautien päivystäjää ei olisi yksityisellä paikalla saati sitten vastasyntyneiden tehoa, myös leikkurivalmius olisi todennäköisesti aika syvältä verrattuna julkisiin sairaalaoloihin (etenkin yliopistosairaalat). Ja mitä siihen lääkärin läsnäoloon tulee, kätilö hoitaa normaalin synnytyksen paljon paremmin kuin lääkäri. Kätilöllä on siihen 5 vuoden kokemus, lääkäri osaa vain heilutella imukuppia, pihtejä ja sektioveitsiä.

Ja vielä vastauksena kysymykseen, yksityissairaalassa ei voi Suomessa synnyttää. Jossainpäin maata voi onnistua eml:ssa julkisessa sairaalassa, mutta silloinkin saa valita vain lääkärin, ei muuta henkilökuntaa. Ja kaksin gynekologin kanssa en lähtisi synnyttelemään.

Terv. lääkäri, joka ei näe mitään syytä synnyttää yksityispuolella.

Vierailija
14/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä usko, että sama lääkäri tekisi paremmin työnsä silloin kun työskentelee yksityisellä kuin työskennellessään kunnan palveluksessa.

Vierailija
15/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä samaa se on kuin julkisella puolella. Ajat myöhässä, odottelua ja pikainen tarkastus ei niin ystävälliseltä lääkäriltä. Tuosta en viitsi itseäni kipeäksi maksamaan, vaan käytän mieluummin julkista puolta.

Vierailija
16/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yksityisiä synnytyspaikkoja olisi varmasti ja paljon. Tämä on tätä raamatullista " kivulla ja säryllä synnyttämän sinun pitää" nainen -alistamista. Viedään synnyttämään ilman yksityisyyttä, liukuhihnatouhulla kuin teuraaksi... Onneksi on sentään eml.

Vierailija
17/30 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!

Miltä tilanne näyttää nyt 2006 jälkeen? Eletään vuotta 2014.. Onko joku jo käyttänyt yksityistä synnytyslääkäriä? Entä suunnitellussa sektiossa?

t: ei minkäänlaista kokemusta yksityisestä synnytyslääkäristä tms vastaavasta.

Vierailija
18/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa on Lasaretti-niminen sairaala, jonka nettisivujen mukaan siellä tehdään sektioita. Hinnasta en tiedä, enkä siitä, onko alatiesynnytyskin mahdollinen.

Vierailija
19/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on iso sairaala, jossa on paikalla väkeä kuin pipoa jos kaikki alkaakin mennä pieleen (siis tarkoitan eri erikoisalojen lääkäreitä ja hoitajia). Yksityispuolella ei ole kustannustehokasta pitää sellaista valmiutta yllä.

Siksi menin NKL:lle, enkä kuuna päivänä vaihtaisi sitä yksityissairaalan pastellivärein sisutettuun synnytyssoppeen (jos sellaisia siis olisi) vaikka ei ollutkaan ihan viiden tähden hotellin tasoista hoitoa.

T: lääkäriäiti

Vierailija
20/30 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä millainen valmius hoitaa vauvaa, jos tällä ei ole kaikki kunnossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi