Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Pitäisikö minun kertoa puolisolle?
05.06.2017 |
http://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005237166.html
“Lähtökohtaisesti kannattaa jättää ihmisille vastuu omasta elämästään eli olla sekaantumatta – paitsi jos kokee, ettei moraalisesti mitenkään voi”
Olisipa mielenkiintoista tietää, mitä olisi vastattu palstamammalle, joka haluaisi sekaantua toisten elämään anonyymilla viestillä.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Olen täysin samaa mieltä HS:n Siskon kanssa. Nämä ovat vaikeita kysymyksiä, joissa kaikkien moraali punnitaan.
Palstan "käräytänkö"-ketjuissa usein suositaan käräyttämistä. Samalla tuntuu unohtuvan, että jos kertoo petettylle mitä hänelle on hänen tietämättään tehty, jäädään vastuuseen kaikesta mitä sen jälkeen tapahtuu. Ei se oikeassa elämässä hoidu pelkällä tekstarilla ja sen jälkeen kaikki on niin kuin ennen.
Välillä tuntuu, että käräyttäjät ovat tekopyhiä, jollakin tasolla kostonhimoisia tai pahantahtoisia.
Minulle kerrottiin exäni pettämisestä eromme jälkeen ja se oli minulle siinä elämäntilanteessa hyvä asia. En kuitenkaan osaa vetää siitä mitään yleisiä johtopäätöksiä.
Ystäväni, jonka puoliso myös on ystäväni, rakastui palavasti toiseen. Siinä tilanteessa ei tullut mieleenkään kertoa petetylle, mutta kuuntelin ahdistunutta pettäjää. Tiesin, että hän tulee kertomaan miehelleen asiasta ennemmin tai myöhemmin ja niin tapahtuikin. Olemme edelleen ystävät, molemmilla on uusi hyvä elämä uusien kumppaneiden kanssa. Enkä tiedä saiko mies tietää, että minä tiesin vaimon uskottomuudesta ennen häntä. Asia ei ole koskaan tullut puheeksi, eikä sen enää tarvitsekaan.