Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä juoksuvaatteet 1/2 maratonille?

Vierailija
05.06.2017 |

Olen lähdössä 1. Puolimaratonille la 1.7 Turku Paavo Nurmi maraton. Millaiset juoksuvaatteet kannattaa laittaa päälle kun silloin on varmaan lämmin 25-30 astetta? Mitä juoksutrikoot suositte, onko pitkät kompressiotrikoot 2XU hyvät vai 3/4 pituiset capritrikoot? Mitä alushousuihin tulee niin mitkä olisivat hyvät mallit jotka ei hiertäisi juostessa? Millainen paita hyvä....Olisi kiva saada hyvin vinkkejä :)

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit hölkkävaatteet riittää. Puolimaraton on matkana niin lyhyt pätkä ettei sitä varten tarvitse mitään erikoisempia vaatteita hankkia.

Vierailija
2/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ne vaatteet, joilla tavallisestikin juokset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taisi nyt tärkeintä olla päästä kertomaan, että on menossa juoksemaan 1/2 maratonia ja halusi muodikkaat merkkivaatteet jotta näyttää sitten someen otetuissa kuvissa muodikkaalta.

Vierailija
4/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taisi nyt tärkeintä olla päästä kertomaan, että on menossa juoksemaan 1/2 maratonia ja halusi muodikkaat merkkivaatteet jotta näyttää sitten someen otetuissa kuvissa muodikkaalta.

Ei todellakaan ole niin että esittelisin muodikkaita juoksuvaatteita Instagramissa kun en EDES KÄYTÄ tätä ohjelmaa...

Ap

Vierailija
5/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutakki ja lakerikengät.

Vierailija
6/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin pitkä matka. Normaalit, hyväksikoetut juoksuvaatteet riittää. Itse juoksen shortseissa ja topissa. Jos paistaa suoraan aurinko niin suojaisin olkapäät. Itsellä myös lippis aurinkoisemmalla kelillä.

Vierailija
7/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysmeikki päälle, korkkarit, minihame, toppi ja Louis Vuittonin laukku olalle.

Vierailija
8/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole niin että esittelisin muodikkaita juoksuvaatteita Instagramissa kun en EDES KÄYTÄ tätä ohjelmaa...

Ap

Missä kohtaan lainaamasi kirjoittaja mainitsi instagrammin?

Vierailija
9/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Silloin on varmaan lämmin 25-30 astetta" eli omistat ilmeisesti kristallipallon? Vaikutat myös hieman uusavuttomalta...

Vierailija
10/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP....

Vierailija
11/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juoksin lauantaina maratonin pitkissä housuissa, kompressiosukissa ja topissa. Shortsit jos olisi niin reidet hankaisivat. Alushousuina suosin mikrokuitustringejä.

Vierailija
12/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alastomana on paras juosta.

Vierailija
13/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas ei tarvitse mitään erityisiä kamppeita.

Vierailija
14/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolikas ei tarvitse mitään erityisiä kamppeita.

Mutku pitää olla muodikkaat ja kalliit välineet jotta voi harrastaa liikuntaa.

Kun ei edes itse ole huomannut mitä tarvitsee juostessa niin voiko kysyjä olla mikään muu, kuin vain välineurheilija.

Vierailija
15/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juoksin lauantaina maratonin pitkissä housuissa, kompressiosukissa ja topissa. Shortsit jos olisi niin reidet hankaisivat. Alushousuina suosin mikrokuitustringejä.

Muuten hyvä yhdistelmä, mutta miksi stringit?? Eikö ne ole epämukavat ja huonot jalassa???

Vierailija
16/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyseinen koitos on edessä ensi lauantaina. Jos ei nyt ihan lunta sada, niin lähtöviivalle suunnistan polvipituisissa juoksutrikoissa ja T-paidassa. Vähän jännittää, vaikka ei ole edes ensimmäinen puolimaraton kyseessä. Muutaman maratoninkin olen maaliin rämpinyt, vaan edellisestä kerrasta on jo useampi vuosi. Että saas nähdä, miten tällainen viiskymppinen täti hommasta selviytyy.

Vierailija
17/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään alkkareita, kompressiotrikoot tai kompressiosukat, hiertymäpuikkoa rintsikoiden alle, ja tarpeeksi vähän/paljon päälle. Itse olen esim kuumasorttinen eli lämpenen paljon, joten syyskuussakin juoksen puolimaran vain topilla. Jollain kylmäkallella oli samalla kelillä 2 paitaa päällekkäin ja juoksutakki.

Mikään ei ole niin kamalaa kuin liikaa vaatetta!

Vierailija
18/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolimaraton on sen verran kova matka että alle 4000 euron varusteilla ei ole mitään mahdollisuutta päästä maaliin.

Tulet saamaan paljon viestejä että "jopa hölkkävaatteissa onnistuu" mutta jokainen matkan kokenut tietää että näinhän se ei ole.

Kallista on, joo, mutta kokemus on sen arvoinen

Vierailija
19/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolimaraton ei tosiaan ole sellainen matka, jota varten pitää erityisesti varustautua.

Tärkeintä että on mukavat vaatteet joilla olet juossut ennenkin (ei mielellään mitään uutta päälle).  Kokeile nyt kesäkuun aikana, mitkä varusteet ovat mukavimmat.

Itse käytän kesällä juostessa mieluiten shortseja ja samoin kuin nro 17 tykkään juosta mieluumin liian kevyissä vaatteissa, sillä jos on liikaa päällä niin juoksusta tulee tuskaa. 

Vierailija
20/47 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kyseinen koitos on edessä ensi lauantaina. Jos ei nyt ihan lunta sada, niin lähtöviivalle suunnistan polvipituisissa juoksutrikoissa ja T-paidassa. Vähän jännittää, vaikka ei ole edes ensimmäinen puolimaraton kyseessä. Muutaman maratoninkin olen maaliin rämpinyt, vaan edellisestä kerrasta on jo useampi vuosi. Että saas nähdä, miten tällainen viiskymppinen täti hommasta selviytyy.

Mitä alushousumallia suositte itse??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi