Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei! Olen menossa kohdunpoistoleikkaukseen parin viikon päästä. Olin juuri lääkärikäynnillä,

Päiväkodin täti
05.06.2017 |

jossa päätettiin tehdä leikkaus tähystämällä suurten myomien vuoksi. Sairauslomaa tulee kuulemma 1-2 viikkoa. Mietityttää, riittääkö noin lyhyt toipuminen tosiaan, koska työskentelen päiväkodissa pienten puolella, ja nosteluita tulee väkisinkin paljon. Aikaiset aamut ja illat ollaan monesti yksin vuorossa. Kipujen puolestahan varmasti pärjää, kun ottaa riittävästi lääkettä. Kokemuksia kyselen, toki luotan lääkärin ammattitaitoon.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle suositeltiin kohdunpoistoa mutten sitten siihen vielä mennyt. Myoomia on kohtu täynnä mutta kun ne eivät juurikaan vaivaa ja kohta alkavat vaihdevuodet varmaankin pienentävät niitä jo luontaisestikin (estrogeenin tuotanto vähenee, olen 55 v). Kohtu on kuitenkin iso kannattava elin, pelotti kaikki ne mahdolliset komplikaatiot. Onko teillä ollut vaikeuksia kohdunpoiston jälkeen? Virtsankarkailua? Muuta?

Vierailija
22/23 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini sai myös todella lyhyen sairasloman samasta leikkauksesta, lääkärillä ei oikein ollut käsitystä mitä työ lähihoitajana vuodeosastolla on. Kannattaa vaatia lisää. Äidilleni tehtiin myös tuo ja oli parin päivän päästä jo ihan ok kunnossa..vaihtelee varmasti kovasti miten ihmiset toipuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle suositeltiin kohdunpoistoa mutten sitten siihen vielä mennyt. Myoomia on kohtu täynnä mutta kun ne eivät juurikaan vaivaa ja kohta alkavat vaihdevuodet varmaankin pienentävät niitä jo luontaisestikin (estrogeenin tuotanto vähenee, olen 55 v). Kohtu on kuitenkin iso kannattava elin, pelotti kaikki ne mahdolliset komplikaatiot. Onko teillä ollut vaikeuksia kohdunpoiston jälkeen? Virtsankarkailua? Muuta?

Minulla ei tullut mitään haittavaikutuksia, pelkkää positiivista vaan. Kohtu poistettiin ison myooman takia nelikymppisenä, vaihdevuodet alkoivat viisikymppisenä eli ihan ajallaan. Ihanaa, kun ei tarvitse kärsiä kuukautisista tai ehkäisystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi