Ystävä ei ole ehtinyt tavata 2 vuoteen, nyt hänellä kestää n. 3 viikkoa vastata viestiini. Blokkaanko hänet ihan suosiolla?
Minulla on ystävä, jonka kanssa juttelimme aikanaan ihan joka päivä somessa. Tunnemme toisemme töistä ja meistä tuli nopeasti läheiset n. 3 vuotta sitten. Siis netissä. Aika pian aloimme jutella myös kaikista intiimeimmeistäkin asioista. Meillä tuntui heti olevan paljonkin yhteistä.
Hän usein toisteli, kuinka hyvä ystävä olen, kuinka voimauttavaa minulle on jutella jne. Vaan on yksi mutta.
Yritin, yritin ja yritin sopia hänen kanssaan tapaamista viikosta ja kuukaudesta toiseen, eikä hänelle ikinä sopinut. Aina oli muuta menoa. Hänellä on omat ongelmansa, hän on kiireinen, reissaa töissä toisella paikkakunnalla, ym. ym., ajattelin pitkään ja annoin olla.
Jossain vaiheessa tajusin, että on mennyt 2 vuotta ilman että olemme tavanneet vain kerran kiireessä kun hän oli matkalla lentokentälle, niin en enää jaksanut vastata hänen someviesteihisä. Päätin, etten enää satuta itseäni tulemalla torjutuksi, vaan hän saa itse tehdä aloitteen niin halutessaan.
Pidin vähän aikaa taukoa, sitten vastasin viiveellä. Ja taas ajauduimme puhumaan jostain henkilökohtaisesta - ja takaisin lähtöpisteeseen.
Nyt kun hän on ollut kevään ulkomailla, emme ole viestitelleet melkein ollenkaan. Laitoin hänelle jotain arkipäiväistä viestiä, sitten viikon päästä hän vastasi lyhyesti. Sitten meni n. 2 kuukautta, hän kysyi miten menee, vastasin ja kysyin miten hänellä menee - ei vastausta. Odotin viikon, sitten kysyin, että tavattaisiinko ulkomailla. On mennyt yli viikko - ei vastausta. Eli ilmeisesti ei taaskaan olla tapaamassa.
Minusta tuntuu että tämä sama vain jatkuu, eli lyön päätäni seinään kuukausi toisensa jälkeen, jos en tee jotain. Minua satuttaa, sillä luulin, että olemme oikeasti ystävät. Mutta jos toinen ei halua nähdä, niin se on aika selvä viesti.
Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Tekisi mieli vain blokata hänet someissa, niin ettei hän saa laitettua minulle viestiä.
Kommentit (12)
Jos te haluatte ystävyydeltä eri asioita, niin ei silloin kannata olla tekemisissä. Jos toinen haluaa vain etäisen nettikaveruuden ja toinen oikean ystävyyden niin kannattaa vaan jättää pitämättä yhteyttä.
Et ota mitään yhteyttä itse. Voit myös blokata hänet, jos siitä tulee sinulle parempi olo. Minusta on helpompi, kun tasan tiedän, että toisesta ei voi kuulua mitään kuin pettyä aina, kun odottaa viestiä. Itse petyin, kun minulle ei soitettu, vaihdoin numeron salaiseksi ja ilmoitin vain sukulaisille. Enpä pety enää.
Todella lapsellista noi blokkallut ja mielenosoitukset, sopii 13 vuotiaille.
Sain vaikutelman, että hän tykkäisi pitää ystävyytenne mieluummin nettiystävyytenä, ei haluaisi tavata livenä.
Somekamut on somekamuja ja sit niiden lisäksi on oikeitakin
Vierailija kirjoitti:
Et ota mitään yhteyttä itse. Voit myös blokata hänet, jos siitä tulee sinulle parempi olo. Minusta on helpompi, kun tasan tiedän, että toisesta ei voi kuulua mitään kuin pettyä aina, kun odottaa viestiä. Itse petyin, kun minulle ei soitettu, vaihdoin numeron salaiseksi ja ilmoitin vain sukulaisille. Enpä pety enää.
Itsehän ei tietenkään voi soittaa kenellekään?
Hän ei selkeästikään halua pitää sinuun yhteyttä, joten anna olla. Turhaan käytät energiaasi häneen enää. Blokkaus ei ole aikuismaista käytöstä.
Blokkaisin ja unohtaisin ko. henkilön.
Yritä olla vähemmän itsekäs. Jos kyseessä on hyvä tyyppi niin miksi et ottaisi iloa irti siitä ajasta, jonka hän voi kanssasi viettää? Todella creepyä alkaa valittaa ja vieläpä estää kaveria siksi, että hän ei mielestäsi omistaudu sinulle riittävästi.
Ihmiset on oikeasti kiireisiä ja vaikka jotain kaveria haluaisikin nähdä joskus niin se vain jää. Mulla ainakin on monia tuttuja, joiden kanssa on aina silloin tällöin 'hei pitäis nähdä', ja sitten se jää. Joskus harmittaa, mutta olen ajatellut, etten ota henkilökohtaisesti. Elämässä on muitakin juttuja, enkä voi tietää, onko siinä takana jotain, ettei oikein välittäisi mua nähdä vai ihan vain elämään muut kiireet. Ja jäävät siis omaltakin osaltani, kun ei aikomuksista huolimatta saada sovittua mitään, ja otan asian esiin ehkä vuoden päästä taas... Ja on ystäviä, joiden kanssa olen puhunut hyvinkin henkilökohtaisia juttuja ja joita en ole ikinä edes tavannut livenä. Tai olen tavannut joskus pari hassua kertaa. Ja on ihmisiä, jotka olivat läheisiä ja puhuttiin tärkeitä asioita vain parina päivänä, tai muutamana kuukautena tai parin vuoden ajan, ja sitten elämä menee eteenpäin. Ei tullut pysyviä ystäviä siitä huolimatta, että jossain elämäntilanteessa tuntui tosi läheiseltä joku ihminen. Ja pysyviä ystäviä on saanut usein ihan muista kuin joita aluksi kuvitteli ystävikseen :)
Ei kannata turhan tarkasti yrittää määritellä ystävyyksiä. Blokkaaminen tarkoittaisi ehkä välien katkaisemista kokonaan. Jos se ei ole sitä mitä haluat, anna mahdollisuus joskus taas olla läheisempi ystävä, vaikka nyt ei olekaan.
Kysy kaverilta, että hei ootko huomannu ettei oo kahteen vuoteen nähty, että onko tää ihan normaalia? Ja kerro että susta olis tosi kiva nähdä ihan livenä eikä aina jonku somekanavan kautta kirjoitellen. Ja Että välillä tuntuu että et saa yhteyttä häneen somenkaan kautta. Kato mitä hän siihen vastaa ja jos ei vastausta tuu niin tee siitä johtopäätöksiä sitten.
Toinen mitä tuli mieleen, että mitä olet ehdottanut teidän tekevän, siis tyyliin jos ei kaveri kehtaa sanoa että ei ole varaa mennä leffaan tai syömään, ja jättää siksi vastaamatta. Mulla on yks kamu jonak mielestä mä ehdotan aina jotain "kamalaa" lätkäpelejä tms.eikä halua lähteä sellasiin mukaan.( Mutta ei toisaalta sitten ehdota itekään mitään.)
Häh? Miksi ihmeessä sinun pitää alkaa osoittamaan mieltäsi?
Anna ystäväsi olla. Jos et sitä jaksa, niin ole ottamatta yhteyttä äläkä odota häneltä mitään. Mutta älä nyt herranjestas kiukuttelemaan ala.