Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis millä tavalla ylipaino muka voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa?

Vierailija
04.06.2017 |

Olen kuullut tätä nyt joka tuutista ja kukaan ei kerro faktoja, vai eikö niitä ole?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino vaikuttaa hormonitoimintaan ja sitä kautta mm. raskaaksi tuloon.

Vierailija
2/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi aiheuttaa hormonitoiminnan häiriöitä jotka taas voivat häiritä/estää ovulaation ja aiheuttaa keskenmenoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kahden sekunnin googlettelun jälkeen löytyi tuollainen opinnäytetyö:

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/41192/Lamminpaa_Henna-Emi…

Katso sivu 16. 

Vierailija
4/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino saattaa vaikuttaa hormonitoimintaan, joka taas pienentää raskautumisen mahdollisuutta. Esimerkiksi insuliiniresistentti vaikuttaa suuresti hormonitoimintaan, jonka seurauksena myös lisääntymisterveyteen.

Vierailija
5/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvakudos tuottaa estrogeniä, korkeat tasaiset estrogenitasot ehkäisevät munasolun irtoamiseen tarvittavan lutropiini-piikin. Samaan perustuvat yhdistelmäehkäisypillerit.

Keho on myös aika fiksu, lihavilla naisilla ovat raskaudenaikaiset komplikaatiot yleisempiä ja heidän kuntonsa ei ole synnytykseen niin optimaalinen, jolloin keho ei suosi raskaaksi tulemista.

Vierailija
6/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvasolut vaikuttavat estrogeenitasapainoon ja sitä kautta kohdun limakalvon toimintaan vaikeuttaen hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä.

Vierailija
8/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla pyörii menkat täysin normaalisti eli ei hätää tämänkään jälkeen, vaikka olenkin sairaalloisen lihava. Ap

Vierailija
9/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla pyörii menkat täysin normaalisti eli ei hätää tämänkään jälkeen, vaikka olenkin sairaalloisen lihava. Ap

Kukaan ei puhunut menkoista.

Vierailija
10/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä jälkeen?

Vierailija
11/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkat voivat tulla vaikka ei ovuloikkaan, näin tapahtuu esimerkiksi myös ehkäisypillereitä syödessä.

Vierailija
12/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkat voi tulla aivav normaalisti, vaikka olisi täysin lisääntymiskyvytön.

Vierailija
13/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka raskaaksi tuleminen, raskaus ja synnytys sujuisikin ongelmattomasti, miten selviät vauva-arjesta sairaalloisen ylipainoisena? 

Voit huijata itseäsi kuinka paljon tahansa, mutta sairaalloinen ylipaino on haitta sekä terveydelle että elämänlaadulle. Luitko nuo kommentit ja linkit? 

Vierailija
14/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on vaikeampi saada erektiota.

Vierailija
15/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi seuraavan kerran ottaa biologiankirjan mukaan buffettiin ja kerrata osiot liittyen ihmisen lisääntymiseen.

Vierailija
16/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa pitkän sokerin arvot veressä jo etukäteen ja seurailla sitä raskauden kuluessa. Suuri ylipaino lisää raskausdiabeteksen riskiä.

Vierailija
17/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen on vaikeampi saada erektiota.

Apua😂

Vierailija
18/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöjuttuja kaikki, kaikella pelotellaan ja syyllistetään ylipainoisia nykyisin!

Vierailija
19/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ylipainoa reilut 30kg, säännölliset menkat mutta ei ovulaatioita. Laihdutin 15kg, menkat oli koko 3kk laihdutuksen ajan poissa ja ennen raskauden alkua ehti tulla yhdet menkat. Raskaus eteni normaalisti terveen lapsen syntymään. Raskaus oli helppo, synnytys nopea. Raskauden tuomat lisäkilot eivät laihdutuksen jälkeen tuntuneet missään ja nahkakin säästyi raskausarvilta.

Sektion kanssa olisi kai voinut tulla ongelmia vatsan rasvapeitteiden kanssa? Voisikohan sektion kanssa saada rasvaimun samalla :D?

Vierailija
20/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen raskautunut sitä paremmin mitä lihavampi olen ollut. Siten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi