Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis millä tavalla ylipaino muka voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa?

Vierailija
04.06.2017 |

Olen kuullut tätä nyt joka tuutista ja kukaan ei kerro faktoja, vai eikö niitä ole?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla lailla tulee raskaaksi

Vierailija
22/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään vaikuta mitenkään, kyseessä on vain läskivaino.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla pyörii menkat täysin normaalisti eli ei hätää tämänkään jälkeen, vaikka olenkin sairaalloisen lihava. Ap

Jos vaikka raskaaksi tuleminen, raskaus ja synnytys sujuisikin ongelmattomasti, miten selviät vauva-arjesta sairaalloisen ylipainoisena

En ole ap, mutta kiitos vaan, hyvin selviän. En oikein ymmärrä kommenttiasi... miksi en selviäisi? Yksi ainoa rajoite on tullut vastaan: takapuoleni ei mahdu lähimmän leikkipuiston liukumäkeen. Onneksi voimme liukua oman pihan liukumäessä, ja ihan itse saan sinnekin ruhoni kammettua. Eikä tuollainen taapero nyt niin kovaa juokse, että en tarvittaessa saa kiinni. Mikä ei tietenkään tarkoita, että en oman terveyteni takia haluaisi olla pienempi.

Ap, raskaaksituloon voi vaikuttaa esim. jo täällä mainitut hormonaaliset jutut. Ja näin itse raskauden hyvin lihavana läpikäyneenä annan sinulle neuvon: jos suinkin pystyt, niin yritä saada painoa jonkin verran alas, ja liiku paljon. Vaikka raskautuminen sujuisi hyvin, niin raskaus on kropalle rankkaa. On täysin eri juttu olla 130-kiloinen muuten vaan, tai 130-kiloinen raskaana. Raskauden myötä esim. kaikki nivelet "löystyvät", ja paino jakaantuu ihan eri lailla. Voi tulla kaikenlaista kremppaa. Ja raskausdiabetes on itsellesi paha juttu, mutta syntymättömälle lapselle vielä pahempi. Eli ongelmana ei ole raskaaksi tuleminen, vaan raskaana oleminen, ja raskaudesta palautuminen.

Tsemppiä vauvaprojektiisi!

Vierailija
24/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kehoni/ hormoonitoimintani toimii sen paremmin mitä enemmän painoa ja ikää...

Nyt viimeksi tulin kertalaakista " varmoina päivinä" kp6/26 raskaaksi, painoa 30kg ylimääräistä ja ikää 40v...

Tein keskeytyksen.

Mutta raskaus ylipainon kanssa on karmeaa, siksikin kannattaa laihduttaa ennen raskautumista!

Kokemusta on 6 raskauden ja 4 lapsen verran 20 vuoden ajanjaksolta

Vierailija
25/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kaveri oli sairaalassa kun vauva ei jaksanu liikkua. Lihavalta testattiin pikaseen sokerit ja insuliinipiikkiä äkkiä. Vauvalla ahdinko päällä ja painoakin aivan liikaa niille viikoille.

Radikaan ei ole mikään leikin asia.

Sairaalloisen lihavia odottavia äitejä pidän yhtä itsekkäinä kuin tupakoivia raskaana olevia.

Vierailija
26/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut lihava. Ensimmäisen aikaa painoin 80 kg, paino hiipi siitä vähitellen pikkulapsiajan myötä lähemmäs sataa kiloa. Ja pituutta 172. Ennen neljättä lasta laihdutin. Nyt lapset, 6 kpl, tehty. Paino on nyt taas 85-87. Olen kyllä muuten terve ja hyväkuntoinen, mutta sorrun väsyneenä syömään karkkia iltaisin. Pitäisi laihduttaa kymmenen kiloa, mutta tuntuu, ettei motivaatiota löydy, moni muu asia elämässä menee laihdutuksen edelle.

Itselläni sairaalloinen ylipaino vaikutti hormonitoimintaan siten, että raskautuminen vaikeutui, puolisen vuotta yritettiin jokaista lasta, ja jossain vaiheessa kärsin kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Reippaan liikunnan aloittaminen ja laihdutus poisti sen vaivan kokonaan. 

Vierailija
27/27 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi seuraavan kerran ottaa biologiankirjan mukaan buffettiin ja kerrata osiot liittyen ihmisen lisääntymiseen.

😂😂😂😂😂ei vitsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi