Oikein vai väärin: salimamma tuo lapsensa saliympäristöön odottamaan, kun äiti nostaa punttia.
Kommentit (35)
Miksei se lapsi voisi olla ISÄLLÄÄN silloin? Kai äidillä pitäis olla oikeus käydä kuntosalilla ihan yksinkin.
Omalla paikallisella pikkusalilla on joskus 1-2 sellaista 5-7-vuotiasta mukeloa eteisen sohvilla pelaamassa tablettia ja odottamassa äitiä tai isää (minusta olen nähnyt kummankin joskus noutavan lapset). Ovat kilttejä ja rauhallisia. Ei haittaa mua, eivät ole mitenkään tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei se lapsi voisi olla ISÄLLÄÄN silloin? Kai äidillä pitäis olla oikeus käydä kuntosalilla ihan yksinkin.
Ja lapsella pitäisi olla oikeus olla olematta kuntosalilla. Isän kanssahan lapset normaalisti jätetään, kun mennään salille. Ja toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua häiritse lainkaan, kun vakisalillani on äiti, jonka lapsi värittelee jotain värityskirjaa hiljaa nurkassa sen tunnin ajan, kun äiti kuntoilee. Enemmän häiritsee ne kimakkaääniset ämmät, jotka istuvat iän kaiken laitteissa juoruamassa eivätkä siirry eteenpäin. Tai ne, jotka tulevat salille kauheassa räkäflunssassa ja yskivät ja köhivät ja aivastelevat kaikki laitteet räkäpöpöihin.
SINUA ei häiritse?!!! Kai tässä on kyse siitä, haittaako sitä lasta, jos se on päivän hoidossa ja raahataan illalla vielä nyhjöttämään kuntosalin nurkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kannata sitten itkeä, jos kersa jää painon alle ja loukkaantuu tai heittää henkensä. Ei ne muut voi koko ajan vahtia toisten lapsia, ja kersa kerkeää hetkessä esim laskettavan painon alle. Klonks vaan ja henki pois.
Kirjoituksesi perusteella päättelen, että olet nähnyt kuntosalin ainoastaan lehtikuvissa. Itse en ole tuollaisiin vaaniviin painoihin törmännyt koskaan ainoallakaan salilla.
Millaisilla saleilla sä oot käynyt? Painot voivat kyllä tippua telineistään jos niihin osuu... Tai osua liikettä tekevän alle tai tunkea tietämättömänä sormensa liikkuvien painojen väliin. Sali voi olla todellakin vaarallinen paikka lapsille, jotka eivät ymmärrä pysyä poissa treenivälineitten tai treenaajien jaloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua häiritse lainkaan, kun vakisalillani on äiti, jonka lapsi värittelee jotain värityskirjaa hiljaa nurkassa sen tunnin ajan, kun äiti kuntoilee. Enemmän häiritsee ne kimakkaääniset ämmät, jotka istuvat iän kaiken laitteissa juoruamassa eivätkä siirry eteenpäin. Tai ne, jotka tulevat salille kauheassa räkäflunssassa ja yskivät ja köhivät ja aivastelevat kaikki laitteet räkäpöpöihin.
SINUA ei häiritse?!!! Kai tässä on kyse siitä, haittaako sitä lasta, jos se on päivän hoidossa ja raahataan illalla vielä nyhjöttämään kuntosalin nurkkaan.
Kitoos! Tässä oli se pointti.
Väärin.
Näitä on paljon joutunut postelemaan.
Nakkelevat niskojaan ja minulla on oikeus -näkätys alkaa heti.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aloituksessa puhuta mitään hoitopäivästä tai nyhjöttämisestä. Mulla on ollut 5v jumpan ajan salin reunassa tekemässä värityskuvia/katsomassa ohjelmaa puhelimesta/syömässä eväitä kerran viikkoon. Hän on kotihoidossa ja olemme saaneet olla kotona rauhassa niin paljon kuin hyvältä tuntuu, ja mukana lapsi on siksi että meidän jumpat on peräkkäin enkä ehtisi välissä viedä lasta mihinkään. En osaa nähdä tässä mitään lapsen kannalta kovin traagista.
Sen kyllä ymmärtäisin jos muita läsnäolijoita lapsi olisi häirinnyt (kävi kuitenkin välillä mulle jotain puhumassa), ja varmistin ohjaajalta sekä kauden alussa että pitkin matkaa että järjestely on varmasti kaikille ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aloituksessa puhuta mitään hoitopäivästä tai nyhjöttämisestä. Mulla on ollut 5v jumpan ajan salin reunassa tekemässä värityskuvia/katsomassa ohjelmaa puhelimesta/syömässä eväitä kerran viikkoon. Hän on kotihoidossa ja olemme saaneet olla kotona rauhassa niin paljon kuin hyvältä tuntuu, ja mukana lapsi on siksi että meidän jumpat on peräkkäin enkä ehtisi välissä viedä lasta mihinkään. En osaa nähdä tässä mitään lapsen kannalta kovin traagista.
Sen kyllä ymmärtäisin jos muita läsnäolijoita lapsi olisi häirinnyt (kävi kuitenkin välillä mulle jotain puhumassa), ja varmistin ohjaajalta sekä kauden alussa että pitkin matkaa että järjestely on varmasti kaikille ok.
Teidän jumpat on peräkkäin? Siis miehesi ja sinun vai lapsesi ja sinun? Miksi hän ei voi olla miehesi kanssa? Äänen volyymi ryhmätunneilla on vaarallinen lapsille. Myös aikuisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kannata sitten itkeä, jos kersa jää painon alle ja loukkaantuu tai heittää henkensä. Ei ne muut voi koko ajan vahtia toisten lapsia, ja kersa kerkeää hetkessä esim laskettavan painon alle. Klonks vaan ja henki pois.
Tuskin jää niin ei ole itkettävää. Eiköhän se lapsi ole hallinnassa jos mukaan ottaa.
Mutta entä lapsen kannalta? Ympäristö ei ole lapselle hyvä.
Ja Herlin piti vauvaa kylvötraktorin kyydissä, ei pilannut lasta.
Ulkomailla isoilla saleilla on lapsiparkki, en tiedä onko Suomessa.
Kaikki riippuu miten asian hoitaa ja millainen sali. Olihan Eva Wahlroosillakin pentu nyrkkeilysalilla. Ei vaihtelevat ja erilaiset ympäristöt vauvoja pilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän jumpat on peräkkäin? Siis miehesi ja sinun vai lapsesi ja sinun? Miksi hän ei voi olla miehesi kanssa? Äänen volyymi ryhmätunneilla on vaarallinen lapsille. Myös aikuisille.
Minun la lapsen jumpat. Ja mies oli kotona taaperon kanssa, taaperolla taas oli varmaan ollut oikeasti tylsä jos olisi tullut jumppapaikalle odottamaan että sisarus on valmis tai ajellut isin kanssa viemässä ja hakemassa meitä. Tunnilla oli varsin maltillinen, rauhallinen taustamusiikki, kyseessä oli pilates eikä zumba.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin jää niin ei ole itkettävää. Eiköhän se lapsi ole hallinnassa jos mukaan ottaa.
No ei muuten ole. Itse jouduin vaihtamaan salia, kun en vaan enää jaksanut noita mammoja. Antoivat pentujensa juoksennella ympäri salia, kun itse treenasivat. Paikka oli vielä kahdessa kerroksessa, ja usein lapset eri kerroksessa kuin äiti... Pari kertaa kävin asiasta sanomassa, ja naamallehan ne tuli. Yksi ensin esitti, ettei edes puhu suomea!
Ja se joka kuittaili "vaanivista painoista", ei ole ikinä ilmeisesti tehnyt esim. maastavetoa tai tempaisuja, joissa laskeutuvia painoja ei niin vain pysäytetä, jos huomaa että lapsi kipaisee nurkan takaa painojen liikeradan alle. Tai kun tekee käsipainoilla selällään rintaa tai ojentjia, ei mitenkään voi huomata jos pentu hilpaisee pään takaa painojen tielle. Se 10-15 kilon punttikin tekee kipeää, kun siihen ohimonsa lyö.
Nimenomaan tää on se syy, miksei salille tuoda juoksevia pikkulapsia. Eikö useimmissa saleissa oo sitä paitsi lapsille oma huone, jonne mukulansa voi laittaa reenin ajaksi? Sali, jossa mä käyn, on sellanen lastenhuone.
Raskaudenkeskeytys pakolliseksi, niin lakkaavat pennut häiritsemästä ja aiheuttamasta vaaratilanteita.