Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työn pitäisi kiinnostaa?

Vierailija
04.06.2017 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin, että työn jälki on parempaa silloin.

Vierailija
2/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvi kiinnostaa mutta jos tarvii rahaa niin sitä on tehtävä. Toisaalta kun suurimman osan on pakko tehdä työtä, miksi ei siis mieluummin jotain mikä on kiinnostavaa ja mielekästä tieks hei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä mukavampaa, jos on edes jonkinlaista kiinnostusta. Itse voi toki vaikuttaa asenteella, että jaksaa sitä kymmeniä vuosia. Rahan takia meistä suurin osa töitä tekee. Lottovoitto niin bye bye.

Vierailija
4/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kiinnosta enää. 20 vuotta olin yliopistolla töissä ja se riitti. Nyt on hyvä olla vaan.

Vierailija
5/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivertoihminen tekee töitä aika suuren osan elämästään, joten onhan se tärkeää että se myös tekijäänsä kiinnostaa.

6/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työn tarvitse kiinnostaa. Riittää, kun sitä tekee.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
7/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan takia pakerran. Kyllä vituttaa joka päivä töihin meno, mutta kun on kovapalkkainen niin tietää, ettei alaa vaihtamalla samoille ansioille enää pääsisi. 

Vierailija
8/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työssä vietetään niin iso osa valveillaolo ajasta että olisihan se kiva jos kiinnostaisi. Ja usein on kyse nimenomaan omasta asenteesta. Eli jos kokoajan ajattelee vain negatiivisesti niin tuskinpa se työ kiinnostaa. Jos taas etsii haasteita ja hyviä asioita ja etsii itse innostusta niin työ on paljon mielenkiintoisempaa.

Vierailija
9/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskivertoihminen tekee töitä aika suuren osan elämästään, joten onhan se tärkeää että se myös tekijäänsä kiinnostaa.

Entä jos mikään työ ei kiinnosta?

Vierailija
10/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä; Olen yli 5-kymppinen ja minulla ei ole koskaan ollut vakituista työtä. En ole siitä yhtään pahoillani ja aina olen pystynyt laskuni maksamaan.

Sinä joka aiot vittuilla -> en elä yhteiskunnan tuilla.

Vierailija
11/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää pyrkiä johonkin edes siedettävään duuniin (ts. vähiten v-mäisempään) ja kasvattaa paksumpi nahka.

Vierailija
12/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joku kumma sosiaalinen konstruktio.

Vierailija
13/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa saa myös kelasta

Vierailija
14/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska kiinnostunut ihminen on työhönsä sitoutuneempi, ja sitoutuneempi työntekijä suorittaa paremmin perustehtäväänsä kuin ei-sitoutunut. Paremmin tarkoittaa tehokkaammin/nopeammin/perinpohjaisemmin tms, vähän riippuu työpaikan toimialasta. Jos työllä ei ole työntekijälle merkitystä, niin hän on vaikeammin motivoitavissa ja saattaa joko tarkoituksella tai huomaamattaan nakertaa sitoutuneiden työntekijöiden työmotivaatiota. Ei oo kiva katsoa sivusta, kuinka joku viettää työpäivänsä iltalehteä selaillen, samalla kun itse koettaa pitää kiinni ryhmän tuotantotavotteista.

Vierailija
15/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo sellainen nykynuorille syötetty asenne, että työn pitää olla kiinnostavaa. Minulle opetettiin kotona ja koulussa, että työtä PITÄÄ tehdä, sitä mitä on tarjolla, eikä se aina ole herkkua.

Vierailija
16/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo sellainen nykynuorille syötetty asenne, että työn pitää olla kiinnostavaa. Minulle opetettiin kotona ja koulussa, että työtä PITÄÄ tehdä, sitä mitä on tarjolla, eikä se aina ole herkkua.

Työnantajat sitä nimenomaan vaativat että pitää olla kiinnostunut. Ei riitä että on kova tekee töitä vaan siitä pitäisi jostain kumman syysyä olla hyvin kiinnostunut.

Vierailija
17/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat sitä nimenomaan vaativat että pitää olla kiinnostunut. Ei riitä että on kova tekee töitä vaan siitä pitäisi jostain kumman syysyä olla hyvin kiinnostunut.

Ei voi yleistää. Palkkaan vuosittain 20-25 työntekijää hoiva-alalle. Voin kysyä, miksi tämä työ kiinnostaa sinua. Ei siihen tarvitse valehdella, että aina on halunnut juuri meille töihin. Riittää hyvin, jos ilmoittaa, että työ vastaa koulutusta ja haluaa tehdä töitä. Eduksi luen, jos henkilö sanoo olevansa ahkera tekemään töitä.

Vierailija
18/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa saa myös kelasta

Kelasta saa koko ajan vähemmän tulevaisuudessa, koska valtio ei saa enää halpaa lainarahaa ja etuuksia joudutaan leikkaamaan. Siinä onkin sitten helppo löytää kelvollinen työpaikka kun on makoillut sohvalla 10-20 vuotta.

Vierailija
19/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä saa rahaa. Muu on täysin toisarvoista.

Vierailija
20/24 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten se on kuten mulla. Sinnillä ja joskus hammasta purren raatamista. Työkokemusta on monelta alalta eikä mikään oikeasti kiinosta. Opin nopeasti ja tylsistyn vielä nopeammin. Jostain ihmeen syystä en hae saikkua vaikka työ ei kiinosta paskan vertaa. Loton täysosuma on jatkuva haaveeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme