Nyt mammat tarvitaan viisaita kasvatusmielipiteitä! (riita miehen kanssa)
Eli meillä on juuri kolme vuotta täyttänyt poika. Isän mielestä on niin iso poika ettei tarvitse ruokalappua ruokaillessa. Eli väkisin on tämän takavarikonut, vaikka lapsi suttaa todella paljon, eikä suostu syömään ilman sitä. Huutaa aivan mielettömästi jollei ruokalappua ole saatavilla. Siinä sitten isä menettää hermonsa ja vie lapsen omaan huoneeseensa huutamaan. Ja tätä episodia kestää n.2tuntia enenkuin rauhoittuu. Silti isä väkisin haluaa ettei pojalla ruokalappua olisi, koska on jo yli 3vuotta.(3v ja 13vrk) Itse haluaisin että pojalla olisi ruokalappu ruokaillessa, koska tulisi vähemmän pyykkiä ja selvittäisiin pinemmällä tappelulla. Eikä poika ole vielä NIIN iso!
Ja toinen asia: yövaipat! Poika ei selvästi ole vielä valmis olemaan ilman vaippaa öisin, mutta isän mielestä (taasjälleenkerran) on poika jo niin iso ettei tarvitse yövaippaa! Kastelee öisin sänkynsä, koska isä ei anna pitää vaippaa. Mielestäni poika ei ole valmis olemaan ilman vaippaa öisin.
Joten äidit, auttakaa olenko minä väärässä vai onko mieheni väärässä näissä asioissa? Minusta lapsi saa pitää ruokalappua ja yövaippoja vaikka onkin jo 3 vuotta VANHA!!! Ovat meinaan joka päiväisiä riidan aiheita meillä. Juuri äsken oli riita aihe nro.1 eli ruokalappu.
Kommentit (23)
Minulle tuli todella paha mieli tuosta. Ensin ajattelin jotain sulle kirjoittaa mutta en edes viitti....
AP
Kerroin vaan syyn miksi hän suttaa ruokaillessaan. Hän ei ole vammainen tai jälkeen jäänyt. Aivan normaalisti koheltava 3vuotias. Joskin on hieman kömpelömpi kuin ikäisensä kaverit.
AP
jos kerran lapsi ei sitten olekkaan normaali. olisit kertonu sen vähän aikasemmin. Kun normaalihan selviää jo melkempä ilman noita vaippoja ja ruokalappuja. Mut jos on jotain häiriöitä niin ei ookkaan enää niin yks selitteistä. kohelkaa lasta niinkuin normaalia. kyllä se siitä. Ja lopettakaa toi kumpi oikeassa, kumpi väärässä taistelu!