Voiko koiralle syöttää jauhelihaperunasoselaatikkoa?
Meillä on jäänyt syömättä kaupan jauhelihaperunasoselaatikko. Saako sen syöttää koiralle?
Kommentit (16)
Ei. Peruna e sovi koiralle ja se oksentaa sen sitten matollesi.
Olen antanut, tykkäsivät. Tietysti voit antaa.
Lue ainesosat, jos koirasi ei ole allerginen niin voit syöttää. Voit myös antaa lusikallisen ja katsoa miten reagoi. Annat sitten puolet tänä iltana ja puolet huomenna (riippuen tietysti koiran koosta). Jos pieni koira niin lämmitä laatikko , jäähdytä, laita pusseihin, pakasta ja anna pallero päivässä sulatettuna ja lämmitettynä mutta jäähtdytettynä.
Miksei voisi. Ennen vanhaan koirat söivät perheen tähteitä. Ei niille ole aina ollut omia koiranruokia. Eikä ennen vamhaan monella olisi ollut varaa antaa niille vaikkapa pelkkää lihaa. Miettikääpä vaikka sota-aikaa kun liha oli kortilla ja sitä sai hyvin vähän. Ei eläimille ollut omia kuponkeja.
Meidän koira oksentaa perunasta/perunamuusista, mutta koiria on erilaisia. Eli minä en antaisi.
omat koirat saavat joskus perunanjämiä, itse asiassa peruna voi jopa rauhoittaa vatsaa. Kai koiratkin ovat tässä yksilöitä. Mutta oksentaneet eivät ole koskaan. Antaisin.
Ei onnistu syöttäminen: kun lootan pistää kuonon eteen, koira imaisee sisällön ennen kuin ehdit kissaa sanoa, mistään syöttämisestä puhumattakaan. Herkkua!
Olen lukenut, että perunaa ei suositella koiralle. Lapsuudenkodissani koiramme söi aina ruoantähteet ja me söimme paljon perunaa. Siksi pohdin asiaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut, että perunaa ei suositella koiralle. Lapsuudenkodissani koiramme söi aina ruoantähteet ja me söimme paljon perunaa. Siksi pohdin asiaa.
Ap
Perunaa ei suositella koirille. Aivam totta.
Koiralle voi syöttää lähes mitä vaan, sehän on sellainen jätemylly että kaikki menee. Ainoastaan suklaata kannattaa välttää, se ei ole koiralle hyväksi kuulemma. Kaikki muu menee, jos koiralle itselleen maistuu.
Isot määrät perunaa tai vehnää voi aiheuttaa koiralle ummetusta, kuten ihmisillekin, koska niissä ei ole kuitua. Siksi niitä joskus kehotetaan välttämään. Mitään vaarallista niissä ei sinänsä koiralle ole. Tosin vehnähän on joidenkin mielestä ihmisellekin myrkkyä.
🇺🇦🇮🇱
Ei voi!
Eineksssä on aivan liikaa suolaa koiralle
Voi, tosin peruna on huono raaka-aine koiralle. Ainakin mulle lääkäri sanoi, että koira ei pysty hyödyntämään sen ravintoaineita. Ei siitä kuulemma mitään haittaakaan ole.
Kaffepulla kirjoitti:
Koiralle voi syöttää lähes mitä vaan, sehän on sellainen jätemylly että kaikki menee. Ainoastaan suklaata kannattaa välttää, se ei ole koiralle hyväksi kuulemma. Kaikki muu menee, jos koiralle itselleen maistuu.
Isot määrät perunaa tai vehnää voi aiheuttaa koiralle ummetusta, kuten ihmisillekin, koska niissä ei ole kuitua. Siksi niitä joskus kehotetaan välttämään. Mitään vaarallista niissä ei sinänsä koiralle ole. Tosin vehnähän on joidenkin mielestä ihmisellekin myrkkyä.
Huh huh. Sulla ei koira kauan eläisi. Ihan kuukkelilla löydät aika nopeasti koiralle myrkylliset ja haitalliset ruoka-aineet. JÄlkimmäisiä voi toki pienissä määrin antaa, mutta esimerkiksi xylitoli on koiralle paljon suklaata vaarallisempaa.
Tarvitsetko joltain siihen luvan?