Huijarimiehet lompakkoloisina
Auervaara huijasi yh-äideiltä kymmeniä tuhansia euroja - "Ahdinko on aivan järkyttävä"
Eilen klo 17:58
Helsinkiläismies pyöritti törkeästi kahta yksinhuoltajaäitiä lypsäen heiltä rahaa mitä uskomattomimmilla tarinoilla. Kumpikin uhri ajautui syvään taloudelliseen ja henkiseen ahdinkoon.
Helsinkiläistä Markkua oli vaikea saada syytettyjen penkille. Hänet yritettiin haastaa kahden vuoden aikana peräti seitsemän kertaa. Oikeusistunnot jouduttiin kuitenkin kerta toisensa jälkeen perumaan.
Lopulta Markku saatiin saliin. Hänet tuomittiin vuoden mittaiseen ehdottomaan vankeuteen kahdesta törkeästä petoksesta. Lisäksi hänet tuomittiin maksamaan uhreilleen näiltä rikoksella saamansa noin 45 000 euroa viivästyskorkoineen.
Markulle oli aiemmin langetettu ehdollinen vuoden ja kahdeksan kuukauden vankeustuomio sekä 70 tunnin yhdyskuntapalvelu kolmesta törkeästä petoksesta. Niissä uhrit olivat miehiä, joilta hän oli huijannut yhteensä noin 130 000 euron lainat ilman aikomustakaan maksaa niitä takaisin.
Huijari lypsi exänsä kuiviin - otti yllättäen yhteyttä neljä vuotta eron jälkeen
Entinen miesystävä sai huijattua naiselta kymmeniä tuhansia euroja.
- Olen sanonut Markulle, että jos hän ei lopeta kiristämistäni, joudun ottamaan yhteyttä poliisiin. Markku sanoi tuolloin, että se olisi sitten viimeinen tekoni.
- Jotenkin Markku sai minut valtaansa uhkailemalla, kiristämällä ja lupailemalla olemattomia. Pelkäsin Markkua, sillä tiesin, että hän oli hakannut henkilöitä ja että hän oli kykenevä tällaiseen toimintaan.
Markku ilmoitti Tiinalle tuntevansa kavereita, jotka tulisivat pahoinpitelemään tämän, jos rahaa ei heruisi. Puheita tehostaakseen Markku lähetti Tiinalle kuvan pahoin murjotusta ”Makesta”. Hän väitti tilanneensa kyseisen pahoinpitelyn.
Kuusi tuhatta euroa Tiina oli järjestänyt Markulle vapaaehtoisesti. Uhkailemalla mies sai häneltä lypsettyä vielä liki 30 000 euroa. Tiina ei uskaltanut olla maksamatta.
- Olen yksinhuoltaja ja pelkään sekä itseni että 11 vuotiaan poikani puolesta… Oma talouteni on mennyt aivan sekaisin… olen joutunut henkilökohtaiseen ahdinkoon, Tiina myönsi poliisille.
http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201705302200169562_u0.shtml