Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis jos auringonvalon puute aiheuttaa lapsille likinäköisyyttä niin ei kai aurinkolaseja kannata kovin usein käyttää?

Vierailija
04.06.2017 |

Ymmärrän toki että jossain vesillä tai keväthangilla aurinkolasit on tarpeen mutta miksi lapsilla pidetään jopa leikkipuistoissa ja muulloinkin kuin keskipäivällä?
Aurinkolasit kuitenkin estää valoa niin tehokkaasti että vaikutus on sama kuin jos olisi sisätiloissa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, olen likinäköinen ja viettänyt koko lapsuuteni ulkona auringossa.

Vierailija
2/5 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta, olen likinäköinen ja viettänyt koko lapsuuteni ulkona auringossa.

kyllä se vaan on totta, tutkimuksia on tehty paljon mm. Aasiassa ja Australiassa ja kaikki viittaa sihen että mitä enemmän saat auringonvaloa sitä pienempi todennäköisyys likinäköisyydelle.

Suomessa on toki erityisen vaikeaa saada riittävästi luonnonvaloa kun valoisa aika on talvella ja lyhyt ja ne valoisimmat tunnit vietetään mm. koulussa. Ei se pari kesäkuukautta ulkona yksin riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä.

Vierailija
5/5 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä voi miettiä kumpi on pahempi: lapsena/teininä tuleva likinäköisyys vai 70-80-vuotiaana tuleva kaihi, ja sen perusteella sitten päättää aurinkolasien käytöstä.