Prahassa ja Budapestissa käyneet
Kumpaan kannattaa mennä? Onko meno länsimaista vai näkyykö kommunismin jälki vielä vahvana?
Kommentit (18)
Rakastin molempia. Ei todellakaan näy kommunismin perintö paitsi museoissa. Riippuu kuinka kauan olet ja mikä kiinnostaa. Muutaman päivän reissulla menisin ehkä Prahaan, mutta Budapest on todella iso kaupunki, siellä on ehkä enemmän tekemistä pidemmällä reissulla. Hyvää matkaa, kumpaan ikinä menetkään!
Vierailija kirjoitti:
Kumpaan kannattaa mennä? Onko meno länsimaista vai näkyykö kommunismin jälki vielä vahvana?
Neuvostoajat näkyy kummassakin hyvänä ja toimivana metroverkkona, kannattaa opetella heiti käyttämään julkisia, niillä pääsee hyvin liikkumaan. Kummassakin olen käynyt ja tykkäsin molemmista.
Budapest ehdottomasti. Praha on kuuluisa surkeasta ruuasta ja kusettavista ravintoloista. Budapestissa huonoa ruokaa taas ei kertakaikkiaan voi saada.
Olin aikanaan Prahassa mennentullen ja menossa Israeliin. Vanha kaupunki ok ja sen ehti nähdä. En lähtisi sinne enään uudelleen. Budapest ei kiinnosta.
No riippuu ihan siitä, mitä haluat. Omasta mielestäni Praha oli tylsä; perustavallinen länsieurooppalainen vanha kaupunki. Budapest oli autenttisempi - toki "römppäisempi", mutta sentään huomasi että on ulkomailla. Ja Budapest on myös edullisempi. Prahaan en toista kertaa menisi tylsistymään, Budapestissa voisin vielä joskus käydä. Molemmissa kävin 6v sitten.
Prahassa on siistimpää. Budapestissä on vähän huolettomampaa touhua. Molemmat hyviä matkakohteita.
Sanoisin Budapest, siinä oli jotenkin enemmän tunnelmaa :) ei kannata kumpaankaan mennä kovien helteiden aikaan, mieluiten keväällä tai syksyllä.
Menisin Roomaan mutta ei kannata mennä kesällä. Liian hot.
Onko heinäkuun alussa jo liian kuuma kohde? Voi hitsi, en kestä kamalaa hellettä.
Kokemusta ainoastaan Prahasta. Kiva kaupunki, hyvää ruokaa löytyy kun osaa etsiä, rento tunnelma. Tosi kuuma oli ainakin viime juhannuksena Prahassa.
Molemmat huippuja! Jos pakko valita, sanon Budapest.
Praha on kaunis, mutta turistinen. Budapest "aidomman" oloinen. Budapestissa sata kertaa ystävällisempää. Praha siistimpi, Budapest vähän "rempallaan". Unkarilaiset rakastaa suomalaisia, Tsekissä ei erityiskohtelua. Budapest edullisempi. Tässä muutamia eroja.
Prahassa oon asunut 9 vuotta, eikä valittamista. Kertaakaan ei ole huijattu ravintolassa, sen sijaan Budapestissa yritettiin kahdesti viikonlopun aikana. No, pidin silti siitäkin kaupungista.
Prahassa on todella edullista ja hyvää ruokaa ja juomaa, ja turistimassatkin voi halutessaan välttää. Kommunismi näkyy lähiöiden kerrostalodesignissa ja museoissa, mutta eipä muuten. Tsekit ovat erittäin vapaita, suorapuheisia ja pokkuroimattomia. Asiakaspalvelu vaihtelee tylystä peruskohteliaaseen, mutta se kannattaa ottaa huumorilla eikä henkilökohtaisesti.
Kaikenkaikkiaan ihana kaupunki!
Vierailija kirjoitti:
Menisin Roomaan mutta ei kannata mennä kesällä. Liian hot.
Kysymys: Menisitkö Prahaan vai Budapestiin?
Vastaus: Menisin Roomaan.
No justiinsa, joo.
Budapestissa olen käynyt. Todella kaunis kaupunki, olin positiivisesti ylälttynyt, itselläni oli myös ennakkoluuloja muttei todellakaan ole mikään ankea. Yksi hienoimmista kaupungeista missä olen käynyt
Molemmat aivan ihania, en osaa päättää. Ei näy kommunismi. Kaunista ja ihanaa ruokaa. Ihmiset mukavia. Edullista. Suosittelen