Jännittää, saako poikani taas hymypoikapatsaan
Se on paras tunnustus, minkä voi saada ja olisin niin iloinen hänen puolestaan.
Kommentit (29)
No niin. Hymytytön tai -pojan äänestää luokan oppilaat. Yleensä kärjessä on kolmekin suhteellisen samalla äänimäärällä ja ope sitten valitsee kaikessa hiljaisuudessa kenelle se annetaan. Meillä yleinen käytäntö on, että jos ehdokkaalla mitään kiusaamissotkuja, niin hän ei sitä saa.
Eri käytäntöjä kouluissa. Tytärten alakoulussa se jaettiin toka- ja vitosluokkalaisille. Pojan alakoulussa taas 3- ja 4- luokkalaisille. Meillä keskimmäisen saama tokaluokan tuliainen.
Minun poikani sai stipendin "kaikkien kaveri" ja englannista.
Tyttö sai luokkien parhaan keskiarvon stipendin nyt kun pääsi peruskoulusta.
Tästä on hyvä lähteä lomalle :)
Sais jo lopettaa näidenkin patsaiden jakelu.
En ymmärrä miksi jotain koulumenestystä pitää koulun taholta sen enempää hehkuttaa. Eikö se menestys jo puhu puolestaan? Mietin vain niitä kaikkia oppimisongelmaisia lapsia ja nuoria, jotka eivät voi koskaan päästä samalle viivalle, vaikka kuinka haluaisivat, eikä se ole heidän oma vikansa. Miksi hyväosaisuudesta palkitaan, vaikka hyväosaisuus jo sinällään on palkinto?
Ja kyllä tuo meillä ainakin annettiin nimenomaan niille 10 oppilaille, ei se koskaan mennyt sellaiselle jolla olisi keskiarvo kesitasoa tai jopa sen alle, vaikka useita sellaisia oli omallakin luokalla jotka toimi ystävällisesti ja reilusti muita kohtaan, vaikka koulumenestys ei muuten ollutkaan se mainioin.
Surullista millaiseksi tämäkin palkinto on mennyt :(
"Patsaan saajan valitsevat luokkatoverit äänestyksen perusteella."
Eli patsaan saa se, joka on suosituin lasten keskuudessa. Mitään tekemistä ystävällisyydellä ei ole tämän patsaan kanssa.
Tosin ihmettelen tätä, koska en muista itse koskaan osallistuneeni tällaiseen äänestykseen ja silti sen patsaan aina joku sai.
Sisarukseni näitä saivat. Minä en saanut, koska minulla ei ollut tarpeeksi kavereita jotka olisi äänestäneet minua. Kiusatun kohtalo.
Meneekö lapsen koulunkäynti noin hyvin että patsaan saaminen on paras tunnustus?
Meillä hymytyttöpatsaan sai aina tyttö, johon pojat olivat ihastuneita. Nätti semikiusaaja ja tyranni. Eivät ne lapset ole kovin hyviä arvioimaan tällaisia reiluusjuttuja. Ainakaan vastakkaisesta sukupuolesta.