miksi niin monelle naiselle on mahdoton sanoa moi? (olen töissä kaupassa)
kaikki muut tervehtivät , mutta 50% naisista ei sano mitään. mielestäni outoa.
50% naisista on tosi ystävällisiä
t: 40 vuotias mies
Kommentit (9)
Lapselliset ja hieman sivistymättömät naiset kuvittelevat, että mies joka puhuu heille, yrittää iskeä heitä. Älykkäät ja sivistyneet naiset eivät tietenkään näin ajattele ja siksi he ovatkin mukavaa juttuseuraa ja totta kai tervehtivät.
asiakaspalvelijan tehtävä on olla kohtelias asiakkaille. vastaavaa velvoitetta ei ole asiakkailla. joten asiakas voi itse päättää että tervehtiikö tai onko tervehtimättä.
Vierailija kirjoitti:
asiakaspalvelijan tehtävä on olla kohtelias asiakkaille. vastaavaa velvoitetta ei ole asiakkailla. joten asiakas voi itse päättää että tervehtiikö tai onko tervehtimättä.
kyllä itse tervehdin kaupassa työskenteleviä ihmisiä. Tuntuisi oudolta jos en tekisi näin.
ap
Moni nainen ei halua että häntä tervehditään sillä toiset naiset ovat naisille susia ja äkkiäkös vetävät juorut liikkeelle.
Joskus ennen vanhaan (60 luvulla vielä) opetettiin herrasmiehille että naista ei tule koskaan tervehtiä ulkona, vaikkakin hänet tuntisi hyvin sillä nainen ei välttämättä halua että hänet tunnetaan siinä tilanteessa/seurassa .
Tästä ei herrasmies loukkaannu.
Ulkona tervehdyksen aloitteen tekee aina nainen.
No, ei ehkä toimi tänä päivänä vaikka itsekin toivoisin asian olevan niin.
Yleensä sanon ruokakaupan kassalle hei. Moi tuntuu liian tuttavalliselta ihmiselle jota en tunne.
Vaatekaupoissa jätän useimmiten vastaamatta jos joku myyjä moikkailee. Useimmiten tekisi mieli kysyä myyjältä että tunnetaanko me? Joissain liikkeissä myyjiä ei edes erota asiakkaasta kun he pukeutuvat omiin/liikkeen vaatteisiin. Jos vastaan heille, niin sanon "kylmän" hein. On mielestäni myyjiltä liian tuttavallista käytöstä moikkailla ja jos siihen erehtyy vastaamaan, niin sitten saakin jo selitellä että mitä etsii eikä myyjästä pääse enää eroon kirveelläkään. Haluan katsella ja sovitella rauhassa, osaan kyllä kysyä jos tarvitsen apua.
Kassalla?