Onko sinulla avioehto?
Perjantaigallup: Onko sinulla avioehto?
Keskustelu puolesta ja vastaan on myös toivottavaa.
☭ 7217 ☭
Kommentit (11)
On. Rupesimme seurustelemaan nuorina ja avioiduimme vasta parikymmentä vuotta myöhemmin. Avioehto tehtiin avioeron varalle ja lähinnä mahdollisia tulevia perintöjä varten. Mies perii rantatontin, se on tiedossa. Muuten omaisuuden jaossa ei ole epäselvää, yhdessä hankittu ja yhdessä maksettu.
On. Minä olin jo perinyt jotain mennessämme naimisiin + mieheni on yrittäjä, joten ajattelimme että hätätapauksessa avioehto suojaa kotimme, joka siis on minun nimissäni ja minun maksamani. Elämme molempien ansiotuloilla tasapuolisesti.
Ei ole. Nuorena ja rahattomina mentiin yhteen, eikä ole mitään hurjia perintöjä tulossa kummallekaan.
Ei. Kumpikaan ei peri mitään eikä olla rikkaita.
Yksi av:n vakikäyttäjä vaan
Ei ole, mutta haluaisin, jos menisin naimisiin. Pidän asian esilleottamista kuitenkin erittäin kiusallisena ellei sitten mies olisi reilusti rikkaampi kuin minä, jolloin asia olisi hänelle helpotus.
Vastasin "kyllä", koska sellainen ollaan tekemässä, kun mennään miehen kanssa naimisiin. Kyse on lähinnä periaatteesta. En näe mitään järkeä siinä, että oletus eron sattuessa olisi jakaa omaisuus puoliksi. Itse tienatut rahat on itse tienatut rahat, tilanteessa kuin tilanteessa. Omastaan jakamisen tulee aina perustua vapaaehtoiseen tahtoon.
Ei, persaukisia opiskelijoita oltiin kun tavattiin. Nyt molemmilla ura ja tienestit, suunnilleen saman verran perintöä tulossa kummallekin. Aika fifty-fifty ollaan joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
On, koska olemme uusperhe
Uusperheissä avioehdon pitäisi olla pakollinen. Pointsit teille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Nuorena ja rahattomina mentiin yhteen, eikä ole mitään hurjia perintöjä tulossa kummallekaan.
Ja lisän vielä, että kaikilla rahat on yhteisillä tileillä nytkin.
Ei ole. Kyllä se mielessä oli mutta molemmilla oli yhtä paljon omaisuutta kun mentiin naimisiin, miehellä tontin ja talon ominaisuudessa ja itselläni pankissa ja säästöissä. Nyttemmin olen laittanut taloonkin rahaa, eli tavallaan kasvattanut myös miehen omaisuuden arvoa.. Vanhempani voinee tai ehkä jo ovatkin sulkeneet lasten puolisot pois perinnöistään niin en nähnyt siinäkään mielessä tarvetta.