Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaisiko tekstinkäsittelijän työ?

Vierailija
02.06.2017 |

http://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9264030?locations=Helsinki,Vantaa,Espo…
Siinä olisi nimittäin 5 paikkaa vapaana, ei vaadi koulutuksia. Itse tein vuoden tuota työtä.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä lienee perehdytysajalla työpäivän pituus?

Vierailija
42/66 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tässä on siis palkka? En kyllä usko, että saisin tointa, koska en osaa kymmensormijärjestelmää enkä tunne ohjelmia ja ahdistaa ajatus, että yrittäisin selvittää jonkun mutinaa enkä saisi selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tykkään tekstinkäsittelystä, olen haaveilija ja taiteellinen tyyppi. Ajatukseni kuitenkin harhautuisi johonkin yksityiskohtaan ja jäisin sitä ajattelemaan...Voi miten upean sininen taivas tänään, taikka kaunis linnunlaulu. Tai sitten herkistyisin sanelutekstin ihmispolon kärsimyksestä.

Ei tulisi välttämättä mitään työstä.

Vierailija
44/66 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkä lienee perehdytysajalla työpäivän pituus?

8 tuntia

Vierailija
45/66 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tässä on siis palkka? En kyllä usko, että saisin tointa, koska en osaa kymmensormijärjestelmää enkä tunne ohjelmia ja ahdistaa ajatus, että yrittäisin selvittää jonkun mutinaa enkä saisi selvää.

peruspalkka vähän reilu 2000 e + suoritelpalkka jos näpyttelet tekstejä tasaisesti yli 100 min/päivä. Sitten on päivystys jossa tehdään kolmessa vuorossa töitä 7-15, 10-18, 14-22 ja 22-07

Vierailija
46/66 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tykkään tekstinkäsittelystä, olen haaveilija ja taiteellinen tyyppi. Ajatukseni kuitenkin harhautuisi johonkin yksityiskohtaan ja jäisin sitä ajattelemaan...Voi miten upean sininen taivas tänään, taikka kaunis linnunlaulu. Tai sitten herkistyisin sanelutekstin ihmispolon kärsimyksestä.

Ei tulisi välttämättä mitään työstä.

Millaista työtä sitten pystyisit tehdä ilman, että ajatus ei lähde harhailemaan :D

Vierailija
47/66 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt tekstinkäsittelijän työtä 10 v. Työ itsessään on ihan jees. Mua vaan vituttaa muut työntekijät kun ovat niin lusmuja :( Samalla palkalla purkavat päivässä 20-40 sanelua kun itse puran 100-130! (Kyllä, päivässä.)

Muista että palkka ei nouse, jos palkankorotuksia ei itse pyydä.

Vierailija
48/66 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tyyppinen työ sopii varmasti sellaiselle tyypille joka "tekee osansa kuin koneen osa". Olin nuorempana tallennushommissa, ja siellä tajusin (perehdyttäminen oli tosi huonoa), että olen luonteenlaadultani sellainen, että mun pitää jotenkin tosi kokonaisvaltaisesti ymmärtää miksi tätä tehdään näin kuin tehdään, mitä tälle mun hommalle tapahtuu sen jälkeen, kun minä olen osuuteni tehnyt jne. Oli tosi irrallinen olo olla vain apinana ja nakuttaa puhtaaksi lomakkeita ja painaa "save". Mutta toisaalta, toi on ton homman hyvä puoli - on laajuudeltaan pieni ja vähäisen osaamisalueen homma, ja kun sen hoitaa niin hyvä tulee. Ei tarvii multitaskata ja ottaa kaikesta selvää, ennenkuin voi "ryhtyä töihin".

Sitä tosin ihmettelen, miten joku jaksaa tehdä tuota vuosikausia. No, nuo tallentajat ja puhtaaksikirjoittajat onkin (valitettevasti?) katoava ammattikunta, se korvautunee tulevaisuudessa täysin puheen- ja hahmontunnistuksella.

Vierailija
49/66 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan tehnyt tekstinkäsittelyä tai litterointia muualla kuin terveyden- tai sairaanhoidon parissa? 

Vierailija
50/66 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tuon paikan vasta nyt ja se meni mulla täysin ohi, vaikka työkkärin sivuja ahkerasti tutkin. Minkä yrityksen paikka oli kyseessä?

Vierailija
51/66 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin tuon paikan vasta nyt ja se meni mulla täysin ohi, vaikka työkkärin sivuja ahkerasti tutkin. Minkä yrityksen paikka oli kyseessä?

HUS-Servis, Pitäjänmäellä.

Käyttävät toisaalta manpower-henkilöstörekryfirmaa mutta muutaman kuukauden päästä on mahdollisuus päästä suoraan hus-servisille töihin.

Vierailija
52/66 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttävät toisaalta manpower-henkilöstörekryfirmaa mutta muutaman kuukauden päästä on mahdollisuus päästä suoraan hus-s servisille töihin.

Eli voiko päästä sitten tekemään etätyönä kotoa käsin ja saako firman puolesta tarvittavat laitteet? Kuinka pitkä se perehdytysjakso on ja päivän pituus? Kyselen, koska aion kyllä hakea heti kun tulee tuollainen paikka vastaan. Pitää ehkä joka päivä tsekata työkkärin sivut. Miten muuten liikuntarajoitteinen pärjää liikkumisen suhteen siellä firman tiloissa? Paljon kävelyä, portaita? Onko hissi? Sori, että kysymyksillä pommitan.

Vierailija
53/66 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttävät toisaalta manpower-henkilöstörekryfirmaa mutta muutaman kuukauden päästä on mahdollisuus päästä suoraan hus-s servisille töihin.

Eli voiko päästä sitten tekemään etätyönä kotoa käsin ja saako firman puolesta tarvittavat laitteet? Kuinka pitkä se perehdytysjakso on ja päivän pituus? Kyselen, koska aion kyllä hakea heti kun tulee tuollainen paikka vastaan. Pitää ehkä joka päivä tsekata työkkärin sivut. Miten muuten liikuntarajoitteinen pärjää liikkumisen suhteen siellä firman tiloissa? Paljon kävelyä, portaita? Onko hissi? Sori, että kysymyksillä pommitan.

Tästä on aikaa jo about 4 vuotta kun olin servisillä töissä.

Silloin kun olin siellä niin kysyin kanssa tuosta etätyömahdollisuudesta mutta pomo sanoi että se on täynnä ja muitakin on sinne jonossa eli en tiedä onko sinne mahdollisuuksia ainakaan vähän ajan päästä. Kuka nyt ei haluaisi näpytellä mielummin kotona :D

Perehdytysjakso hmm, olisikohan kestänyt kuukauden jonka aikana henkilöitä putosi pois jotka kirjoittivat liian hitaasti. Muistan että meitä oli siinä perehdytysryhmässä jotain 10 kpl ja minä taisin olla ainut joka otettiin suoraan servisille töihin kun olin ollut manpowerin kautta 4kk. Perehdytyspäivät oli kai 6 tai 7 tuntia.

Hyvin siellä pääsee liikkumaan vaikka työpäivän aikana vain naputtelet koneella 8h.

Vierailija
54/66 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun olin siellä niin kysyin kanssa tuosta etätyömahdollisuudesta mutta pomo sanoi että se on täynnä ja muitakin on sinne jonossa eli en tiedä onko sinne mahdollisuuksia ainakaan vähän ajan päästä. Kuka nyt ei haluaisi näpytellä mielummin kotona :D

Perehdytysjakso hmm, olisikohan kestänyt kuukauden jonka aikana henkilöitä putosi pois jotka kirjoittivat liian hitaasti. Muistan että meitä oli siinä perehdytysryhmässä jotain 10 kpl ja minä taisin olla ainut joka otettiin suoraan servisille töihin kun olin ollut manpowerin kautta 4kk. Perehdytyspäivät oli kai 6 tai 7 tuntia.

Hyvin siellä pääsee liikkumaan vaikka työpäivän aikana vain naputtelet koneella 8h.

Tähän sen verran, että Apotti-hankkeen myötä HUSissa vaihdetaan potilastietojärjestelmä Epiciin, jossa on puheentunnistus. HUS Service tiedotti asiasta henkilökunnalleen keväällä ja tuo puheentunnistus siis tarkoittaa, että tarve tekstinkäsittelylle tulee muutamassa vuodessa vähenemään merkittävästi. HUS Kuvantaminenhan on jo useita vuosia tuottanut lausunnot lähes kokonaan puheentunnistuksen avulla ja nyt sama tulee tapahtumaan muidenkin erikoisalojen kohdalla. Epicin ensimmäisen vaiheen eli pilotoinnin pitäisi alkaa tänä syksynä Peijaksen sairaalassa ja Vantaan kaupungilla ja sen jälkeen laajeta koko HUS-alueelle lukuunottamatta Espoon kaupunkia, joka ei lähtenyt yhteishankkeeseen mukaan. 

Vierailija
55/66 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän sen verran, että Apotti-hankkeen myötä HUSissa vaihdetaan potilastietojärjestelmä Epiciin, jossa on puheentunnistus. HUS Service tiedotti asiasta henkilökunnalleen keväällä ja tuo puheentunnistus siis tarkoittaa, että tarve tekstinkäsittelylle tulee muutamassa vuodessa vähenemään merkittävästi. HUS Kuvantaminenhan on jo useita vuosia tuottanut lausunnot lähes kokonaan puheentunnistuksen avulla ja nyt sama tulee tapahtumaan muidenkin erikoisalojen kohdalla. Epicin ensimmäisen vaiheen eli pilotoinnin pitäisi alkaa tänä syksynä Peijaksen sairaalassa ja Vantaan kaupungilla ja sen jälkeen laajeta koko HUS-alueelle lukuunottamatta Espoon kaupunkia, joka ei lähtenyt yhteishankkeeseen mukaan. 

Onhan tuo ihan järkevää, mietityttää vain että miten koneet saavat selvää lääkäreiden tosi epäselvästä puheesta. Lisäksi itse kuulin kerran lääkärin sanelusta miten lääkäri vitsaili potilaan alkoholinkäytöstä jollekin toiselle lääkärille. Kone olisi kirjoittanut tuon lääkärin vitsailun potilaan kertomustekstiin mutta minä ihmisenä jätin sen kirjoittamatta.

Vierailija
56/66 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ja missä voi kouluttautua tekstinkäsittelyyn?

Vierailija
57/66 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko enää latinan kielen/terveydenhuollon sanelunpurkukursseja, paitsi että työpaikan kautta olen päässyt käymään koulutuspäivillä. Koulutus on oltava vähintään opistotason tai ammattikorkeakoulutasoinen koulutus.

Tietääkö kukaan miten puheentunnistus on edennyt esim HUSisssa, vähentääkö työntekijöiden määrää??

Vierailija
58/66 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näihin töihin voisi päästä?

Vierailija
59/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan HUSille ei enää pahemmin pääse, sillä sen tekstinkäsittely ajetaan alas lähes kokonaan. Pari artikkelia aiheesta:

https://jyty-lehti.fi/ajankohtaista/puheentunnistuksen-ohjelma-syrjaytt…

https://motiivilehti.fi/lehti/artikkeli/husin-tekstinkasittelijoita-uhk…

Vierailija
60/66 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan mikä tilanne on nyt, jääkö monta tekstinkäsittelijää HUSiin? Miten muualla Suomessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi