Kiinnostaisiko tekstinkäsittelijän työ?
http://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9264030?locations=Helsinki,Vantaa,Espo…
Siinä olisi nimittäin 5 paikkaa vapaana, ei vaadi koulutuksia. Itse tein vuoden tuota työtä.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt tekstinkäsittelijän työtä 10 v. Työ itsessään on ihan jees. Mua vaan vituttaa muut työntekijät kun ovat niin lusmuja :( Samalla palkalla purkavat päivässä 20-40 sanelua kun itse puran 100-130! (Kyllä, päivässä.)
Riippuu tietysti saneluiden pituudesta, montako niitä saa purettua. Esim jos tekee vaikka 40 sanelua, voi minuutteja olla kertynyt noin 120. Päivystyksessä on harvoin lähetteitä tai lausuntoja, mutta toimistoaikaisilla niitä tulee enemmän.
Ei sinne pääse noin vain, ensin pitää olla testisanelut kirjoitettuna ilman ainuttakaan virhettä. Pitää osata lääkärikieli ja äidinkieli eli suomi olla hallittuna. Pitää osata elää sanelun mukana ja vähän edes ymmärtää mistä on kyse ja mitä voi sanelussa jättää pois, jos lääkkäri sanellut ihan jotain muuta. Jossain paikassa vaatimus kahden vuoden lääkiksessä opiskelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö puheentunnistusohjelmia ole vielä keksitty tietokoneille.?
On mutta se ei toimi tuolla alalla, kun lääkärit sanelevat sämpylä suussa
:) Niin totta. Olen tehnyt yhden kesän ajan purkanut noita lääkärien nauhalle tekemiä saneluja. Usein tuli vastaan nuo syömisen ja juomisen äänet, eli lääkärit kiireessä ruokatunnilla sanelivat tekstejä.
Vierailija kirjoitti:
Itse voisin hakea, mutta asun Pohjois-Suomessa. Lisäksi en osaa kymmensormijärjestelmää, mutta kirjoitan tosi nopeasti ilman sitäkin. Vitsit kun tuo olisi mulle hyvä työ. Taidan katsella onko täällä päin maata vastaavaa, kiitos vinkistä ap!
Helsingissä ei ole pakko sijaita kuin max. perehdytysaika. Tuossa on varmaan jäänyt väliviiva pois, sillä se ei voi olla 12 kk, vaan 1-2 kk?
Vierailija kirjoitti:
Jäättekö seuraamaan jatkokertomusta, jos puratte jonkin mielenkiintoisen sanelun?
Saneluihin ei saa palata jälkikäteen kurkkimaan. Kun lukitsee työn avautuu ikkuna johon teksti kirjoitetaan, siinäkään ei näe edellisiä tekstejä. Joskus voi joutua etsimään vanhoista teksteistä esim lääkkeiden nimiä tms. jos sanelija on epäselvä.
Vierailija kirjoitti:
Jäättekö seuraamaan jatkokertomusta, jos puratte jonkin mielenkiintoisen sanelun?
Ei ola luvallista mennä aukomaan saneluja jos ko.potilaan sanelua ei tule uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne pääse noin vain, ensin pitää olla testisanelut kirjoitettuna ilman ainuttakaan virhettä. Pitää osata lääkärikieli ja äidinkieli eli suomi olla hallittuna. Pitää osata elää sanelun mukana ja vähän edes ymmärtää mistä on kyse ja mitä voi sanelussa jättää pois, jos lääkkäri sanellut ihan jotain muuta. Jossain paikassa vaatimus kahden vuoden lääkiksessä opiskelua.
Ai, että tämä on koulutuksesta tippuneille lääkäreille, jotta ne ei ala valelääkäreiksi? ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt tekstinkäsittelijän työtä 10 v. Työ itsessään on ihan jees. Mua vaan vituttaa muut työntekijät kun ovat niin lusmuja :( Samalla palkalla purkavat päivässä 20-40 sanelua kun itse puran 100-130! (Kyllä, päivässä.)
Sairaalassa?
Onko pakko tehdä kahdella kielellä, eli osattava kumpaakin siis suomea ja ruotsia niin hyvin?
Sairaalalla olen juu. En ole koskaan ruotsia tarvinnut. Englannin kielisiä lausuntoja joudun joskus kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti saneluiden pituudesta, montako niitä saa purettua. Esim jos tekee vaikka 40 sanelua, voi minuutteja olla kertynyt noin 120. Päivystyksessä on harvoin lähetteitä tai lausuntoja, mutta toimistoaikaisilla niitä tulee enemmän.
Ihan viitsimisestä se on kiinni ainakin meidän talossa. Näenhän mä nyt miten pitävät tunnin ruokkiksen ja kaksi 20 min kahvitaukoa (oikeasti meillä oikeus vaan yhteen 10 min kahvitaukoon). Lisäksi juoruilevat muiden työntekijöiden kanssa, räpläävät puhelintaan, puhuvat omia henk.koht puhelujaan, surffaavat netissä... Ja ihan saman mittaisia saneluita meillä on kaikilla.
Olen ollut sanelutestissä, jossa epäonnistuin. En ymmärtänyt tai kuullut sanoja kunnolla ja kesken sanelun netti teki lakon (olin googlaamassa epäselvää lääketieteellistä termiä) ja tätä ei otettu testin tuloksessa huomioon. Aikaa kului siis täysin hukkaan.
Olen ollut nopea kirjoittaja ja hallitsen kymmensormijärjestelmän. Akateeminen koulutus jne. Ei silti auta testissä, jossa kaikki on hyvin pienestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä tehdä ylimääräistä työtä jos palkka ei nouse?
Itse tein aina vain sen minimin 80 saneluminuuttia päivässä
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, että tämä on koulutuksesta tippuneille lääkäreille, jotta ne ei ala valelääkäreiksi? ;-)
Tämä varmaan siksi, että joku taso tulevalla kirjoittajalla on, tämä ainakin yliopistosairaalassa vaatimus ja saneluja tekevät kesätöikseen tulevat lääkäriopiskelijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ola luvallista mennä aukomaan saneluja jos ko.potilaan sanelua ei tule uudelleen.
En sitä tarkoittanutkaan, mutta odotatteko jos mielenkiintoiselta potilaalta olisi tulossa lisää materiaalia saneluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan viitsimisestä se on kiinni ainakin meidän talossa. Näenhän mä nyt miten pitävät tunnin ruokkiksen ja kaksi 20 min kahvitaukoa (oikeasti meillä oikeus vaan yhteen 10 min kahvitaukoon). Lisäksi juoruilevat muiden työntekijöiden kanssa, räpläävät puhelintaan, puhuvat omia henk.koht puhelujaan, surffaavat netissä... Ja ihan saman mittaisia saneluita meillä on kaikilla.
No joo tietysti taukoilijat ärsyttää. Meinasin noilla saneluilla sitä, että välillä voi jokainen sanelu olla 4-6 min pituisia ja välillä listalla on paljon 1 min saneluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sitä tarkoittanutkaan, mutta odotatteko jos mielenkiintoiselta potilaalta olisi tulossa lisää materiaalia saneluun?
Tottakai välillä joidenkin kohtalo jää mietityttämään, unohtuu kyllä nopeasti kun uusia tulee jatkuvalla syötöllä. Mutta kyllähän "traagisimmat" jää mieleen pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos 80, jopa 100 sanelua purkaa päivässä, eli jopa 500 viikossa, niin aika hyvä muisti pitää olla, että noista "pääsee juoruamaan"?
Voisin olla kiinnostunut, mutta "sopiva tutkinto tai sopiva kokemus" kuulostaa siltä, että kuka tahansa ei voisi työpaikkaa saada. En ole myöskään edes kuullut aiemmin noista järjestelmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan hyvin voi pitää ylipitkiä taukoja ja surffailla netissä jos muuten vain pääsee siihen saneluminuuttitavoitteeseen.
Itsekin tein kerran niin että lähdin ehkä yli tunnin ajaksi pois työpaikalta lähikauppaan kun olin niin paljon edellä minuuteissa.
Poishäviävä ammatti, HUS vielä jäljessä digijutuissa