Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä ilmoitti etten saa enää ensi vuonna hakea yliopistoon

Vierailija
02.06.2017 |

Tulokset eivät vielä tulleet, mutta lähdin sosiaalitieteiden pääsykokeesta tunnin jälkeen itkien kun eivät sattuneet kysymykset osumaan kohdalle. Miten saan selitettyä poikkikselle, että koulutus on kannattava investointi? Hän on itse ainoastaan off set -painaja.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo 25-vuotias, mutta sinulla tuntuu olevan kaksi isoa ongelmaa elämässäsi. Et ole löytänyt edes kunnon miesystävää, kun vain jonkun pojan kanssa kieput. Ja vielä tärkeämpi puute: et osaa lukea oikealla tavalla pääsykokeisiin. Ei niissä tärpeillä pärjää, vaan materiaaliin on paneuduttava niin, että todella ymmärtää lukemansa ja osaa soveltaa omaksumaansa tietoa. Korjaa nämä kasi virhettä, niin saattaa opiskelupaikkakin aueta. Eli ohjaa poika kilometritehtaalle etsimään sopivan nöyrää tyttöä ja opettele itse uusi lukutekniikka.

Vierailija
42/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorta ihmistä, joka ei ole ollut töissä tai opinnoissa neljään vuoteen kutsutaan syrjäytyneeksi.

Olet väärässä

Hyvin perusteltu. Jos CV:ssä on noin paljon tyhjää, työnantajalle ei todellakaan tule mieleen "tuo on jahdannut unelmiaan", vaan "jaahas, vaikeita mielenterveys- ja/tai päihdeongelmia tällä tapauksella". Vaikeille aloille haetaan montakin kertaa, mutta sisään pääsevät ovat tehneet jotain hyödyllistä välivuosina. Sosiaalitiede ei ole edes vaikea ala.

Sosiaalialoille voi hyväksilukea nelivuotisen syrjyätymisharjoittelun kokemuksellisina opintoina. Helpoimmat 45 noppaa ikinä, suosittelen! Ei edes tule laskua perässä, kuten Avoimesta. Tai no tulee, mutta ei opiskelijalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit trolli tai et, mutta mikset käy avoimen puolelta tarvittavaa kurssimäärää ja hae sitten erillishaussa

Varmaan siksi että ap ei ilmeisesti ole töissä ja avoimen yliopiston kurssit on helvetin kalliita.

Voiko olla näin kädetön?

Vierailija
44/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi poikani on opiskellut ammattikoulussa (Helsingin Käpylässä) offset painajaksi. Tuntuu olevan vähän paikkoja tarjolla. Koko offset-puoli kuulostaa aivan auringonlaskun alalta, mutta eipä minun mielipidettäni silloin jo n. 7 v sitten kyselty.

Onkohan työpaikkoja ollenkaan avoinna? Miten usein joutuu käsittelemään painojen myrkkyjä (värit)?

Vierailija
45/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävä oikeassa. Mene töihin tai amikseen.

Vierailija
46/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ja pitääkin hakea mihin haluat. Omasta elämästäsi on nyt kyse.

Ja jätät sen turn off painajan!!

Vierailija
47/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai haet uudestaan jos niin haluat.

Poikaystävä saa sanoa mitä ihan mitä vain, ei sinun haut hänelle kuulu.

Ymmärrän kyllä että poikaystäväni on harmisssaan, sillä hän tavallaan elättäää minua, mutta olen yrittänyt selittää että koulutus nostaa tulija tulevaisuudessa.

AP

Mitä varten et voi mennä töihin kunnes saat opiskelupaikan? Itsekin olin töissä lähikaupan kassalla silloin kun hain lääkikseen. Kun motivaatio on kunnossa, niin kyllä iltaisinkin ehtii hyvin lukea pääsykokeisiin. Tosin kuulostaa vähän oudolta tuo, että ensimmäisenä vuotena mennään vaan katselemaan koepaperia. Kyllä kannattaa hakea aina tosissaan jos sisään haluaa. Jos ei halua, niin sitten täytyy kehittää toinen suunnitelma.

Herttileijaa! En tiedä paljon tiedät yliopistosta mutta noihin kokeisiin tulee valmistautua huolella, ei oikein työn teko luonnistu samalla..

Vaikka tämä provo onkin niin totean silti, että itse luin nimenomaan sosiaalitieteiden pääsykokeisiin, kun minulla oli pieni lapsi ja kävin töissä.

Vierailija
48/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta kertaa olet hakenut ja kuinka vanha olet? Vaikka haet tietysti niin monesti kuin haluat.

Olen 25-vuotias. Olen nyt hakenut neljä kertaa, mutta eka kerta oli vain kokeen katselua ja toka kerta meni sairastaessa. Nyt on ollut vain tosi huono tsägä kysymyksissä ja aineistoissa. Tiedän, että sopisin hyvin alalle.

AP

Sinä teet niin kuin sinä teet.

Ymmärrän kyllä poikaystävääsikin.

Jotta koulutus kannattaa, sinne pitää päästä ja sieltä pitää valmistua (ennen eläkeikää).

Haithan myös esim Sosionomi-koulutukseen amkkiin?

Jossain vaiheessa ehkä kannattaa harrastaa vähän itsereflektiota - siis "ei osuneet kysymykset kohdalleen"??? Luitko siis jotain hiton tärppejä? Kun haet neljättä kertaa niin etkö jo tiennyt minkätyyåpisi kysymyksiä siellä on?

Mitä olet tehnyt välivuosien aikana (kun kerroit että poikaystävä 'joutuu elättämään' ???

Vierailija
49/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätäsesika

Vierailija
50/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä jokainen ilmoitella mitä tahtoo, mutta sun kyllä kannattas ilmoittaa takas että "ikävä sun puolestas, mutta SINÄ et tollasi asioita mun puolesta päätä".

Vierailija
51/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla aika lyhyt työura edessä poikkiksella, jos painoalalla työskentelee. Molemmat kouluun hopi hopi!

Vierailija
52/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös sitä mieltä, että poikaystävä on oikeassa ja ap täysi lusmu. Unelmia saa tavoitella, mutta silloin tehdään kaikki, jotta tämä onnistuu. Esim opiskellaan jotain läheltä liippaavaa, tehdään alaan liittyvää työtä, josta siitäkin on hyötyä.

Vierailija
53/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota aikuinen nainen vastuu omasta elämästäsi. Etsi edes osa-aikainen työpaikka ja tienaa oma elantosi. Opiskelu kyllä kannattaa, mutta niin kannattaa myös työn teko.

Mikäli olet jo monta vuotta peräkkäin vain lukenut pääsykokeisiin ja käynyt pääsykokeissa, mutta et ole vieläkään päässyt opiskelemaan, jotain on pielessä. Joko et ollenkaan sovellu alalle, sinulla on väärä opiskelutekniikka tai oikeasti vain haihattelet ja tuhlaat aikaasi etkä edes yritä tosissasi.

Vierailija
54/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta kertaa olet hakenut ja kuinka vanha olet? Vaikka haet tietysti niin monesti kuin haluat.

Olen 25-vuotias. Olen nyt hakenut neljä kertaa, mutta eka kerta oli vain kokeen katselua ja toka kerta meni sairastaessa. Nyt on ollut vain tosi huono tsägä kysymyksissä ja aineistoissa. Tiedän, että sopisin hyvin alalle.

Seli seli. Jos ei ole kykyjä päästä läpi jonkin alan pääsykokeista on jossain vaiheessa syytä ymmärtää realiteetit. Jos näet hakijalla on riittävästi akateemisia kykyjä, pääsykokeista pääsee läpi ekalla kerralla, jos taidealoista ei ole kysymys. Toisen tai kolmannen kerran voi yrittää, jos ekalla kerralla on aika lähellä läpimenoa.

Jos takana on neljä yritystä eikä kertaakaan ole oltu hyvin lähellä sisäänpääsyä ja viimeisellä kerralla aikaisempaa kauempana, on aika siirtyä elämässä eteenpäin.

Vierailija
55/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on hyvä investointi, jos opiskeltava ala on työllistävä. Samoin jos alalla on todennäköistä pääsy helvetin hyviin hommiin, esim KTM/DI/OTM/lääkäri. "Omaksi iloksi" opiskeltavat alat ei sen sijaan ole mikään investointi, vaan ainoastaan hupia ja iloa tuottava asia. 

Vierailija
56/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä että poikaystäväni on harmisssaan, sillä hän tavallaan elättäää minua, mutta olen yrittänyt selittää että koulutus nostaa tulija tulevaisuudessa.

AP

Mitä varten et voi mennä töihin kunnes saat opiskelupaikan? Itsekin olin töissä lähikaupan kassalla silloin kun hain lääkikseen. Kun motivaatio on kunnossa, niin kyllä iltaisinkin ehtii hyvin lukea pääsykokeisiin. Tosin kuulostaa vähän oudolta tuo, että ensimmäisenä vuotena mennään vaan katselemaan koepaperia. Kyllä kannattaa hakea aina tosissaan jos sisään haluaa. Jos ei halua, niin sitten täytyy kehittää toinen suunnitelma.

Herttileijaa! En tiedä paljon tiedät yliopistosta mutta noihin kokeisiin tulee valmistautua huolella, ei oikein työn teko luonnistu samalla..

Hei, olen eri kuin jolle vastasit, mutta pakko sanoa, että toi ei pidä paikkaansa. Yliopistossa opiskellaankin nykyään yleensä sivutoiomisesti niin, että käydään töissä opintojen ohella. Minäkin valmistuin maisteriksi kokopäivätyön ohella ja tein yhteen aikaan vielä sen lisäksi sivutoimista työtä sen lisäksi. Eli jos pitää vuosi tankata pääsykokeisiin päätoimisesti, niin ei ole kaikki kohdallaan.

Vierailija
57/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sosiaalitieteiden perus- ja aineopintojen suorittamista avoimessa yliopistossa tai verkossa. Voit aloittaa myös menetelmä- ja kieliopinnot avoimessa yliopistossa. Sen jälkeen haet suoraan maisteriopintoihin ja nuo suoritetut opinnot luetaan hyväksi.

Vierailija
58/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jos et pysty lukemaan pääsykokeisiin ja tekemään samalla töitä, opiskelutekniikkasi on huono etkä todennäköisesti pärjäisi varsinaisissa opinnoissakaan.

Vierailija
59/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu on hyvä investointi, jos opiskeltava ala on työllistävä. Samoin jos alalla on todennäköistä pääsy helvetin hyviin hommiin, esim KTM/DI/OTM/lääkäri. "Omaksi iloksi" opiskeltavat alat ei sen sijaan ole mikään investointi, vaan ainoastaan hupia ja iloa tuottava asia. 

ktm ei takaa nykypäivänä yhtää mitää, eikä di. Siis työllistymistä. Suhteet ratkaisee

ite tein inssin amkissa ja sit maisterihaulla ktmää lukemaan

Must ap on lusmu, kun hakee noin vaikeelle alalle. Menisi nyt eka amkiin sosionomia lukemaan. Amk on juuri niille ketkä ei heti yohon pääse, jos rahkeita oo. Ihan ok laitos, vaihtelevuutta on

Ihmetyttää miksi ukon pitää elättää. Ite asun ainaki miehestäni erossa ja se on töissä. Omat rahat eikä tuu avioriitoja tms.

Ei ap haluu tehä mitää tavallista vaan haluaa hienohelmailla. No offence.

Toki poikkiskin on töks mut totuuden itu on silti ap:n ukolla

Vierailija
60/94 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Onko tämä neljäs kerta jotenkin muotia tänä keväänä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän