Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinkkututtava osti sitten 7kg pyykkikoneen. Mitä yksinasuva tekee 7kg koneella?

Vierailija
02.06.2017 |

Se on kiva varmaan vajaallisia koneellisia pestä Lähes aina.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sinkkunainen, jolla on 7 kilon pesukone. Kerronpa syitä miksi hankin sen:

1) Se ei ollut hinnaltaan lainkaan kalliimpi kuin saman merkin pienemmätkään koneet, sillä se sattui olemaan tarjouksessa kun olin pesukoneostoksilla.

2) Halusin mahdollisuuden pestä niitä täkkejä, päiväpeittoja ja jopa pieniä mattoja kotona. Kun taloudessa on kissa, joka aina oksentaessaan haluaa ehdottomasti oksentaa eteisen matolle, on isosta koneesta ollut todellista hyötyä useita kertoja vuodessa.

3) Kone tunnistaa pyykin määrän, joten vajaitakin koneellisia voi pestä huoletta. Olen tosin huomannut, että aika usein saan rummun täyteenkin, kun käytän vaatteitani vähän sen mukaan suunnitellen, millaista pyykkiä kerään pesuun. Lakanapyykit voin pestä vain joka toisen vaihdon yhteydessä, niin rumpu täyttyy jo siinä. Sohvan divaaniosan päällä olevaa kissan alustaa pesen milloin missäkin koneellisessa, se on yleensä se juttu, jonka heitän pyykkikoneeseen mukaan saadakseni rummun täyteen.

En huolisi enää pienempää konetta, koska tämä on niin hyvä ja kätevä. 😊

Vierailija
42/68 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7 kg koneessa pesee jo kohtuullisen kokoisia mattoja, peittoja, verhoja, toppatakkeja...

Näitähän löytyy tolkuttomasti sinkun taloudessa pestäväksi koko ajan.

Jaa no kyllä mulla noita kaikkia löytyy pestäväksi asti jopa aika usein.

Mattoja pesen kynnysmatot ja eteisen pikkumatot pari kertaa vuodessa. Makuuhuoneen maton pesen kerran vuodessa ja keittiön lieden ja tiskialtaan edustalla olevan maton varmaan joka toinen kuukausi. Ainoastaan olkkarin iso matto pitää viedä pesulaan.

Täkit ja tyynyt pesen pari kertaa vuodessa, samoin verhot. Päiväpeitto on paksu ja iso ja pitää sekin pestä 2-4 krt vuodessa.

Toppatakit pitää pestä ainakin kahdesti käyttökauden aikana ja tietysti ennen kuin pussitan ne varastoon kesäksi.

Sanoisin että melkoisesti säästän paitsi aikaa ja rahaa siinä, että voin kaiken tämän pestä kotikoneessa sen sijaan, että pesettäisin kaiken pesulassa. En ymmärrä ollenkaan tuota logiikkaa, että sinkulla ei olisi mattoja, takkeja, täkkejä ja tyynyjä yms. Ihan samoin kuin muillakin ihmisillä.

T: sinkku ja 8 kg pesukone

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vaan ollut ihan kuivaava pesukone?! Se menisi jo röyhkeyden puolelle!

Vierailija
44/68 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on aika kevyt, tuo 7 kg pesukone. Seitsemän kilon konetta on helpompi siirtää toiseen paikkaan, jos tarve vaatii, kuin painavampaa masiinaa. Kuulostaa ihan käytännölliseltä ratkaisulta.

-sinkkumies joka ei juuri pyykkiä pese

Vierailija
45/68 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla on vain 6kg kone, niin en herätä hämmennystä tuttavapiirissä.

t. sinkku

Vierailija
46/68 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä, eihän pyykkiä ole pakko joka päivä pestä? Kai sinkku osaa laittaa koneen käyntiin silloin, kun on niin paljon pyykkiä, että kone täyttyy. Pesee vaatteet kerran viikossa esimerkiksi.

Vierailija
47/68 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja minulla on Mielen kodinkonesarjan lippulaiva pyykkäri ja kuivuri. Taitaa olla kapasiteetti 8 ellei 9 kiloa. En vaihtaisi. Tulee puhdasta ja kuivaa nopeasti ja hiljaisesti. Ohjelmia on useaan tarpeeseen, myös tehokas 20 min pikapesu. Miksi pitäisi tyytyä pieniin koneisiin, jos on tilaa ja rahaa parempaan?

Vierailija
48/68 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen mahdollisimman harvoin ja täysiä koneita. Ei mikään outo ihmeteltävä asia sinkun kohdalla. Täysiä koneellista suositellaan veden ja sähkön kulutuksen takia.

Vierailija
49/68 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kiva varmaan vajaallisia koneellisia pestä Lähes aina.

No voi kauhistus! Minulla (olen sinkku) on kahvinkeitin jolla voi keittää 12 kupillista kahvia ja normaalikokoinen jääkaappi. Autooni mahtuu lisäkseni 3 henkilöä. Pahoititko mielesi?

Vierailija
50/68 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin sinkkunakin ensisijaisesti sellaisia asioita, ettei niitä tarvitse olla heti vaihtamassa kun perhetilanne muuttuu. Esim. sänky oli parisänky ja kämppä kaksio. En käsitä miksi sinkun pitäisi ostaa pelkästään yhden hengen talouteen mitoitettuja tavaroita, jotka lähtee sitten vaihtoon kun pariudutaan.

Meillä on lapsillakin leveät sängyt, etten ymmärrä miksi se olisi vain pariskuntien juttu. Tai kaksio?

Tää sun vertaus ontuu.

Taisi mennä vähän ohi. 80-90 cm sängyt on kuitenkin mitoitettu yhdelle henkilölle samoin kuin useimmat yksiöt. Toki sinkku voi nukkua parisängyssä, asua kaksiossa ja pestä isolla koneella pyykkiä, mutta useimmat pariskunnat eivät kovin mukavasti voi nukkua yhden hengen sängyssä, asua pikkuyksiössä tai pestä pyykkiä minikoneella. Se oli tässä pointti. Hankkia suoraan asioita, jotka eivät ole vielä kahden hengen taloudessakaan epämiellyttävän pieniä ja alimitoitettuja. Ei toki ole pakko ymmärtää jos ei halua.

Vierailija
51/68 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vajaallinen? 

Vierailija
52/68 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kellekkään kuuluu mitä muut ostaa. Onneksi en päästä ketään kylään ,eivät tiedä mitä mulla kotona. Yksi lapsi ja meillä on vaikka mitä. Hah hah. Ei kuulu teille.

Vierailija
53/68 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesee pyykkiä, säästää energiaa ja vähentää rakennukseen kohdistuvaa kosteusrasitusta kun ei tarvitse jatkuvasti pestä.

Vierailija
54/68 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesee pyykkiä, säästää energiaa ja vähentää rakennukseen kohdistuvaa kosteusrasitusta kun ei tarvitse jatkuvasti pestä.

Niin ja antaa hiukan lisää vapautta oman aikataulun suunnittelulle.

Vierailija
55/68 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun keskittyä enemmän omiin asioihin, kuin kaverin pesukoneen kokoon 🤔

Vierailija
56/68 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 8kg kone sinkkutaloudessa.

Koira löytyy, joten sohvan päällä aina vilttivuori suojaamassa. Ovat yllättävän painavia vettyneinä.

Takit ei mene myöskään pestessä pilalle isolla koneella. Päiväpeitto siellä myöskin usein pyörii varsinkin kurakautena.

Nautin myös kun voin lakanapyykin lisäksi hettää sinne kaiken muun 60 kestävän kerralla eikä tarvitse nylpyttää monia koneellisia.

Vierailija
57/68 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin avaus on esimerkki Suomalaisesta kateudesta. Se kalvaa kateellista kuin lipeä. Mitään hyötyä siitä ei ole kenellekään.

Vierailija
58/68 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla lakanoitakin pälli. Patjanpäälliset joutuu pesemään pesulassa, kun ei mahdu koneeseen.

20 kg kone olisi hyvä.

Zinc

Vierailija
59/68 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7kg taitaa olla nykyään yleisin kone koko ja sitten 10kg. 5kg on mennyttä maailmaa ja 3kg koneesta joutuu maksamaan enemmän kuin 7-10kg koneista.

Vierailija
60/68 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva provo :)

Se 7kg on maksimimäärä pyykkiä.