Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsen yläkouluun siirtyminen itkettää?

Vierailija
02.06.2017 |

Äiti täällä pillittää. Miksi? Koulu sujuu oikein mallikkaasti ja lapsi on ihan innoissaan siirtymässä uuteen kouluun. Mua vaan itkettää! Onko tää nyt jotain ikäkriisiä mun osalta kun lapsi kasvaa isommaksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lapsuuden loppu. Nyt ruvetaan keskittymään 9. päättötodistukseen ja sitä kautta jatko-opintoihin.

Vierailija
2/10 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Minulla esikoinen kasilla ja kuopus vitosella. Ainoa stressi on se että saan vielä tuon nuoremman johonkin kunnon kouluun eli ensi vuonna on sitten pääsykoesuma. Samaan aikaan kun esikoinen pyrkii lukioihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys :) <3

Mun lapsi pääsi yläkoulusta ja olen pelkästään helpottunut, josko vihdoin olisi tullut järkeä päähän...

Vierailija
4/10 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua itseä itketti yläkouluun siirtyminen aikanaan, koska tiesin, että minua tullaan kiusaamaan siellä. Niin myös kävi.

Sitä en osaa sanoa, miksi äitiä itkettäisi, ehkä tämä on pikkuserkku tyhjän pesän syndroomalle?

Vierailija
5/10 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen siirtyminen toiseen kouluun on muutos ja luopumista.

Hän ei enää jatka tutussa ja ehkä turvalliseksikin koetussa koulussa.

Samalla on myös haikeaa ja iloakin lapsen kasvusta. Lapsi aikuistuu.

Tsemppiä ja vielä se iloksi muuttuu sinullakin :)

Vierailija
6/10 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo antaa vastauksia, mutta vertaistukea on :-) Täällä toinen pillittäjä, joka oli onnellinen siitä, ettei koulussa ole tänä vuonna varsinaista kevätjuhlaa (johon voi osallistua myös vanhemmat). En olisi halunnut mennä sinne itkemään mutta olisin ehdottomasti halunnut olla paikalla viimeisessä alakoulun kevätjuhlassa.

Ristiriitaiset tunteet. Lapsi on jo niin iso, mutta silti vielä äidin pikkuinen. Välillä niin teini ja välillä tulee kainaloon kyhnyttämään.

Vierailija
7/10 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä saa itkeä - isänä myös.

Lapsesi lapsuus on tosiaan loppumassa ja ensisyksynä (viimeistään) teillä on jo teini kotona. Kyllähän se iso muutos on. :-)

Pitäkää vaikka juhlat alakoulusta valmistumisen kunniaksi. Juhlia ei koskaan ole liikaa (lue vaikka Muumi peikoista!). Ihan sellaiset perheet omat juhlat, ei ulkopuolisia eikä lahjoja. Kunnon herkkusyömingit kotona tai kivasssa ravintolassa. :-)

Vierailija
8/10 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei itketä yhtään mutta jännittää kylläkin.

Poika jo niin iso että tuntuu että aika lähteäkin kakaroiden joukosta.

Tykkään kun tulee useita opettajia ja on vaihtelua.

Täällä meillä päin opettajat ei vaihdu niin saman open kanssa koko alakoulu, ei kovin järkevää.

Vaihtelu virkistää.

Ainakin noi teinit menee mielellään yläkouluun, kun ei ole pikkuisia lapsia siellä.

Vierailija
9/10 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, kun mun poika on syntynyt vuoden alussa niin kyllä hän teini on jo nyt eikä mikään lapsi.

Vierailija
10/10 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itkettänyt muakin. kouluun meno, yläkouluun meno, ripillepääsy, lukioon meno, ylppärijuhlat, armeija, opiskelemaan lähtö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi