Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin kaupassa, kun alle kaksi vuotiaalla oli laitettu selkään reppu ja hihna oli repusta kiinni, äiti talutti kuin koiraa lastansa vähän matkaa. Onneksi isä laittoi pienen takaisin rattaisiin.

Vierailija
01.06.2017 |

Ihan kahjolta näytti tilanne. Alkoi naurattaa vähäsen ja äiti jotain vaan virnisteli siinä :D en oo kyllä aiemmin törmännyt vastaavaan. Iha älytöntä, onko tuollainen yleistä?

Kommentit (361)

Vierailija
201/361 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin 70-luvun lopulla ja äitini käytti minulla valjaita, juuri siksi koska olin vilkas ja ehtivä lapsi. Siskoni sytyi vuonna -90 ja taas yksi nopea taapero, eli valjaat oli käytössä. Kyllä ihmiset huuteli törkeyksiä pitkin katuja. Muistan itse ärähtäneeni yhdelle papalle että "Olisko sitten parempi että lapsi juoksee autojen alle?"

Senkun paheksutte, toivon paheksujille nopeakinttuista lasta niin saattepa ihan itse kokea mitä se on.

Vierailija
202/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei osaa vastata siihen, että miksi valjaita ei sitten näy enempää katukuvassa? Kun ne on sitten niin käteviä? Aina vaan täällä että äitini käytti valjaita minulla ja sisaruksella 60-luvulla Helsingissä ja mummini käytti mummolassa veljelläni kuukauden valjaita viimekesänä ym

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on jostain ihmeen syystä ainut nisäkäs, jonka pentu ei seuraa emoaan.

Kai ne ihmisen pennut yleensä leikkivät siinä emon lähiympäristössä, ihan niinkuin eläimetkin. Valitettavasti urbaanissa ympäristössä jo parin metrin päähän singahtaminen voi tarkoittaa auton alle jäämistä. Tai sitä, että lapsi on repinyt puoli karkkihyllyä lattialle kun äiti valitsee vessapaperia.

Vierailija
204/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei osaa vastata siihen, että miksi valjaita ei sitten näy enempää katukuvassa? Kun ne on sitten niin käteviä? Aina vaan täällä että äitini käytti valjaita minulla ja sisaruksella 60-luvulla Helsingissä ja mummini käytti mummolassa veljelläni kuukauden valjaita viimekesänä ym

Ehkä ne on jonkun mielestä kätevät ja joidenkin muiden mielestä ei..?

Vierailija
205/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyin 70-luvun lopulla ja äitini käytti minulla valjaita, juuri siksi koska olin vilkas ja ehtivä lapsi. Siskoni sytyi vuonna -90 ja taas yksi nopea taapero, eli valjaat oli käytössä. Kyllä ihmiset huuteli törkeyksiä pitkin katuja. Muistan itse ärähtäneeni yhdelle papalle että "Olisko sitten parempi että lapsi juoksee autojen alle?"

Senkun paheksutte, toivon paheksujille nopeakinttuista lasta niin saattepa ihan itse kokea mitä se on.

No, voi kun olit vikkeläkinttuinen lapsi, eiköhän moni muukin ole ollut. Taitaa suuri osa lapsista olla pienenä aika nopea kinttuisia ja ehtivät moneen paikkaan, jos ei seuraile. Harvemmin pieni vain istuu ja ihmettele möllötä vaan. Ja monella on vielä monta pientä juoksevaa lasta, joita täytyy vahtia. Vanhempien vastuu se on kumminki huolehtia ettei lapsi juokse minne tahansa, siis ilman valjaita. Ja vanhemman vastuu on huolehtia myös valjaissa olevasta lapsesta. Että pysyy pystyssä eikä jää mihkää kiinni ym. Kaikkiin huuteluihin ei välttämättä kannata mitään huutaa takaisin. Käyttää valjaita ja sillä sipuli, jos niin kokee tarpeelliseksi meidän lasten kohdalla. Ja tuollainen toivon kaikille paheksujille vikkelä kinttuisia lapsia on ihan lapsellista. Täällä enemmän valjaiden käyttäjät savuaa ja tulistuu ei valjaiden käyttäjille, esim noh hypätköön lapsi sitten tielle ilman valjaita,mitäs sitten suu pannaan.

Vierailija
206/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on jostain ihmeen syystä ainut nisäkäs, jonka pentu ei seuraa emoaan.

Kyllähän ne seuraakin, mutta kun ympäristömme eivät ole ihan luonnollisia, esim ruuhkainen supermarket tai autoja ja kävelijöitä ja pyöriä vilisevä kaupunkikeskusta. ”Pennun” täytyisi seurata luonnottoman lähellä jotta ei joudu vaaraan ja tähän vaistot ei ohjaa. Pikemminkin siihen miten vaikka simpanssinpoikanen seuraa emoaan: välillä menee tutkimaan jotain muutaman metrin päässä, pitäen huolta että näkökontakti emoon säilyy.

Vierailija
207/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin hommata omalle kakaralle flexin, kun on siinä iässä, että voi vipeltää auton alle tms. Nöyryyttävää? Ehkä, mutta selviääpä hengissä. Ei mun koirakaan saa kulkea vapaana, vaikka on älyllisesti tenavan tasolla.

Vierailija
208/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko parempi jos vilkas taapero karkaa kadulla auton alle? Ehkä kävellen tulivat kauppaan ja lapsella oli edelleen hihna kiinni.

Vierailija
209/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapauttaako valjaat sitten vanhempien kädet, varsinkin jos lapsia on usempia ja vaunua sun muuta kannettava ja työnnettävä?

Vierailija
210/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla käytettiin tolkun nahkaisia kakaravaljaita sekä leikkikehää, repikää siitä.

Vierailija
211/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan mahdottoman nopea jalkainen ja ei nää eikä kuule ympärillään olevaa, niin valjaat on sitten parempi varmasti kun sellasen lapsen perässä juokseminen kokoajan..

Vierailija
212/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valjaita ei näy enempää sitten katukuvassa? Ihmettelen vaan, kun niitä niin täällä hehkutetaan kumminkin..?

Vierailija
213/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla käytettiin tolkun nahkaisia kakaravaljaita sekä leikkikehää, repikää siitä.

Molempia on muuten nykyäänkin myynnissä.

Vierailija
214/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valjaiden käyttäjät ei osaa vastata noihin miksi katukuvassa ei näy enempää kaduilla ym asiallisiin kysymyksiin?

Vierailija
215/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*siis ei näy katukuvassa valjaita

Vierailija
216/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta vastaan monia tykityksiä tullut aiheesta.. Kuinkakohan moni yksi ja sama tyyppi on kirjoittanut noita käytin nahkavaljaita 60-luvulla ja ap on joku lapsi vihaaja ym?

Vierailija
217/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:ta vastaan monia tykityksiä tullut aiheesta.. Kuinkakohan moni yksi ja sama tyyppi on kirjoittanut noita käytin nahkavaljaita 60-luvulla ja ap on joku lapsi vihaaja ym?

*siis muka lapsivihaaja

Vierailija
218/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä huomaa varsinkin niiden valjaiden käyttäjien säksätyksen.. Kuten myös joidenkin ehdottoman ei käyttäjien säksätykset

Vierailija
219/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsen pitää osata kävellä valjaiden kanssa, jos niitä käyttää.

Vierailija
220/361 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aikapaljon joko ehdottoman kyllä tai ehdottoman ein käyttäjiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä