Millainen on Ähtärin eläinpuisto ja Mini-Suomi nykyisin?
Ennen sitä mainostettiin tv:ssä jatkuvasti. Nyt ei enää vuosiin? Ajateltiin kesälomalla käydä. Viimeksi kävin 80-luvulla.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuota voisi perustaa uudelleen sinne johonkin toiseen kohtaan vai kannattaisiko se enää? 🤔
"Kolumni: Samoihin aikoihin Tykkimäen kanssa avattu Ähtärin Mini-Suomi menestyi hetken aikaa Pitäisikö jonkun rohkean rakentaa jälleen elämyksellinen pieni Suomi?"
https://www.kouvolansanomat.fi/paakirjoitus-mielipide/3562938
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mini-Suomessa oli jännä poliisin osasto, jossa olevaan maijaan pääsi kiipeilemään sisälle asti :o
Niin pääsi ja sitten oli poliisimoottoripyöräkin siellä :)
Tuolla Mini-Suomessa meni muistaakseni myös riippusilta rotkon yli 🤔
Eikös siellä ollut joku kauppakin missä myytiin vaikka mitä. Itse muistan ostaneeni pienenä sellaisen violetinvärisen timantti avaimenperän. Oli eri värisiäkin muistaakseni.
Vierailija kirjoitti:
Mä kaipaan usein Mini-Suomeen! Se oli kiva paikka. Veisin mielelläni lapsetkin sinne.
Suomi24 keskustelussa joku kommentoinut näin 2019 vuonna:
"Nyt pitäisi Ähtärin päättäjien ottaa järki käteen ja herättää Mini-Suomi eloon, jollain 15-20 miljoonan investoinnilla se saataisiin uuteen kukoistukseen!"
Vierailija kirjoitti:
Mini-Suomea ei enää ole :( Se oli pienenä mun lempparipaikka! Ei sen sulkemisesta sentään 20 vuotta ole, koska minullakin ikää vasta 18 vuotta :D
T. Ähtäriläinen
Se on sääli ettei sitä enää ole :(
Mä rakennuttaisin sen uudelleen, jos oisin miljonääri :D
Vierailija kirjoitti:
Tuolla lisää kuvia:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla lisää kuvia:
Niin tuolla oli myös näyttelytila Fiskarsin saksista (Ne isot Fiskarsin sakset :D ) Siitäkin löytyy valokuva.
En muista kumpi niistä oli Pyry vai Lumi mutta retkotti selällään siellä ylätasanteella ja kakka tuli. Osui osittain siihen tasolle missä makoili ja hinas ittesä vaan siinä selälleen vähän kauemmaksi siitä pas kasta.
Mäki haluun elää tollei 🐼🐼🐼!
Mini-Suomessa 90-luvulla kirjoitti:
Eikös siellä ollut joku kauppakin missä myytiin vaikka mitä. Itse muistan ostaneeni pienenä sellaisen violetinvärisen timantti avaimenperän. Oli eri värisiäkin muistaakseni.
Eikös siellä ollut näköalatornikin? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kaipaan usein Mini-Suomeen! Se oli kiva paikka. Veisin mielelläni lapsetkin sinne.
Suomi24 keskustelussa joku kommentoinut näin 2019 vuonna:
"Nyt pitäisi Ähtärin päättäjien ottaa järki käteen ja herättää Mini-Suomi eloon, jollain 15-20 miljoonan investoinnilla se saataisiin uuteen kukoistukseen!"
Toi ois kova 😎👍
Kyllä Ähtäriin Mini-Suomen kokoinen aukko jäi.
Vierailija kirjoitti:
Haikeaa :`( kirjoitti:
Mini-Suomesta on vieläkin jäljellä rakennuksia. Katsokaapa tämä video:
Osa rakennuksista on ilmeisesti tarkoituksella säilytetty ja jätetty siihen.
Tuon voisikin rakentaa uudelleen Mini-Suomi nimellä ja samoilla jutuilla ja rakennuksilla. Voisi lisätä jotain uuttakin sinne.
Please come back :( kirjoitti:
Tuon voisikin rakentaa uudelleen Mini-Suomi nimellä ja samoilla jutuilla ja rakennuksilla. Voisi lisätä jotain uuttakin sinne.
Me käytiin siellä luokkaretkellä 80-luvulla. Oli kiva paikka. Oi, nyt tuli nostalginen olo!
Meillä on :) kirjoitti:
Onko muilla valokuvia tuolta?
Löytyy videotakin vuodelta 2004, kun paikan nimi oli Santerin seikkailumaa.
Vierailija kirjoitti:
Please come back :( kirjoitti:
Me käytiin siellä luokkaretkellä 80-luvulla. Oli kiva paikka. Oi, nyt tuli nostalginen olo! <3 Elämä oli niin ihanan turvallista silloin.
Niin oli. Kävin pienenä perheen kanssa siellä 90-luvulla moneen kertaan ja viimeisen kerran vuonna 2004, kun paikan nimi oli Santerin seikkailumaa.
Niin pääsi ja sitten oli poliisimoottoripyöräkin siellä :)