Onko olemassa äitejä jotka eivät osaa juurikaan leipoa tai jopa laittaa ruokaa?
Kommentit (22)
Minä en laita ruokaa. Siis osaan kyllä laittaa mitä vain. Olen täysin kyllästynyt keittiöhommiin. Ekassa avioliitossa tein innokkaasti kaikkea ja opetin mieheni vielä leipomaankin. Hän sitten kovasti innostui ja teki arkiruuat yleensä. Pyhänä syötiin anopilla, hän oli hienon ravintolan keittiössä töissä ja tahtoi sukulaiset sinne syömään. Sama oli kesämökillä, anoppi väänsi koko päivän kuumassa keittiössä niitä ruokia. Töissä minä syön seisovasta pöydästä. Tässä toisessa liitossani olen vain hyvin vähän tehnyt ruokaa, vain juhlapäivälliset ovat minun vastuullani. Silloin siis tehdään jotain muuta kuin arkiruokaa ja suunnittelukin vaatii oman taitonsa. Meitä on syöjiä myös nyt enemmän pöydässä, on lasten puolisot, heidän vanhemmat ja vielä lastenlapset. Jos olen joskus yksin, en kyllä oikeasti koskaan , paistan Lidlin maksalaatikkoa pannulla voissa. Siis vielä tiedoksi, että on ollut aina lapsille kunnon ruokaa, vaikka tämä äiti ei hellan edessä enää viihdykkään. Mieheni laittaa todella hyvää ruokaa.
Lapsille kyllä perusruuat tein, kun olivat pieniä, mutta en ole ruuanlaiton tai leipomisen harrastaja. Osaan vastaavasti ommella ja tykkään pyykäämisestä. :)