Onko olemassa äitejä jotka eivät osaa juurikaan leipoa tai jopa laittaa ruokaa?
Kommentit (22)
Itseni. Ruokaa tosin osaan tehdä, mutta en ymmärrä miksi pitäisi osata leipoa. Hyvin olen pärjännyt 44-vuotiaaksi ilman tuota taitoa.
Huh huh, aika kauhealta kuulostaisi. Kaikki lapset kuolisivat nälkään, eikä mikään auttaisi.
Minä, mies hoitaa ruuat eli ei meillä lapsetkaan nälkään kuole.
Eihän noista kumpikaan taito mitään avaruustiedettä ole.
Kaikki oppivat, haluttomuudesta tehdä ruokaa ja leipoa lienee kyse.
Tunnen, kolme lasta. Tai kai se jotain osaa tehdä, kun kokkipuolen kävi aikuisiällä suorittamassa... Kotona kuitenkin syövät ranskiksia, munakasta, lihapiirakoita tai euron hamppareita. Kerran vuodessa innostuu tekemään aterian, silloin menee ihan överiksi alkupaloineen ja jälkkäreineen. Ei sen joka päivä tarttis täysi juhla-ateria olla, mutta kun kerää kehuja pelkästä perunoiden keittämisestä. No, on sillä muutenkin ongelmia rahankäytössä/ tavaroiden hamstraamisessa / siivoamisessa, niin eipä voi muutakaan odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, aika kauhealta kuulostaisi. Kaikki lapset kuolisivat nälkään, eikä mikään auttaisi.
Miksi naisen pitäisi olla ruuanlaittaja. Voihan mieskin laittaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta miehen pitää tehdä myös miehen työt. Kauanko jaksaa? Surkea tulevaisuus lapsilla.
Osaan kokata, mutta leipominen ei ole vahvuuksiani. Kyllä mä jonkun piirakan ja keksejä osaan tehdä, mutta en tahdo onnistua oikein kakuissa tai leivissä.
Minä. Tai osaan tehdä, mutta onnistun aina säheltään jotain yksinkertaisessakin ruuassa kun olen muutenkin niin koheli. Sitten menee hermo varsinkin jos koko ruoka menee pilalle, niin mielummin syön miehen tekemää.
Tähän koheltamisen välttämiseen liittyy taas se, että seuraan orjallisesti ohjeita ja se vie jotenkin aikaa ja aiheuttaa lisästressiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en yrityksistä huolimatta osaa tehdä hyvää ruokaa. En tiedä, missä vika. Toisten tekemästä tykkään, omat kokkaukset on ihan karseita.
Leipominen nyt on aika turhaa, yleensä leipomukset ei ole erityisen terveellisiä. Ruokaa tietenkin pitää osata laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta miehen pitää tehdä myös miehen työt. Kauanko jaksaa? Surkea tulevaisuus lapsilla.
Sä olet kyllä vajaa. Mitkä miehen työt???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet kyllä vajaa. Mitkä miehen työt???
Varmaan vaihtaa autonrenkaat ja puhdistaa rännit ;) Näillä töillä miehet aina ylpeilevät, niitä kun jopa tehdään pari kertaa vuodessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä hemmetin miehen työt? Nykyaikana nainenkin voi osata pihatyöt ja pikkurempat sun muut. Tai ainakaan meillä ei mies noita tee. Elektroniikankin asennukset hoidan minä. Mutta mies on kyllä kokki ammatiltaan ja ruuanlaiton taitaa hyvin. Teen mäkin usein ruokaa silti ja voih, mä voin silti tehdä noita "miesten" töitä lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en yrityksistä huolimatta osaa tehdä hyvää ruokaa. En tiedä, missä vika. Toisten tekemästä tykkään, omat kokkaukset on ihan karseita.
.
Maisteletko ruokaa kokatessasi esim. jauhelihakastiketta eli laitat esim. hiukan pippuria, suolaa, hiukan ketsuppia/tomaattipyreetä ja sinappialipstikan lehden, , teelusikallisen siirappia, sekoitat hyvin ja maistelet, onko ok ellei lisäät mausteita hippusen ja taas hämmennetään ja maistellaan jne
Kerma on sitten ruuanlaitossa kuohukerma, ei mitään kevytlitkuja.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaon kohtalo jos oma äiti vaikka sattuu kuolla tai vammautua niin että ei voi enää ruokaa laittaa tai leipoa. Kauankohan siihen menee aikaa... tietäisin vain milloin odottaa suru-uutisia?
Mun mutsi. Faija teki aina ruoat ja hyvin pärjättiin.
Minä ja olen 64v. Ja kaksi lasta. Mies meillä on hoitanut ruuanlaiton. Tykkää tehdä.
Viime vuosiin asti olen inhonnut ruuanlaittoa ja kotitöitä, koska lapsena sain niistä tarpeekseni, kun vanhemmat pakottivat tekemään.
Nyt olen selaillut jopa keittokirjoja ja mies opastanut ruuan valmistuksen saloihin. Nykyisin jopa tehdään ruokaa yhdessä ja olen jotenkin alkanut siitä tykätä.
Toisaalta, olen hyvin kätevä käsistäni, toisin kuin mieheni ja muut asiat eivät tuota inhon tunnetta, vaikka teen rempat ja ompelen ja neulon paljon ja kaikkea muuta.
Mies hoitaa kaupassakäynnit ja kokkauksen. Mun vastuulla on puhtaanapito. Osaan kyllä laittaa ruokaa. Olen tehnyt ruokaa 12-vuotiaasta asti ja niin kauan kun lapset asuivat kotona tein heille ja miehelle sapuskat töistä palattuani. Olen tehnyt sen verran paljon makaronilaatikkoa elämäni aikana, että kiintiö on täysi. Jos olen yksin, niin en välttämättä syö muuta kuin pakastekeittoja.
Minä. Tai oikeammin olen liian mukavuudenhaluinen.