Tytölle nimi, enkä tykkää mistään!
Tilanne on sellainen, että pitäisi keksiä tytölle nimi. En tiedä, mikä mussa on vikana, kun en oikein tykkää mistään naisten nimistä. Kaikki on ihan jees, mutta mikään ei ole sellainen, että "tämän haluan tytölleni!". Pojalle keksisin paljon vaihtoehtoja, joista aidosti tykkään. Toivoisin siis saavani jotain nimen keksimisapua täältä...
Plussaa olisi, jos nimi olisi melko perinteinen tai istuisi ainakin hyvin suomen kieleen. Ei silti mielellään mikään tämän hetken tusinanimi, jota on kaikilla (Aino, Sofia, Aava, Aada). Toisaalta, jos nimi on tosi kiva, ei sen yleisyyskään haittaa. En tykkää prinsessanimistä tai keksityistä väännöksistä.
Nimiä, jotka on mun mielestäni "ihan jees", ovat esim. Anna, Anni, Annika, Anniina, Roosa, Sonja, Saara, Neea, Iiris, Iines, Katariina, Katriina, Kaisla, Eveliina, Elisa, Elina, Maija, Marianne, jne. jotta saatte vinkkiä millaisista suunnilleen tykkään. Mikään noista ei kuitenkaan iske siten, että se valittaisiin oikeasti. Olisin kiitollinen nimivinkeistä! Kun lukee nimiluetteloita, mikään ei oikein nouse esille. Huoh.
Kommentit (363)
Mä tunnen yhden Riian. Musta kiva nimi. Erikoinen. :)
Mila, Nilla, Milla, Malla, Jemina, Isa
Vierailija kirjoitti:
Kaisa tai Kaisu? Tunnistaa helposti naisen nimeksi, muttei ole yleinen.
Kaisa on kyllä kohtalaisen yleinen, ei juuri nyt pinnalla mutta ajaton nimi, sitä on annettu aina. Ainakin nimi, josta ei voi päätellä, millä vuosikymmenellä on syntynyt.
Itse pitäisin nimestä Terhi, kuulostaa reippaalta ja uteliaalta. On vain vaikea lausua.
Mikä olisi se paras pojan nimi? Jos sille löytyisi vastaavanoloinen naisen nimi.
Suvussa on jo Aini, Reeta ja Milla. Jeminasta tykkäsin teininä, mutten enää :P
- ap
Kertusta tykkään ihan tosi paljon, mutta se on jo käytössä suvussa. Tykkäisin myös Sirkusta, mutta ehkä lapsi ei haluaisi olla Sirkku, en tiiä :D
- ap
Pojalle tykkäisin nimestä Markus. :) Mut ei tytön nimen tarvitse sitä muistuttaa.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Erika
Hitlerin rakastajatar? :D
Sirkku on tosi hyvä, ap! Ja myös jo ehdotettu Pirkko.
Minulla on toisin päin. Tytölle olisi useampikin nätti nimi katsottuna. Pojalle ei ainuttakaan, ei sitten millään..
Aini tai Eevi.