Tytölle nimi, enkä tykkää mistään!
Tilanne on sellainen, että pitäisi keksiä tytölle nimi. En tiedä, mikä mussa on vikana, kun en oikein tykkää mistään naisten nimistä. Kaikki on ihan jees, mutta mikään ei ole sellainen, että "tämän haluan tytölleni!". Pojalle keksisin paljon vaihtoehtoja, joista aidosti tykkään. Toivoisin siis saavani jotain nimen keksimisapua täältä...
Plussaa olisi, jos nimi olisi melko perinteinen tai istuisi ainakin hyvin suomen kieleen. Ei silti mielellään mikään tämän hetken tusinanimi, jota on kaikilla (Aino, Sofia, Aava, Aada). Toisaalta, jos nimi on tosi kiva, ei sen yleisyyskään haittaa. En tykkää prinsessanimistä tai keksityistä väännöksistä.
Nimiä, jotka on mun mielestäni "ihan jees", ovat esim. Anna, Anni, Annika, Anniina, Roosa, Sonja, Saara, Neea, Iiris, Iines, Katariina, Katriina, Kaisla, Eveliina, Elisa, Elina, Maija, Marianne, jne. jotta saatte vinkkiä millaisista suunnilleen tykkään. Mikään noista ei kuitenkaan iske siten, että se valittaisiin oikeasti. Olisin kiitollinen nimivinkeistä! Kun lukee nimiluetteloita, mikään ei oikein nouse esille. Huoh.
Kommentit (363)
567 kirjoitti:
567 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokko on kiva, mutta oon ymmärtänyt, että se on monelle kauhea inhokkinimi? Mitä ajatuksia Vuokko herättää teissä?
- ap
Vuokko, kaunis, suomalaiskansallinen, pirteä, keväinen, persoonallinen, rakas, juureva, järkevä, voimakas, lämmin, hellä
Vuokko Minna Silvia, olettaen että äidin nimi on Minna
Tää on jotenkin kaunis. Tästä voisi vääntää jotain meille sopivaa (en ole Minna). Kiitos, kun autattte keksimään! Tästä nimihommasta tuli oikeastaan ihan hauskaa nyt, kun saan vinkkejä ja apuja :D
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jos saisin tytön niin hänestä tulisi Helen. Näin nimen pari vuotta sitten hautausmaalla ja ihastuin. On sopivan suomalainen mutta myös kansainvälinen ja tykkään jotenkin sen lausunta-asusta. Vielä suomalaisempi versio olisi Helli tai Hellin.
Helen sopii vain ruotsinkieliseen sukunimeen, suomalaisen sukunimen kanssa tulee sellainen fiilis että A jäänyt lopusta pois.
Sitten muut pennut onnistuisivat vääntämään siitäkin lehmänimen että Helunaaa!
Vuokko on sellainen nimi joka sopii niin nuorelle tytölle kuin vanhemmallekin naisihmiselle.
Just semmoiset Nellit, Ellat, Sallat ja muut on sellaisia jotka sopii lähinnä alle 10-vuotiaille.
Vierailija kirjoitti:
567 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokko on kiva, mutta oon ymmärtänyt, että se on monelle kauhea inhokkinimi? Mitä ajatuksia Vuokko herättää teissä?
- ap
Vuokko, kaunis, suomalaiskansallinen, pirteä, keväinen, persoonallinen, rakas, juureva, järkevä, voimakas, lämmin, hellä
No mustakin nimi on ihana, mutta kiusataanko sitä koulussa sitten terveyssiteeksi? Viittaan aiempaan kommenttiin tuolla yllä. :(
- ap
Eihän kukaan enää muista Vuokkosia, kaikki tietää nykyään vain Alwaysit :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
567 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
No mustakin nimi on ihana, mutta kiusataanko sitä koulussa sitten terveyssiteeksi? Viittaan aiempaan kommenttiin tuolla yllä. :(
- ap
Eihän kukaan enää muista Vuokkosia, kaikki tietää nykyään vain Alwaysit :D
Tai Libresset.
Helena, Elise, Ilse, Anja, Eija, Aija, Leila, Lea, Laila, Aili, Aila, Sonja, Liisa, Leena, Rinna, Marla, Malla, Martta, Nina
Ilse, Anja, Aija, Leila, Lea, Laila, Aili, Aila -> nämä nimet kaipaisivat mielestäni jotain särmää. Ovat liian lällyköitä.
Kiitän kovasti avusta! Poistun nyt koneelta ja tulen myöhemmin katsomaan, onko tullut uusia ehdotuksia. :)
Oon nyt hiukan innostunut siitä Vuokosta! :)
-ap
Neve, Halla, Anissa, Riina, Kira, Eveliisa, Vivian, Vilja, Sirja, Saga, Silja, Kielo, Lumi, Milja, Mila, Sinna, Mai, Viivi, Nella, Saila, Marie, Vilma, Meeri, Marla, Minja, Mirka, Minka, Mesi, Sade, Säde, Mette, Jetta, Aino, Tuuli, Helmi
Maria
Ei ole yleinen nykyään, mutta todella kaunis.
Fiina? Felicia? Mila? Veera? Petra?
Vivian, Silja ja Lumi, tykkään! Vivianissa mietityttää, onko se kuitenkin "liian" vierasperäinen. Ja eikö se ole jossain Euroopan kielessä miehen nimi?
Lumi on musta ihana, mutta miehen mielestä täysin nou-nou. :(
-ap
Minun bestis oli Vuokko lapsena, sitten muutimme toiselle paikkakunnalle.
Hän oli aina ylpeänä kun laulettiin sitä yhtä kevät- tai kesäbiisiä koulussa, jossa oli että "orvokki, lehdokki, vuokko ja moni muu", että kun on nimikkobiisi :))