Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15v kotiintuloajat?

Vierailija
01.06.2017 |

Mihinkäs aikaan teillä pitää tulla 15v:n kotiin? Arkisin? ja viikonloppuisin, nyt kesällä.. ja etenkin nyt
tulevana lauantaina kun on koulunpäättäjäiset. Meille ihan kiltti 15v tytö kyseli saisiko olla normaalia pidempään.. yleensä on tullut pe, la 21.15.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 veenä meikä meni kiväärin kanssa mettään. Arvioitu kotiintuloaika kyllä kysyttiin. Kerran jäin nuoskakelillä vähän jumiin mettään suksien kanssa.. ....noh se päätty hyvin kumminkin.

-

Älkää ny paapoko sitä 15 vee miähenalkua liikaa.

Vierailija
2/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 15-vuotias tulee kotiin 19-20, ei halua edes olla pitempään, kun kaupungilla on jo sitten liikaa humalaisia ja muuta levotonta porukkaa.

Vierailija
4/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 22 olisi jo hyvä olla kotona, toki jouston varaa pitäisi löytyä jos lapseen voi luottaa.

Vierailija
5/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on puhelin yhteydessä tarvittaessa ja vanhemmat tietää missä ollaan ja missä porukassa niin 24 näin juhlan kunniaksi :)

Vierailija
6/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 15 v. tulee arkena n. 21.00 ja vkonloppuna n. 23.00-24.00. Ei ongelmaa luottamisessa, sitten kun on tulee aikaisemmin.

Vierailija
7/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää!

Vierailija
8/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on arkena kotiintuloaika klo 21 ja viikonloppuisin 22.30. Ei ole ollut ongelmia. Mutta nyt kinuaa "ysin päättäjäislahjaa" eli rahaa sekä lupaa mennä kaverille yöksi lauantaina. Mua kyllä hiukan epäilyttää, koska kertahan se on ensimmäinenkin kun sitä alkoa maistellaan... Tähän saakka ei siis ole sellaista tehnyt, mutta nyt on kyllä melko suuret vihjeet siihen suuntaan. 

Ajattelin, että kesällä saisi olla sitten ulkona 23-23.30 saakka, riippuu vähän. Toki on menossa kesätöihin, että työpäivää edeltävänä iltana ei kyllä sitten noin kauaa voi olla. Luulen että silloin saa tulla kotiin klo 22 mennessä. 

Tietysti jos jotain ongelmaa tulee, niin kotiintuloaikoja aletaan kyllä sitten miettimään uudelleen. Teini tietää, että saavutetut edut ei ole kiveenhakattuja, vaan nimenomaan ansaittuja etuja joita voidaan tarvittaessa myös ottaa pois jos käytös siihen suuntaan viittaa. 

Vierailija
9/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin hyvin luotettava lapsi (lue: jäin vaan kerran kiinni alkon käytöstä alaikäisenä) ja 15-vuotiaana olin kotona yleensä viimeistään 00.00 viikonloppuisin ja lomilla, jos äitikin oli kotona, mutta jos olin yksin kotona tai kaverin luona ilman kaverin vanhempia niin kyllä se kotiin meno hujahti aamuyönpuolelle ihan reippaasti. Ja yläasteen päättäriviikonlopun olin parhaan kaverin ja hänen vanhempien kanssa laivalla (tosin sielläkin kyllä nähtiin kaverin vanhemmat ehkä kerran illan aikana ja käytettiin näin ollen salaa sitä alkoholia). Arkisin en juuri kylillä pyörinyt, koska asuttiin ratsutilalla ja kävin päivittäin liikuttamassa ainakin oman hevosen ja autoin illalla tallihommissa.

Vierailija
10/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v arkisin kotiin 21, kesällä ei kotiintuloaikoja, tulee kun itse haluaa. Aina pitää ilmoittaa missä on ja kenen kanssa.

Vierailija
11/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole varsinaisesti enää kotiintuloaikoja tuossa iässä, koska luotto on suunnaton. Mutta jos sen menettää, niin sitten katsotaan asiaa uudelleen.

Vierailija
12/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuolloin kotiintuloaika jo klo 22:00 :( Kyllähän se harmitti aina lähteä kotiin kun muut kaverit saivat jäädä dokaamaan kahteentoista-yhteen asti yöllä. Perkele. Nyt taas täysi-ikäisenä kun voisi dokata vaikka koko yön, ei ole kavereita.

Vierailija
13/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sisko (täytti äsken 16) tulee 21 aikaa ellei erikseen sovi tai ilmoita jostakin menosta. Itsellä oli sama systeemi niin kauan kun olin alaikäinen.

Vierailija
14/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään 21 koulua edeltävinä iltoina. Muulloin ei ole rajotuksia

Vierailija
15/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuolloin kotiintuloaika jo klo 22:00 :( Kyllähän se harmitti aina lähteä kotiin kun muut kaverit saivat jäädä dokaamaan kahteentoista-yhteen asti yöllä. Perkele. Nyt taas täysi-ikäisenä kun voisi dokata vaikka koko yön, ei ole kavereita.

Nykyajan nuoret ei onneksi enää dokaa, tästä on tutkimus tehty.

Vierailija
16/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisin missä on ja kenen kanssa, kyllä yhteentoista antaisin olla, jos sovittaisiin että haen silloin. Yli sen ei mitään asiaa kännisten seassa yöllä.

Vierailija
17/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla 14-vuotiaalla tyttärellä kotiintuloaika on arkisin klo 23 ja viikonloppuisin sitten kuinka haluaa. Tietysti jos jää reissultansa vaikka jonkun miehen luokse yöksi eikä meinaa tulla ennen aamua, niin siitä pitää ilmottaa erikseen! Ongelmia ei ole ollut :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi