Tatuoinnit, hiustenvärjäilyt, lävärit sun muut ovat ihan jees, mutta kenen hemmetin mielestä se korvien venyttely on hyvännäköistä?
Tarkoitan siis nimenomaan naisten ulkonäköä tässä. Varmaan 98 % noista korviaan venytelleistä naisista katuu sitä myöhemmin.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri kyse naisista? Korvia kuitenkin venyttävät erilaiset henkilöt sukupuoli-identiteetistään riipumatta. Lisäksi tiettyyn pisteeseen asti ne palautuvat, kun korun ottaa pois.
No kyllähän naisia ja miehiä koskee eri ulkönäköstandardit. Siksi naisten meikkaamiseen suhtaudutaan eri tavalla kuin miesten meikkaamiseen. Korvien venyttely on miehinen juttu, smokey eyes -meikki naisellinen.
Itse venytin aikanaan 10mm. Tyhmä ja teini kun olin, niin etenin turhan nopeasti, ja vaikkei korvistani enää venytyksiä huomaa, niin en voi esim. tavallisia nappikorviksia edelleenkään pitää. Tulevat läpi tai roikkuvat rumasti. Reijät edelleen noin 2mm.
Ja kyllä. Haisivat helposti.
Vähän harmittaa, samoin kuin lävistyarvet. Mutta minkäs teet. Ei niitä yleensä enää tule ajateltua.
Siis mitä, nekö oikeasti palautuu. Vaikka vanhoilla (naisilla) näkee korvien lerpattavan jo tavallisten korviksienkin takia.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä, nekö oikeasti palautuu. Vaikka vanhoilla (naisilla) näkee korvien lerpattavan jo tavallisten korviksienkin takia.
Vanhat naiset ovat eläneet näitä kasarikoru-aikoja, kun oli isoja painavia korviksia. Itsellä palautui vielä 18mm takaisin normaaliksi, kun otin korut pois ja venyttely oli tehty maltilla stressaamatta kudoksia.
Liian iso venytys on kyllä hupsun näköinen. Itse omaan vaatimattomat 6mm venytykset.
Vierailija kirjoitti:
Venytykset on taitolaji.
Mulla oli 5mm venytykset koska mielestäni niihin sai tosi kauniita koruja.
Olin tehnyt venytykset oikein ja reiät palautuivat normaalin kokoisiksi muutamassa viikossa. Nyt korvistani ei näe ilman korviksiakaan että reiät olisivat joskus olleet isommat. En poistanut venytyksiä siksi että olisi alkanut kaduttaa, vaan koska tyylini muuttui ja aloin tykätä toisenlaisista koruista.
Se on kyllä totta että venytettyjä korvia pitää puhdistaa enemmän kuin tavallisen kokoisia reikiä. En tiedä miksi, mutta ne kyllä likaantuvat nopeammin. Eivät siis sovi ihmisille jotka eivät viitsi huolehtia hygieniastaan päivittäin. Lisäksi melkein enemmistö minkä olen venytyksiä nähty on tehty väärin, siitä tulee kyllä todella helposti rumaa jälkeä.
En myöskään antaisi alle 18v lapsen venyttää reikiä, sillä mokaaminen on niin helppoa ja nuorilla näyttäisi olevan harvoin malttia edetä tarpeeksi hitaasti. Lisäksi venytyksiin pitää suhtautua lähtökohtaisesti pysyvänä muokkauksena, joku 15-v ei voi mitenkään olla kypsä tekemään päätöstä loppuelämäksi. Palautuminen riippuu kudostyypistä ja on täysin yksilöllistä. Yleensä sanotaan että vielä 6mm venytykset palautuvat tavalliseen kokoon, isommat eivät, mutta tähän sääntöön on paljon poikkeuksia. Joillekin jää pysyvät jäljet pienestäkin venytyksestä.
Kiitos hienosta kommentista! Erityisesti komppaan tuota ajatusta siitä, että kehonmuokkaukseen on suhtauduttava enemmän tai vähemmän pysyvänä koristautumistapana.
T: ei venytettyjä korvia, mutta muita lävistyksiä
Venytykset on taitolaji.
Mulla oli 5mm venytykset koska mielestäni niihin sai tosi kauniita koruja.
Olin tehnyt venytykset oikein ja reiät palautuivat normaalin kokoisiksi muutamassa viikossa. Nyt korvistani ei näe ilman korviksiakaan että reiät olisivat joskus olleet isommat. En poistanut venytyksiä siksi että olisi alkanut kaduttaa, vaan koska tyylini muuttui ja aloin tykätä toisenlaisista koruista.
Se on kyllä totta että venytettyjä korvia pitää puhdistaa enemmän kuin tavallisen kokoisia reikiä. En tiedä miksi, mutta ne kyllä likaantuvat nopeammin. Eivät siis sovi ihmisille jotka eivät viitsi huolehtia hygieniastaan päivittäin. Lisäksi melkein enemmistö minkä olen venytyksiä nähty on tehty väärin, siitä tulee kyllä todella helposti rumaa jälkeä.
En myöskään antaisi alle 18v lapsen venyttää reikiä, sillä mokaaminen on niin helppoa ja nuorilla näyttäisi olevan harvoin malttia edetä tarpeeksi hitaasti. Lisäksi venytyksiin pitää suhtautua lähtökohtaisesti pysyvänä muokkauksena, joku 15-v ei voi mitenkään olla kypsä tekemään päätöstä loppuelämäksi. Palautuminen riippuu kudostyypistä ja on täysin yksilöllistä. Yleensä sanotaan että vielä 6mm venytykset palautuvat tavalliseen kokoon, isommat eivät, mutta tähän sääntöön on paljon poikkeuksia. Joillekin jää pysyvät jäljet pienestäkin venytyksestä.