Erikoisin kuulemasi yhdysnimi? (Esim. Maija-Liisa jne)
Niin, kertokaa hauskoja kuulemianne yhdysnimiä?
Miksi muuten niitä annetaan enää hyvin vähän uusille vauvoille? Jos antaisit yhdysnimen, minkä antaisit? Onko sinulla itselläsi yhdysnimi?
Kommentit (512)
Jounitouni tappoi 10kikkeliä hänen mällilaaserillaan.
mällittäjä kirjoitti:
Jounitouni tappoi 10kikkeliä hänen mällilaaserillaan.
ei kun se olin minä!
hei pennut lopettakaas nyt nuo juju jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puistossa bongattu: Mei Mei. Mitenköhän kirjoitetaan: May-may? May May? Mei-Mei? Mei Mei?
Oliko ihan suomalainen? Mei Mei on kiinaksi pikkusisko.
Tarkoitan tietenkin, että pikkusisko on kiinaksi mei mei.
Veikkaan että nimi tulee juuri tuosta sanasta, perhe ehkä asunut Kiinassa? Kiinassa myös ihan yleisesti puhutaan lapsista juuri näin, se on ikäänkuin hellittelynimi. Länsimaisissa perheissä Kiinassa ayit (eli kodin/-lastenhoitajat) kutsuvat lapsia nimillä isosisko, pikkusisko, pikkuveli... Ehkä lempinimi on vaan jäänyt päälle? tai sitten otettu ihan nimeksi.
älkää kiusatko jujua. kirjoitti:
hei pennut lopettakaas nyt nuo juju jutut.
kys
minä oon malisen miikka ja minä oon juustomättö
Sellaisen nimen olen kuullut kuin Sisu-Mies.
Marja-Leena on varmaan rumin näistä vanhoista suurten ikäluokkien nimistä.
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä muodikkaita xx:ntytär ja xx:npoika nimirakennelmia. Tulee aina mieleen, ettei rassukalla ole kuin yksi vanhempi.
Mun mielestä noi on pelkkää huomionhakua. Liisi-Annukka Veeraleena Olavintytär Virtanen jees. Toivottavasti kellään ei oikeasti ole tuommoista nimeä.
Hilla-Mari
Marisanna
Miia-Ellen
Riikka- Maria
Eeva-Maria
Sini-Suvi
Monamuur -Mary. Vuosikymmeniä sitten kuultu nimi.
Saana-Riina, Saana-Annika, Villa-Stiina ja Sisu-Jussi ovat erikoisimpia mihin itse olen törmännyt. Lisäksi myös Annalinnea, vaikka siinä nyt yhdysviivaa ei olekaan. Tiedän myös perheen, jossa kaikilla lapsilla on erikoisemmat yhdysnimet, ja perään laitettu vielä tämä xx:n tytär, tyyliin Aada-Sylvia Jussintytär.
Mä tykkään mun nimestä, vaikka joidenkin mielestä outo on ollutkin. Eva-Marianne... Eikä sen kanssa juuri mitään ongelmia ole ollut missään, sanon tarvittaessa aina perään ; yhdellä eellä ja väliviivalla.. ;D
Vierailija kirjoitti:
Tii-Mari oli jossain perähikiällä morsian hääohjelmassa.
Rauman lapin (lappi tl) kauppias pariskunta :) ihania ihmisiä ovat :D mutta nimi on kyllä outo!!
helillä ja jujulla on yhteinen bändi nimeltä; jujuband69
menkää heidän keikalleen, sillä siellä on hirveät bassot!!!